«Καρμπόν» από ΟΣΕ στις Αστικές Συγκοινωνίες

Τελευταία ενημέρωση: 2011-01-13, 00:00:00
«Καρμπόν» από ΟΣΕ στις Αστικές Συγκοινωνίες
<div>Ενέκρινε το υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τις αστικές συγκοινωνίες, το οποίο εν συνεχεία παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Ρέππας.</div> <div>Την ανάγκη να δοθεί έμφαση σε θέματα της καθημερινότητας των πολιτών υπογράμμισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του ενώπιον του Υπουργικού.</div> <div>&#160;«Οι πολίτες δεν καταλαβαίνουν γιατί θα πρέπει να ταλαιπωρούνται καθημερινά από υπηρεσίες του Δημοσίου για να λάβουν αυτό που δικαιούνται, αυτό που τους οφείλει η πολιτεία» τόνισε ο πρωθυπουργός.</div> <div>&#160;</div> <div>&#160;</div> <div><b>Στη «γραμμή» του ΟΣΕ</b><br /> <br /> Το νομοσχέδιο κινείται στις ίδιες αρχές με αυτό για τον ΟΣΕ και μεταξύ άλλων προβλέπει σύσταση «Μητροπολιτικού Φορέα» για τις αστικές συγκοινωνίες, συγχωνεύσεις φορέων, υποχρεωτικές μετατάξεις, αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις. <br /> Ακόμη, όπως και για τον ΟΣΕ, προβλέπει διαγραφές χρεών. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Δημ.Ρέππας, το συσσωρευμένο έλλειμμα των φορέων των αστικών συγκοινωνιών ανήλθε το 2009 στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ στο διάστημα 2004-2009 αυξήθηκε κατά 2,5 δισ. ευρώ.<br /> Στόχος είναι ο περιορισμός του λειτουργικού ελλείμματος -το οποίο διαμορφώθηκε το 2010 σε 390 εκατ. ευρώ- σε 150-155 εκατ. φέτος.<br /> Την ίδια στιγμή οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς συνεχίζονται.<br /> <br /> <strong><span>Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου</span></strong><b><br /> <br /> </b>Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όπως το παρουσίασε ο αρμόδιος υπουργός Δημ.Ρέππας, από τις πέντε εταιρίες που λειτουργούν σήμερα κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς: Ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ. <br /> <br /> Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.<br /> <br /> Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. <br /> <br /> Επίσης ο ΟΑΣΑ θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις Δημοτικές συγκοινωνίες.<br /> <br /> Ο υπουργός ανακοίνωσε αυστηρό έλεγχο των οικονομικών των εταιριών, ώστε να μην ξεφύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. <br /> <br /> Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται ειδική μονάδα παρακολούθησης, ανά τρίμηνο, της υλοποίησης των επιχειρησιακών στοιχείων κάθε εταιρίας και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. <br /> <br /> Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου. <br /> <br /> <strong>Μετατάξεις και αλλαγές σε συμβάσεις </strong><br /> <br /> Σε ότι αφορά το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1.500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. <br /> <br /> Παράλληλα, θα καταγγελθούν οι υπάρχουσες Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς. <br /> <br /> Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι το μισθολογικό κόστος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 78%, έναντι του 65% που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έφερε παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία το μέσο μισθολογικό κόστος για το Τραμ είναι 31.500 ευρώ το χρόνο και για τον ΗΣΑΠ 86.300 ευρώ το χρόνο.<br /> <br /> Ε<strong>ρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο</strong><br /> <br /> Για το εισιτήριο και για την εισιτηριοδιαφυγή, ο υπουργός είπε ότι εκτός από τη σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, σύντομα θα εισαχθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με στόχο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό. <br /> <br /> Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Μετρό η λαθρεπιβίβαση είναι 7%, όσο και ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος, ενώ για τα λεωφορεία φτάνει το 40%. <br /> <br /> Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, καθώς το σύστημα θα λειτουργήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). <br /> <br /> Τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί επίσης ο διαγωνισμός, πάλι μέσω ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη της Τηλεματικής.<br /> <br /> Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι το συσσωρευμένο έλλειμμα των φορέων των αστικών συγκοινωνιών ανήλθε το 2009 στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ στο διάστημα 2004-2009 αυξήθηκε κατά 2,5 δισ. ευρώ. <br /> <br /> Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υπουργός, το 2009 το συνολικό έλλειμμα έφτασε τα 472 εκατομμύρια ευρώ, το 2010 εκτιμάται ότι μειώθηκε στα 390 εκατομμύρια και η πρόβλεψη για το 2011 είναι να συρρικνωθεί στα 150-155 εκατομμύρια ευρώ.<br /> <br /> <br /> &#160;</div> <div>&#160;</div>
Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
2
=