ΕΛΛΑΔΑ

Με διαφωνίες το άνοιγμα των μπλόκων

με-διαφωνίες-το-άνοιγμα-των-μπλόκων-497150

Μαζικές αποχωρήσεις βυτιοφόρων και φορτηγών παρατηρούνται από χθες στα μπλόκα που έχουν στηθεί σε όλη τη χώρα, μετά την απόφαση των προέδρων των ομοσπονδιών των μεταφορέων για τερματισμό της κινητοποίησης. Ωστόσο, η συντονιστική επιτροπή αγώνα, κατήγγειλε την απόφαση του προεδρείου ως μεθόδευση ενάντια στην επιθυμία της βάσης για συνέχιση των κινητοποιήσεων.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Βυτιοφόρων, Γιώργος Τσάμος, οι μεταφορείς έχουν ήδη αρχίσει να απομακρύνουν τα οχήματά τους από τα μπλόκα.

Ο γραμματέας της Ομοσπονδίας των Βυτιοφόρων κ. Άγγελος Φάλαρης, δήλωσε ότι σχεδόν όλα τα βυτιοφόρα έφυγαν από την Ελευσίνα που ήταν παρκαρισμένα και από τα ξημερώματα έχουν πιάσει δουλειά. Ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν και τα γερανοφόρα που ήταν παρκαρισμένα στο Χαϊδάρι, ενώ μαζικές αποχωρήσεις παρατηρούνται από τα μπλόκα των διοδίων, της Μεταμόρφωσης και κυρίως της Βόρειας Ελλάδας.

Ωστόσο, φορτηγά παραμένουν παραταγμένα στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα, στη διασταύρωση της Λαχαναγοράς, στη διασταύρωση Γέφυρας, στο δρόμο Θεσσαλονίκης-Βέροιας, στο Δερβένι και στην πύλη 16 του ΟΛΘ.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, ύστερα από μία συνεδρίαση των εννέα προέδρων των ομοσπονδιών, που ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα, αποφάσισαν να τερματίσουν τις κινητοποιήσεις τους και να αρχίσουν να εκτελούν κανονικά τις μεταφορές.

Ωστόσο, τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής αγώνα κατήγγειλαν την απόφαση του προεδρείου ως μεθόδευση ενάντια στην επιθυμία της βάσης για συνέχιση των κινητοποιήσεων.

Πάντως, κορυφαίο συνδικαλιστικό στέλεχος του κλάδου, μιλώντας στο ΑΠΕ, χαρακτήριζε την ενέργεια αυτή της Επιτροπής Αγώνα αδικαιολόγητη, κάνοντας λόγο για καθαρά κομματική τοποθέτηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει διάσπαση ακόμη και στα μέλη της Επιτροπής Αγώνα, καθώς ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των γερανοφόρων οχημάτων κ. Σαχινίδης, που ήταν μέλος της Επιτροπής, διαχώρισε πλήρως τη θέση του.

Μαραθώνια συνεδρίαση

Κατά τη συνεδρίαση των εννέα προέδρων, όπου αποφασίστηκε η λήξη της απεργίας, δεν έλειψαν οι εντάσεις με τους «σκληροπυρηνικούς» να εξακολουθούν να είναι δύσπιστοι και να προτείνουν συνέχιση των κινητοποιήσεων και τους πιο ψύχραιμους να ζητούν την αναστολή τους. Τελικά επικράτησε η άποψη των τελευταίων και έτσι η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές για το ραντεβού μεταφορέων-Χρυσοχοΐδη, μεσολάβησε ο πρόεδρος των Εμπόρων Βασ. Κορκίδης. Ακολούθησε συνεννόηση των κ. Ρέππα και Χρυσοχοΐδη, οι οποίοι συνομίλησαν για αρκετή ώρα και στο περιθώριο της συνάντησης που είχε ο πρωθυπουργός με τους δημοσιογράφους, στο Μέγαρο Μαξίμου, και συζήτησαν, πέραν του νόμου που έχει ψηφιστεί, τα θέματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, όπως η ένταξη των μεταφορέων στον αναπτυξιακό νόμο και στο ΕΣΠΑ, ένα αντικείμενο για το οποίο αρμόδιος είναι ο κ. Χρυσοχοΐδης.

SOS εκπέμπει η αγορά

Για τεράστια ζημιά εξαιτίας των κινητοποιήσεων, που φτάνει στα 2 δισ. ευρώ, κάνουν λόγω οι επιχειρηματίες, σημειώνοντας ότι, ακόμα και εάν λήξει άμεσα η απεργία, θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας μήνας για να ξαναβρούν οι επιχειρήσεις τους κανονικούς τους ρυθμούς.

Με επιστολή του στον πρόεδρο του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη, ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος ζήτησε απαλλαγή ή έκπτωση από τις χρεώσεις των αποθηκευτικών δικαιωμάτων για το χρονικό διάστημα που διαρκούν οι κινητοποιήσεις.

Παράλληλα, έμποροι και βιομήχανοι ζητούν από τον υπουργό Οικονομικών την παράταση των πληρωμών του ΦΠΑ και άλλων υποχρεώσεων προς το Δημόσιο.

Σύμφωνα με τους εμπόρους, πολλές επιχειρήσεις με ευπαθή προϊόντα βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής, ενώ στην περιφέρεια οι ελλείψεις σε φάρμακα και βασικά καταναλωτικά είδη είναι σημαντικές.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου