ΕΛΛΑΔΑ

Στο ζενίθ η απογοήτευση των Ελλήνων

στο-ζενίθ-η-απογοήτευση-των-ελλήνων-431798

Στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα του περυσινού Δεκεμβρίου, δηλαδή στις -75 μονάδες (από -68,5 μονάδες), διαμορφώνεται ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Ιούνιο, μετά τη μικρή άνοδο του Μαΐου, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).Το 94% των Ελλήνων φοβάται για τη δουλειά του, αλλά και την αύξηση της ανεργίας. Το 79% δηλώνουν ότι το επόμενο διάστημα δεν θα μπορέσουν να κάνουν καμία αγορά ενώ μόλις τα μισά νοικοκυριά δηλώνουν ότι τα βγάζουν πλέον πέρα.

Όπως προκύπτει από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, ο Ιούνιος ήταν ένας μήνας με πλήθος αρνητικών μηνυμάτων, που επέτειναν τη δυσπιστία των Ελλήνων για τη δυνατότητα της χώρας να εξέλθει σύντομα από αυτή τη δύσκολη οικονομική κατάσταση. Ταυτόχρονα, οι πολιτικές αναταράξεις όξυναν περαιτέρω το αρνητικό κλίμα, καθώς δεν φάνηκε να δημιουργούν ιδιαίτερες προσδοκίες.

Άλλωστε, το αυξανόμενο ποσοστό ανεργίας στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη ανασφάλεια στα ελληνικά νοικοκυριά. Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη, όπου οι μέσοι δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης διατηρούνται σχεδόν αμετάβλητοι τόσο στην ΕΕ όσο και την Ευρωζώνη (στις -11 και -9,8 μονάδες, αντίστοιχα). Από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, σε έξι (Δανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Φινλανδία, Σουηδία) καταγράφονται τον Ιούνιο θετικοί δείκτες.

Οι αρνητικές προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, τους προσεχείς 12 μήνες, διευρύνονται σημαντικά στη δυσμενέστερη επίδοση του τελευταίου πενταμήνου, με το σχετικό δείκτη να "κατρακυλά" στις -62,9 μονάδες από -55,5. Το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, που κρίνει ότι το επόμενο διάστημα η οικονομική κατάστασή του θα επιδεινωθεί ελαφρά ή αισθητά, αυξάνεται στο 76% από 69%, ενώ και πάλι μόλις ένα 5% αναμένει ελαφρά ή αισθητή βελτίωση. Οι σχετικοί δείκτες της ΕΕ και της Ευρωζώνης διαμορφώνονται αντίστοιχα στις -6,1 και -5,8 μονάδες.

Οι προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους, το προσεχές 12μηνο, επιδεινώνονται, επίσης, τον Ιούνιο και διαμορφώνονται στις -72,7 μονάδες από -67,6. Το ποσοστό των καταναλωτών, που προβλέπουν μικρή ή μεγάλη επιδείνωση, επεκτείνεται στο 83% από 77%, ενώ το ποσοστό εκείνων, που αναμένει ελαφρά ή αισθητή βελτίωση, περιορίζεται στο 4% από 7%. Οι σχετικοί δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη παραμένουν στα ίδια επίπεδα, στις -13,1 και -11,1 μονάδες, αντίστοιχα.

Σε νέα ιστορικά υψηλά εξάλλου διαμορφώνεται και ο δείκτης πρόβλεψης των καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας, τους προσεχείς 12 μήνες, ο οποίος ανέρχεται στις 90,5 μονάδες από 84,4, υποδηλώνοντας ότι οι Έλληνες καταναλωτές ομόφωνα πλέον αναμένουν άνοδο της ανεργίας, εντός 12μήνου. Έτσι, το 94% των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή αύξηση της ανεργίας, όταν οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη δεν μεταβάλλονται από τις +18,7 και +13,9 μονάδες.

Σχετικά με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τον Ιούνιο, το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών, που κρίνει ότι έχει αυξήσει λίγο ή πολύ την αποταμίευσή του, περιορίζεται, για τέταρτο κατά σειρά μήνα, φθάνοντας στο 13% από 16%, το Μάιο και 18%, τον Απρίλιο, ενώ μειώνεται στο 53% από 57% το ποσοστό των καταναλωτών, που δηλώνει ότι "μόλις τα βγάζει πέρα". Τα νοικοκυριά, που αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους, αυξάνονται στο 16% από 12%, ενώ το ποσοστό εκείνων, που αναφέρουν ότι έχουν χρεωθεί, διευρύνεται στο 17% από 13%.

 

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου