ΕΛΛΑΔΑ

Χριστούγεννα στο σπίτι οι περισσότεροι

χριστούγεννα-στο-σπίτι-οι-περισσότερ-851206

Τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στο σπίτι τους θα απολαύσουν οι Έλληνες τα φετινά Χριστούγεννα, αντί να ταξιδέψουν, ενώ επιλέγουν να διαθέσουν το όποιο επιπλέον εισόδημα σε χρηστικά δώρα, αποταμίευση και τρέχουσες ανάγκες.

Αυτό δείχνει η 6η έρευνα MasterCard Barometer, που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων.

Τα δώρα παραμένουν η πρώτη επιλογή, στην οποία το κοινό θα διαθέσει το επιπλέον εισόδημα των Χριστουγέννων, με σημαντική, όμως, μείωση, σε σχέση με πέρυσι, 29% έναντι 46%.

Σε αντίστοιχα υψηλά ποσοστά εντοπίζονται επιλογές εξοικονόμησης είτε για μελλοντικές ανάγκες (28%) είτε για τρέχουσες ανάγκες (21%), ενώ σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) δηλώνει ότι δεν υπάρχει επιπλέον εισόδημα, ποσοστό που έχει διπλασιαστεί, σε σχέση με το 2009.

Η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δύο φύλων είναι η πρόθεση των αντρών να δαπανήσουν το τυχόν επιπλέον εισόδημα για προσωπική ευχαρίστησή τους και διασκέδαση, με ποσοστό 20% έναντι των γυναικών 14%.

Οι νεαρότερες ηλικίες είναι αυτές που θα δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην προσωπική διασκέδαση, με ποσοστό 36,2%, σε σύγκριση με τις μεσαίες ηλικίες, οι οποίες, λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων, θα δώσουν βαρύτητα στην εξοικονόμηση χρημάτων.

Το κοινό 45+ ετών είναι αυτό που δηλώνει σε σημαντικά υψηλότερο βαθμό ότι δεν υπάρχει επιπλέον εισόδημα, ποσοστό 29,2%.

Πραγματοποίηση ταξιδιού

Τα φετινά Χριστούγεννα, σχεδόν 3 στους 4 Έλληνες δηλώνουν ξεκάθαρα ότι δεν προτίθενται να ταξιδέψουν, με ποσοστό που αγγίζει το 74% και το οποίο έχει αυξηθεί σημαντικά, σε σχέση με το 2009.

Όπως και το 2009, το κοινό, που δηλώνει ότι θα ταξιδέψει, κατά τη διάρκεια των γιορτών, είναι, κυρίως, άντρες και άτομα ηλικίας 18-34, ενώ οι γυναίκες και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία σκοπεύουν να παραμείνουν στον τόπο κατοικίας τους.

Μεταξύ όσων επιλέγουν να ταξιδέψουν, κορυφαία προτίμηση φαίνεται να είναι φέτος η Ελλάδα, ενώ τα ταξίδια στο εξωτερικό εμφανίζουν μειωμένη ζήτηση, σε σχέση με πέρυσι.

Όπως και το 2009, πρώτες επιλογές δώρων αποτελούν τα είδη ένδυσης/υπόδησης, με ποσοστό 34% και τα παιχνίδια για τα παιδιά, με ποσοστό 20%. Όμως, φέτος, αυξημένο ποσοστό παρουσιάζουν, επίσης, τα δώρα χαμηλού κόστους, όπως μικροπράγματα, λουλούδια/γλυκά, ποτά, διακοσμητικά ή και χρηματικό ποσό.

Ενδιαφέρον σημείο διαφοροποίησης είναι το γεγονός ότι μεγαλύτερο μέρος του κοινού, φέτος, φαίνεται να έχει ήδη σκεφτεί εναλλακτικές χαμηλού κόστους δώρων, σε σχέση με πέρυσι.

Μόλις το 55% των Ελλήνων δηλώνει ότι αλλάζει η καταναλωτική συμπεριφορά του κατά τις γιορτές, ποσοστό που παρουσιάζει πτωτική τάση, σε σχέση με το 2009, που ήταν 62%.

Οι λόγοι για τους οποίους αλλάζει η καταναλωτική συμπεριφορά στις γιορτές είναι η ανάγκη προσφοράς δώρων, με ποσοστό 32,7%, αλλά και -ιδιαίτερα δυναμικά φέτος- το γιορτινό κλίμα, που ίσως κάνει τον κόσμο να "ξεχνιέται", με ποσοστό 28,9%.

Οι υποχρεώσεις, αλλά και το επιπλέον εισόδημα για κάποιους, μπορεί να συνεισφέρει προς αυτή την κατεύθυνση σε μικρότερο πάντως βαθμό, με ποσοστό 16,9%.

Οι γυναίκες δεν μπορούν να αντισταθούν στα ψώνια, με ποσοστό 36%. Τα άτομα ηλικίας 25-34 φαίνεται να παρασύρονται περισσότερο από το γιορτινό κλίμα, με ποσοστό 35%, ενώ οι μεγαλύτερες ηλικίες και οι άνδρες αγοράζουν δώρα, λόγω υποχρεώσεων, με ποσοστό 24%.

Όσοι δεν αλλάζουν καταναλωτική συμπεριφορά τις γιορτές, το κάνουν είτε γιατί δεν παρεκκλίνουν από τα προγραμματισμένα έξοδά τους είτε γιατί ειδικά το 2010 είναι μια χρονιά που δεν ευνοείται η μεγαλύτερη κατανάλωση (42,5%).


 

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου