ΕΛΛΑΔΑ

Ερωτηματικό η είσπραξη των 50 δισ. ευρώ

ερωτηματικό-η-είσπραξη-των-50-δισ-ευρώ-448576

 

Tην ανησυχία που εκφράζεται από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ αλλά και από μερίδα υπουργών σχετικά με την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας θα επιχειρήσει να καθησυχάσει τις επόμενες ημέρες η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Η κατεύθυνση που έχει δοθεί από τον Πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου είναι να παρουσιαστεί ένα σχέδιο στο οποίο δεν θα υπάρχει μόνο αποτίμηση του οικονομικού οφέλους, αλλά να έχει και άλλα χαρακτηριστικά. Να υπηρετούνται δηλαδή σκοποί αναπτυξιακοί, κοινωνικοί να υπάρχει πλήρης αιτιολόγηση και διαφάνεια.

Το πρωί ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ κ. Χρ. Πρωτόπαπας μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Flash είπε ότι οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δεν λένε «όχι» στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας αλλά δεν δίνουν και λευκή επιταγή. Θα αποφασίσουν με βάση το σχέδιο που θα τους παρουσιάσει ο κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, να υπάρχουν δηλαδή κανόνες και πολιτική αιτιολόγηση.

Ήδη έχουν εκφραστεί από πολλούς βουλευτές αντιρρήσεις στην περίπτωση που το σχέδιο αυτό ακολουθήσει μια λογική ξεπουλήματος. Επίσης, έχουν διατυπωθεί προϋποθέσεις προκειμένου να γίνει αποδεκτό το σχέδιο για την άντληση των 50 δισ. ευρώ: Να μην απωλέσει το κράτος σημαντικά περιουσιακά στοιχεία τα οποία θα χρειαστεί μετά την πάροδο της κρίσης και να μην καταπατηθούν οι περιβαλλοντικοί κανόνες.

Με διαφωνίες η Λ. Κατσέλη

Ο στόχος των 50 δισ. από αποκρατικοποιήσεις είναι, σε κάθε περίπτωση εξαιρετικά δύσκολος ανέφερε η υπουργός Εργασίας Λ. Κατσέλη μιλώντας σε δημοσιογράφους, πρόσθεσε όμως ότι θα περιμένει να ακούσει το σχέδιο που θα καταθέσει εντός της εβδομάδος ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

Η κ. Κατσέλη υποστήριξε ότι για τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας που είναι στρατηγικού χαρακτήρα για τη χώρα όπως ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ και η ΕΥΔΑΠ υπάρχουν κόκκινες γραμμές που δεν πρέπει να ξεπεραστούν.

Υπενθύμισε μάλιστα ότι στις δεσμεύσεις του κυβερνητικού προγράμματος του ΠΑΣΟΚ είναι να μην εκχωρηθεί σε ιδιώτες η πλειοψηφία των μετοχών. "Αν αλλάξει αυτό τότε θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο μιας ξεχωριστής συζήτησης" είπε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερώτηση εάν βλέπει ανασχηματισμό, εκτίμησε ότι δεν χρειάζεται, ενώ σε ερώτηση που δέχθηκε για το εάν πρέπει να αντικατασταθεί ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου είπε ότι μία τέτοια κίνηση δε θα ωφελούσε και επεσήμανε τη σημασία της εμπιστοσύνης που απολαμβάνει ο υπουργός Οικονομικών στο εξωτερικό αλλά και εντός της χώρας.

Η κ. Κατσέλη έκανε λόγο για την ανάγκη επανεκκίνησης της πολιτικής ατζέντας της Κυβέρνησης, τονίζοντας ότι έχει ήδη καταθέσει τις προτάσεις της στον Πρωθυπουργό.

Όπως είπε, του πρότεινε τρεις βασικούς άξονες και τριάντα πολιτικές πρωτοβουλίες ώστε να οικοδομηθεί μια πολιτική ατζέντα η οποία θα περιέχει τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα προς τους δανειστές αλλά θα αποτελεί ταυτόχρονα μια ολοκληρωμένη πολιτική πρόταση η οποία να γίνεται κατανοητή και να απαντά στις ανάγκες των πολιτών.

Οι βασικοί άξονες της πολιτικής αυτής θα πρέπει, κατά την Υπουργό Εργασίας, να είναι η διατήρηση και η αύξηση των θέσεων εργασίας, η επωφελής διαχείριση της δημόσιας περιουσίας και η δημιουργία ενός διχτυού προστασίας για τους ανέργους και τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Τέλος, η υπουργός Εργασίας επανέλαβε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει περικοπή των επιδομάτων ανεργίας αλλά επανέλεγχος στο σύνολο των επιδομάτων και δικαιότερη κατανομή.

Ο Γ. Πεταλωτής

«Σαφώς και δεν υπάρχει διχασμός της κυβέρνησης ως προς το θέμα της εξεύρεσης των 50 δισ. και από όσες συνεντεύξεις υπουργών διάβασα, κανένας δεν είπε ότι το πρόγραμμα δεν θα "βγει"», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ενώ χαρακτήρισε τον στόχο εξεύρεσης 50 δισ. «φιλόδοξο, αλλά ρεαλιστικό».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε, επίσης, ότι «θα γίνουν αποκρατικοποιήσεις με πλήρη αιτιολόγηση και αναπτυξιακό χαρακτήρα», ενώ σε ό,τι αφορά τη δημόσια περιουσία είπε ότι «πρέπει να την αξιοποιήσουμε, χωρίς να μας το επιβάλλει κανένας, ενώ αυτό έπρεπε να το είχαμε κάνει εδώ και δεκαετίες».

 

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου