ΕΛΛΑΔΑ

Σε διαθεσιμότητα ο λιμενάρχης Θεσσαλονίκης για διαφθορά

σε-διαθεσιμότητα-ο-λιμενάρχης-θεσσαλ-353589

Δυο χιλάδες ευρώ το μήνα τουλάχιστον φαίνεται πως λάμβανε ο Κεντρικός Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης από τους επικεφαλής της εγκληματικής οργάνωσης των πλοιοκτητών που δρούσαν στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τον πρόσθετο μισθό του τον λάμβανε για τη παροχή εμπιστευτικών πληροφοριών που τις προωθούσε στην Εγκληματική οργάνωση αλλά και για τα στραβά μάτια που έκανε στη συμμετοχή των 6 πλοηγών-δημοσίων υπαλλήλων. O λιμενάρχης τέθηκε σε αυτεπάγγελτη διαθεσιμότητα, με απόφαση του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του για παράβαση άρθρων του ποινικού κώδικα και του νόμου 4557/2018, που αφορούν την πρόληψη και καταστολή νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές ενέργειες. Την υπόθεση ερευνούσαν για αρκετό καιρό οι «αδιάφθοροι» της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων μετά από σχετικές καταγγελίες.

Επίσης, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης έθεσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας έξι πλοηγούς της Πλοηγικής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης προς τους οποίους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη εις βάρος τους και αφορά τις κακουργηματικές πράξεις της “εγκληματικής οργάνωσης” και της “εκβίασης κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση από κοινού” της “νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές πράξεις” (ξέπλυμα βρόμικου χρήματος) και της “δωροληψίας υπαλλήλου κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση”. Με την ίδια απόφαση του υπουργού ανεστάλη επίσης η άσκηση των καθηκόντων του αρχιπλοηγού του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά μετά την ποινική δίωξη σε βάρος του δίωξη για παράβαση του άρθρου 169 του Ποινικού Κώδικα, από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά που αφορά την κατηγορία της απείθειας.

Οι 18 κατηγορούμενοι για την υπόθεση διαφθοράς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα βρεθούν ενώπιον της Α ειδικής ανακρίτρια το Σάββατο (05/10) και την Κυριακή (06/10).

Τέσσερις πλοιοκτήτες ρυμουλκών με έδρα την Αθήνα ήταν οι επικεφαλής της οργάνωσης σύμφωνα με τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ και της Εισαγγελίας Θεσσαλονίκης. Οι τέσσερις ιδιοκτήτες ρυμουλκών συνελήφθησαν προχθές το βράδυ και μεταφέρθηκαν στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης. Εκεί ανακρίθηκαν από τους αξιωματικούς της αστυνομίας και έδωσαν τις πρώτες καταθέσεις. Μάλιστα, ο ένας φέρεται να αντιστάθηκε σθεναρά την ώρα της σύλληψης από κλιμάκιο των αδιάφθορων. Η οργάνωση είχε μορφή πυραμίδας και συγκροτήθηκε τουλάχιστον από τον Μάρτιο του 2018, με σκοπό την εκβίαση, απατή και δωροδοκία για μεγιστοποίηση των κεδρών τους, εξουδετερόντας παράλλα τον ανταγωνισμο της 5ης εταιρίας που λειτουργούσε μέχρι πρότινος στην Θεσσαλονίκη με υψηλή επιχειρηματική δραστηριότητα για να καρπωθούν το σύνολο του πελατολογίου της.

¨Oπως αναφέρουν οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛΑΣ χωρις την βοήθεια των δημόσιων λειτουργών το κύκλωμα δεν θα μπορούσε να έχει αναπτύξει τόσο μεγάλη επιχειρηματική δράση. Όταν τα τα ναυτικά πρακτορεία απεθύνοταν για λογαριασμό των πλοιοκτητριών εταιρειών στη δημόσια Πλοηγική υπηρεσία της Θεσσαλονίκης προκειμένου να μισθώσουν των στόλο των ρυμουλκών, οι 6 κατηγορούμενοι πλοηγοί τους υποδείκνυαν τον αριθμό των ρυμουλκών που έπρεπε να μισθώσουν , επικαλούμενοι τις καιρικές συνθήκες ή λόγους ασφάλειας των πλοίων ή τις συνθήκες που επικρατούσαν στο Λιμάνι αναγκαζαν για μεγαλύτερο αριθμό ρυμουλκών και άρα μεγαλύτερα κέρδη για τις 4 συγκεκριμένες εταιρίες. Μέσα σε ένα χρόνο εκτιμάται ότι μονο από αυτή τη πρακτική είχαν μισθώματα άνω των 200.000 ευρώ.

Ταυτόχρονα προκάλεσαν μεγάλη βλάβη σε ναυτικά πρακτορεία εξαναγκάζοντας τα και εκβιάζοντας ότι θα βλάψουν τις επιχειρήσεις τους ώστε να μην αντιδράσουν για τον αριθμό ρυμουλκών που τους ανάγκαζαν να έχουν στα πλοία. Με το κλείσιμο της 5ης εταιρείας οι άλλοι 4 καρπώθηκαν και τον ο τζίρο που έχασε η κοντά στο 1.852.483 χιλιάδων ευρώ, ενώ χώριζαν ισόποδα τα κέρδη στο 25%.

Τελικοί αποδέκτες των οδηγιών – κατευθύνσεων ήταν ο Κεντρικός Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης-πλοηγοί που εκμεταλλευόμενοι την υπηρεσιακή τους ιδιότητα εξυπηρετούσαν και υλοποιούσαν τους σκοπούς τους, για αυτό εισέπρατταν τακτικό μηνιαίος χρηματισμός ως «προσθετή μισθοδοσία». Στα καθήκοντα του Λιμενάρχη ήταν:
-να γνωστοποιεί τις ενέργειες της 5ης εταιρίας που ήθελαν να κλείσουν και με όσες συνεργάζοταν πχ. Ιταλικές
-παρείχε προστασία στους πλοηγούς αποκρύπτωνας την παράνομη δράση τους
-ειδοποιούσε τους διευθύνοντες της οργάνωσης ( κάθε εταιρεία είχε ορίσει 4 άτομα συνήθης τα «δεξί» χέρια των πλοιοκτητών ως διευθύνοντες) για την ακριβή ημερομηνία ελέγχου των ρυμουλκών τους και τις δραστηριότητες τους από Λιμενικούς του κεντρικού λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης ώστε τη συγκεκριμένη μέρα να λειτουργούν νόμιμα.

Η δικογραφία αριθμεί περίπου 2.000 σελίδες και αποτελεί συστηματική δουλειά των «αδιάφθορων» της ΕΛ.ΑΣ, οι οποίοι άρχισαν να ερευνούν την υπόθεση από τον περασμένο Μάιο όταν και έγινε η ενοποίηση των Εσωτερικών Υποθέσεων ΕΛ.ΑΣ και Λιμενικού Σώματος. Ο τζίρος από την εγκληματική οργάνωση υπολογίζεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ, με ταυτόχρονη διακίνηση και ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

[thetoc.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου