ΤΟΠΙΚΑ

Κίνδυνος απώλειας 100.000 ευρώ από το LEADER για την τουριστική προβολή

κίνδυνος-απώλειας-100-000-ευρώ-από-το-leader-για-τ-2769

Κωλυσιεργία των δημοτικών υπηρεσιών επί προηγούμενης δημοτικής αρχής, κατήγγειλε ο Αντιπρόεδρος του ΞΕΕ Κ. Λεβέντης

Καμπανάκι για τον κίνδυνο απένταξης από το πρόγραμμα LEADER πρότασης ύψους 100.000 ευρώ, η οποία θα τροφοδοτήσει το Δήμο Βόλου με το πρωτογενές υλικό που χρειάζεται για να προχωρήσει την τουριστική προβολή του, έκρουσε από το βήμα της χθεσινής συνεδρίασης της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής, ο Αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κων. Λεβέντης.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ο κ. Λεβέντης μίλησε για κωλυσιεργία των δημοτικών υπηρεσιών επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος απώλειας κονδυλίων τα οποία -σε εποχή οικονομικής κρίσης- διατίθενται με το… σταγονόμετρο.

Όπως εξήγησε μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, ο Δήμος θα αποκτούσε το πρωτογενές υλικό για την τουριστική προβολή, δηλαδή φωτογραφίες και βίντεο μέσω των οποίων θα μπορούσε να διαφημιστεί. Το κονδύλι όμως των 100.000 ευρώ έγινε μήλο της έριδος, με την προηγούμενη δημοτική αρχή να προκρίνει την τύπωση τουριστικών φυλλαδίων και να αφήνει μόλις 25.000 ευρώ για τις υπόλοιπες δράσεις. Όμως ούτε κι έτσι το πρόγραμμα προκηρύχθηκε και πλέον υπάρχει ο κίνδυνος απένταξης του έργου από το πρόγραμμα και απώλειας των πολύτιμων για την τουριστική προβολή 100.000 ευρώ.

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Θάνος Θεοδώρου, δήλωσε ότι είναι γνώστης του κινδύνου και ανακοίνωσε ότι το θέμα έρχεται προς έγκριση στην επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Βόλου. Από την οικονομική επιτροπή αναμένεται να ανάψει πράσινο φως για την προκήρυξη του προγράμματος.

Το πρόγραμμα

Στη χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής, παρουσιάστηκε το σχέδιο τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου για το 2015, που απέσπασε θετικές κριτικές από τις επαγγελματίες.

Στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής, καταγράφτηκαν τα πλεονεκτήματα αλλά και οι αδυναμίες του νομού σε ό,τι αφορά το χαρτοφυλάκιο των τουριστικών του προϊόντων. Πολιτισμός, τουρισμός υπαίθρου και περιήγηση είναι τα προϊόντα αιχμή του δόρατος για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Βόλου και του Πηλίου, ωστόσο καταγράφεται μικρή υστέρηση στο τουριστικό μοντέλο ήλιος – θάλασσα και μεγαλύτερη στον τομέα της ευεξίας, του συνεδριακού και θαλάσσιου τουρισμού αλλά και στο citybreak.

Τουριστικές αγορές στόχοι όπως καταγράφονται στο πρόγραμμα θα είναι για την επόμενη περίοδο οι χώρες Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Ισραήλ, Αγγλία, Βέλγιο, Ολλανδία και τα Βαλκάνια, στις οποίες ο Δήμος Βόλου δεν θα βγει… μόνος αλλά μαζί με το Πήλιο. Το δίπτυχο Βόλος – Πήλιο θα είναι το brandname του τοπικού τουριστικού ανοίγματος.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι, ο Δήμος Βόλου θα στηριχθεί σε 12 πυλώνες. Σε πρώτο πλάνο μπαίνει η απόκτηση πρωτογενούς υλικού. Προγραμματίζεται επίσης η δημιουργία ενός ακόμη τουριστικού site στα πρότυπα του VisitGreece, η παρουσία σε εκθέσεις του εξωτερικού, η διαφήμιση κυρίως στα ηλεκτρονικά μέσα, έκδοση τουριστικών εντύπων στα οποία ο Βόλος και το Πήλιο θα αποτυπώνονται ως ενιαία τουριστική ενότητα αλλά και η ενίσχυση των δημοσίων σχέσεων κυρίως με τον ΕΟΤ μέσω του οποίου θα είναι πιο εύκολη η πρόσβαση στις τουριστικές αγορές του εξωτερικού.

Επίσης σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μαγνησίας, προγραμματίζεται η εκπόνηση δύο μελετών προκειμένου να καταγραφτεί το προφίλ του επισκέπτη της κρουαζιέρας και του αεροδρομίου αλλά και πού διοχετεύονται.

Σημαντική είναι η εξεύρεση μόνιμης στέγης για την Αργώ προκειμένου να είναι επισκέψιμη. Για την Αργώ, ο κ. Λεβέντης υποστήριξε ότι έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και ότι κινδυνεύει να καταστραφεί αν δεν βρεθεί άμεσα μόνιμη στέγη. Ο κ. Θεοδώρου υπογράμμισε ότι αυτή την περίοδο εξετάζονται λύσεις για τη στέγασης της Αργούς, κάτι που σχολίασε θετικά ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Κων. Τσέλιος, υποστηρίζοντας ότι η πεντηκόντορος μπορεί να λειτουργήσει ως πόλος έλξης τουριστών στην πόλη.

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης, ο υπεύθυνος του τμήματος Τουρισμού του Δήμου Βόλου, Γιώργος Παπαμακάριος, προανήγγειλε ακόμη πιο εντυπωσιακές εκδηλώσεις για τις Απόκριες σε σχέση με τις Χριστουγεννιάτικες. Σε κάθε περίπτωση υποστήριξε την ανάγκη καταγραφής μόνιμου προγράμματος εκδηλώσεων που έχουν σχέση με την ταυτότητα της περιοχής.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στην πρόταση για τη διοργάνωση μιας μεγάλης τουριστικής έκθεσης για την περιοχή της Θεσσαλίας στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο χώρο του METRO Αθηνών – Σύνταγμα ή του Ζάππειου, πριν από επιλεγμένη κύρια εορταστική περίοδο π.χ. Χειμώνας – Χριστούγεννα 2015 ή Ανοιξη – Πάσχα 2015. Η έκθεση να περιλαμβάνει την παρουσία φορέων και εκπροσώπων των περιοχών της Θεσσαλίας και να χαρακτηρίζεται από πολλές παράλληλες δράσεις. Επιπρόσθετα διοργάνωση δράσεων παρουσίασης της περιοχής και δράσεων προβολής των

χαρακτηριστικών της (πχ δοκιμή τοπικών προϊόντων κλπ) σε εμπορικά κέντρα κ.α.

Στα ίδια πρότυπα προτείνεται η διοργάνωσης έκθεσης Τουρισμού και Φύσης σε τοπικό επίπεδο, με σκοπό να αναδείξει τις δυνατότητες της περιοχής ως προς τις επιλογές σε δραστηριότητες ελευθέρου χρόνου, φύσης και τουρισμού

Περίοδος διεξαγωγής θα μπορούσε να είναι ο Μάιος διότι μπορεί να συνδυάζεται με τους Μάηδες της Μακρινίτσας και γενικά αρχίζει η επισκεψιμότητα στο Πήλιο.

«Καμένοι» οι φορείς

Οι φορείς που συμμετέχουν στην επιτροπή, απέδωσαν τα εύσημα στο τμήμα τουρισμού του Δήμου Βόλου για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, που περιλαμβάνει πολλές από τις προτάσεις του ιδιωτικού τομέα που μετά από χρόνια βρήκαν ευήκοα ώτα. Ωστόσο, εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους ως προς την υλοποίηση του σχεδίου. «Μεγάλος μου φόβος που προέρχεται από την εμπειρία του παρελθόντος είναι κατά πόσο θα υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο», δήλωσε ο Κώστας Λεβέντης, ζητώντας να ιεραρχηθούν οι στόχοι.

Κοστολόγηση δράσεων, αυστηρά χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση των στόχων και πολύ δουλειά, ζήτησε από την πλευρά της η εκπρόσωπος των τουριστικών πρακτόρων και μέλος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Θέκλα Καμμένου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως αναγνώρισαν τις προσπάθειες της νέας δημοτικής αρχής και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο κ. Θεοδώρου ζήτησε μικρή πίστωση χρόνου από τους επαγγελματίες του τουρισμού, ενώ αναφέρθηκε στα διαθέσιμα κονδύλια για την τουριστική προβολή που αφορούν σε 25.000 ευρώ για εκτυπώσεις φυλλαδίων, 15.000 ευρώ για προβολή και 90.000 ευρώ για συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις.

Φόκους… στην καθαριότητα της πόλης και των χωριών του Πηλίου έκαναν από την πλευρά τους ο Θανάσης Σπύρου – Πρόεδρος της ΟΕΒΕΜ αλλά και ο δημοτικός σύμβουλος των Δρόμων Συνεργασίας, Ιάσονας Αποστολάκης, υπογραμμίζοντας ότι η άσχημη εικόνα από πλευράς καθαριότητας μπορεί να λειτουργήσει δυσφημιστικά.

Κεντρικό σχεδιασμό για την τόνωση του τουρισμού ζήτησε από την πλευρά του ο επικεφαλής της ΛΑΣ Απ. Νάνος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου