ΕΛΛΑΔΑ

Φρένο στην ενόχληση από εισπρακτικές εταιρίες

φρένο-στην-ενόχληση-από-εισπρακτικές-482287

Φρένο… στα προσβλητικά, επίμονα, παραπλανητικά κι ενοχλητικά τηλεφωνήματα των εισπρακτικών εταιρειών, τραπεζών, δικηγορικών γραφείων, τηλεπικοινωνιακών παρόχων και άλλων εταιρειών προς τους οφειλέτες βάζει με νομοσχέδιο το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Πρόκειται για 13 ρυθμίσεις τις οποίες θα παρουσιάσει κατά τις πληροφορίες της «Η» η υπουργός Λ. Κατσέλη αυτόν τον μήνα στο Υπουργικό Συμβούλιο. Το σχέδιο νόμου έχει ετοιμάσει ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Δ. Σπυράκος και δεν αφορά μόνο τις εισπρακτικές εταιρείες (εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών).

Οι διατάξεις του διέπουν και την υπόλοιπη αγορά. Τροποποιούν τον νόμο του 2009, που είχε θεσπίσει ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, και το νέο θεσμικό πλαίσιο επεκτείνεται και σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα που ζητούν από τους πελάτές τους, τηλεφωνικά, την είσπραξη χρεών, ληξιπρόθεσμων δόσεων και λοιπών οφειλών.

Ανάμεσα στις αλλαγές, που έχουν σαν σκοπό την προστασία της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ξεχωρίζουν οι περιορισμοί που τίθενται ως προς τον αριθμό και τις ώρες των τηλεφωνημάτων, διευρύνεται η λίστα των αθέμιτων πρακτικών και καθιερώνεται το δικαίωμα του οφειλέτη να ζητεί το περιεχόμενο της τηλεφωνικής συνομιλίας.

Πρέπει να περάσουν 15 ημέρες από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή, για να αρχίσουν οι εταιρείες τις επικοινωνίες. Βέβαια, στο διάστημα αυτό μπορούν να ενημερώνουν τον καταναλωτή με την αποστολή εξώδικων μηνυμάτων.

Αν δεν συναινέσει ο οφειλέτης, δεν επιτρέπονται κατά το α’ τρίμηνο (από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή) περισσότερες από μία κλήση την εβδομάδα. Στο β’ τρίμηνο επιτρέπονται δύο κλήσεις και στο επόμενο χρονικό διάστημα μία κλήση τον μήνα. Δεν επιτρέπονται κλήσεις μετά από δικαστικές πράξεις ή αναγκαστική εκτέλεση σε βάρος του οφειλέτη.

Μακραίνει… η λίστα των αθέμιτων πρακτικών. Μπαίνουν, για παράδειγμα, απαγορεύσεις στην ενόχληση καταναλωτών που πάσχουν από βαριά ασθένεια, ενώ απαγορεύεται, επίσης, η προσέγγιση γειτόνων, εργοδοτών τους κ.λπ.

Η επικοινωνία επιτρέπεται μόνο από τις 9 π.μ. μέχρι τις 8.00 μ.μ. και τις εργάσιμες ημέρες.

Αν ο οφειλέτης δηλώσει απροθυμία, τότε η εταιρεία οφείλει να μην αρχίσει ή να μη συνεχίσει την ενημέρωση.

Οι εταιρείες υποχρεούνται να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο ενημέρωσης των οφειλετών.

Οι απαγορεύσεις εφαρμόζονται και για τους ίδιους τους δανειστές.

Εμπίπτουν στις απαγορεύσεις όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που προβαίνουν σε κατ’ επάγγελμα ενημέρωση.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου