ΕΛΛΑΔΑ

Κόβεται στα τέσσερα ο ΟΣΕ

κόβεται-στα-τέσσερα-ο-οσε-494770

Κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, το οποίο αποτελείται συνολικά από 43 άρθρα.

Το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, το διαχωρισμό του Ομίλου ΟΣΕ σε τέσσερις εταιρείες (ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και ανοίγει το δρόμο για είσοδο ιδιώτη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο οποίος μπορεί να αναλάβει και τη διοίκηση.

Ακόμη προβλέπει την ανάληψη από το δημόσιο του συνόλου των χρεών του ΟΣΕ, συνολικού ύψους 10,7 δισ. ευρώ. Επίσης στην κυριότητα του Δημοσίου περιέρχεται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, τη διαχείριση της οποίας αναλαμβάνει η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Σε ότι αφορά τους εργαζόμενους το νομοσχέδιο προβλέπει ότι πρέπει να αποχωρήσουν 1.600 από τον ΟΣΕ και 751 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το πλεονάζον προσωπικό θα μεταταχθεί σε άλλους φορείς του Δημοσίου που υπάρχουν πραγματικές ανάγκες.

Στο νομοσχέδιο υπάρχει δέσμευση για μη μείωση των τακτικών αποδοχών. Ωστόσο με την έναρξη ισχύος του νόμου καταργούνται οι ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις και κανονισμοί εργασίας στον ΟΣΕ.

Ακόμη προβλέπεται κατάργηση ζημιογόνων δρομολογίων, ενώ από 1/1/2011 καταργούνται και οι πάσης φύσεως ατέλειες.

Στόχος του νομοσχεδίου, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, είναι η αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα, η διασφάλιση της εφαρμογής όλης της σχετικής με το σιδηροδρομικό τομέα νομοθεσίας της ΕΕ για την αποτελεσματική εφαρμογή της πολιτικής σχετικά με τον ανταγωνισμό, την απασχόληση, την κοινωνική ασφάλιση, καθώς και τις κρατικές ενισχύσεις και η αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στο Δημόσιο η ακίνητη περιουσία

Ο ΟΣΕ μεταβιβάζει χωρίς αντάλλαγμα, όλο το τροχαίο υλικό στο ελληνικό δημόσιο, το οποίο με τη σειρά του το μεταβιβάζει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το σύνολο της ακίνητης περιουσίας που ανήκει στον ΟΣΕ, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων της σιδηροδρομικής υποδομής, περιέρχεται αυτοδικαίως κατά κυριότητα στο Δημόσιο.

Υπεύθυνη για την αποκλειστική διαχείριση, αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση όλων των ακινήτων του ΟΣΕ θα είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία θα ακολουθεί πιστά τις εντολές της αρμόδιας Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.

Ως αντάλλαγμα το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνει όλα τα χρέη του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ, ενώ παράλληλα διαγράφονται και όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ.

 

Νέα τιμολογιακή πολιτική

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, στο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποχρεούται να καταρτίζει επιχειρησιακό σχέδιο με σκοπό την άμεση κερδοφορία της.

Από 1-1-2011 καταργούνται κάθε είδους εκπτώσεις στα κόμιστρα, ειδικές τιμολογήσεις μεταφοράς, καθώς και κάθε άλλη υποχρέωση μεταφοράς επιβατών ή φορτίου με οικονομικούς όρους.

Για την εκτέλεση των δρομολογίων προβλέπεται και η διενέργεια από σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, ύστερα από σχετικό αίτημα και αφού πληρούν τις απαραίτητες υποχρεώσεις.

Σε περίπτωση που δεν υποβάλλονται αιτήματα είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης με την οποία ανατίθεται η εκτέλεση σιδηροδρομικού επιβατικού δρομολογίου ως Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ).

Όμως το συνολικό ποσό αποζημιώσεων για ΥΔΥ δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των πενήντα εκατομμυρίων (50.000.000) ευρώ ετησίως για τα έτη 2011, 2012 και 2013.

Προβλέψεις για τους εργαζόμενους

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η Διοίκηση κάθε Εταιρίας συντάσσει κατάλογο με το Πλεονάζον Τακτικό Προσωπικό.

Το Σ/Ν αναφέρει ότι θα πρέπει να αποχωρήσουν 1.600 από τον ΟΣΕ, μετά και τη συγχώνευση με την ΕΔΙΣΥ και 751 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το πλεονάζον προσωπικό μεταφέρεται σε κενή οργανική θέση προτίμησης του ενδιαφερόμενου σε Φορέα Υποδοχής. Ο μεταφερόμενος συνδέεται με το Φορέα Υποδοχής με σχέση ή σύμβαση φύσης, μορφής, χαρακτηρισμού και διάρκειας όμοιας με αυτή που τον συνέδεε με την Εταιρία από την οποία μεταφέρθηκε, κατατάσσεται στο Φορέα Υποδοχής σε βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο ανάλογο με τα τυπικά του προσόντα και την πραγματική και αναγνωρισμένη προϋπηρεσία του σε οποιαδήποτε από τις Εταιρίες.

Με την έναρξη ισχύς του νόμου καταργούνται οι συλλογικές ρυθμίσεις που ισχύουν στην εταιρία και συγκεκριμένα: ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού Ο.Σ.Ε, ο Κανονισμός Ωρών Εργασίας και Ανάπαυσης Προσωπικού Ο.Σ.Ε. , ο Κανονισμός Δευτερευουσών Απολαβών και οι Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας Προσωπικού Ο.Σ.Ε.

 

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου