ΕΛΛΑΔΑ

Πληρώνω πληρώνω 200 ευρώ!

πληρώνω-πληρώνω-200-ευρώ-457196

 

Τρίμηνη φυλάκιση και χρηματική ποινή για την μη πληρωμή εισιτηρίου στα μέσα μεταφοράς και πρόστιμο 200 ευρώ με δυνητική αφαίρεση του διπλώματος, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων για 20 ημέρες για τους παραβάτες των διοδίων προβλέπει τελικά η τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππας. Η τροπολογία, η οποία προστίθεται στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες μετατρέπει την μη πληρωμή κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες σε πλημμέλημα και την άρνηση καταβολής διοδίου σε παράβαση του ΚΟΚ.

Ποιοι πληρώνουν τα έργα;

Δημόσιο και πολίτες, μέσω των διοδίων, πληρώνουν πάνω από το 50% του κόστους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, την ώρα που οι εργολάβοι συνεισφέρουν λιγότερο από το 10%!

Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας παρουσιάζοντας το νέο σχέδιο νόμου για τα δημόσια έργα δεν άφησε να πέσει κάτω το γάντι για τις συμβάσεις παραχώρησης και τη διαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες.

Όπως είπε “δεν θέλουμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις και να συζητήσουμε από μηδενική βάση γιατί αυτό θα δημιουργούσε προβλήματα στην κατανομή κινδύνων μεταξύ των τεσσάρων πλευρών που συμμετέχουν στα έργα».

Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία που ο ίδιος δημοσιοποίησε, από το συνολικό κόστος των 8,7 δισ., που έχουν οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, 2,3 δισ. ευρώ συνιστά η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου, 2,3 δισ.. τα έσοδα από τα διόδια, 3,3 δισ., τα κεφάλαια τραπεζών και 800 εκ. ευρώ τα ίδια κεφάλαια των ιδιωτών.

Πρακτικώς δηλαδή πάνω από το 50% της χρηματοδότησης, άσχετα από όσα λέγονται, συνεισφέρει το ελληνικό δημόσιο μαζί με τα κοινοτικά κονδύλια που θα πληρώσουν συνολικά 4,6 δισ. ευρώ!

Όπως επισήμανε ο κ. Ρέππας εάν τα νούμερα αυτά διαταραχθούν θα κάνουμε ακριβότερα τα έργα. Από τα έργα το δημόσιο προβλέπεται να εισπράξει μελλοντικά πάνω από 22 δισ. ευρώ.

«Αυτό μας διευκολύνει να κάνουμε χειρισμούς αλλά στην ισορροπία σχέσεων που έχουν διασφαλίσει οι όροι των συμβάσεων του 2007» τόνισε ο κ. Ρέππας λέγοντας ότι εάν αλλάξει η ισορροπία μπορεί να υπάρξουν ακόμη και προσφυγές από εργολάβους, στη λογική ότι έχασαν τα έργα επειδή άλλοι ήταν αρχικά οι όροι και αλλιώς διαμορφώνονται σήμερα.

«Προνόμια» πολεοδομίας

Αξιοσημείωτες είναι επιπλέον δύο διατάξεις του νομοσχεδίου. Η πρώτη προβλέπει ότι για τις απευθείας αναθέσεις μικρών συμβάσεων κυρίως για έργα χαμηλού προϋπολογισμού (έως 30.000 ευρώ για μελέτες και 15.000 για έργο) που εκτελούν οι ΟΤΑ, η επιλογή του μελετητή δεν θα γίνεται από το δήμο αλλά μετά από κλήρωση μεταξύ των ενδιαφερομένων εφόσον συντρέχουν λόγοι για επείγουσα ανάθεση.

Η δεύτερη αφορά ορισμένες πολεοδομικές ρυθμίσεις. Το σχέδιο νόμου απαλλάσσει την κοινοπραξία της Νέας Οδού (κατασκευάζει το Αντίρριο –Γιάννενα και αναβαθμίζει το τμήμα από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια) από τα πρόστιμα των 22 εκ. ευρώ που έχει επιβάλλει η πολεοδομία Καπανδριτίου για σωρεία αυθαίρετων κατασκευών στο σταθμό διοδίων των Αφιδνών αλλά και σε άλλες κτηριακές εγκαταστάσεις.

Το νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα κοστολογεί τις ενστάσεις των κατασκευαστικών επιβάλλοντας παράβολο που θα επιστρέφεται όταν γίνονται αποδεκτές και δίνει επίσης «προνόμια» πολεοδομίας στον υπουργό Υποδομών. Ο τελευταίος θα μπορεί στο εξής κατά παρέκκλιση να εκδίδει οικοδομικές άδειες για έργα της ΕΡΓΑ-ΟΣΕ ΑΕ προκειμένου να επιταχύνει διαδικασίες κρίσιμων σιδηροδρομικών έργων.

Στον τομέα των μελετών καταργείται το πλαφόν του 20% στην έκπτωση και κατηγοριοποιούνται οι μελέτες σε τέσσερις ειδικές κατηγορίες που είναι τα κτιριακά, λιμενικά, συγκοινωνιακά και υδραυλικά έργα, με στόχο να συμπράττουν πολλά μελετητικά γραφεία μαζί. Οι μελέτες κατά την εκπόνησή τους θα παρακολουθούνται από επαγγελματία μελετητή ώστε να αποφευχθούν τα παρατράγουδα των ελλείψεων και κακοτεχνιών ενώ ο μελετητής του κάθε έργου θα συμμετέχει και στην ομάδα κατασκευής προκειμένου να βοηθήσει να ξεπεραστούν τυχόν προβλήματα κατά την πορεία υλοποίησης ενός έργου.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου