ΕΛΛΑΔΑ

Πάνε για λύση της απεργίας οι μεταφορείς

πάνε-για-λύση-της-απεργίας-οι-μεταφορε-497605

«Όταν οι προθέσεις είναι καλές, οι συναντήσεις είναι σύντομες και αποτελεσματικές» δήλωσε με… νόημα ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών, Γιώργος Τζωρτζάτος, μετά τη συνάντηση που είχε χθες το βράδυ με τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Η δήλωση αυτή δημιούργησε την αίσθηση ότι χθες, μετά τα μεσάνυχτα, ή σήμερα το πρωί, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών θ ανέστειλαν την κινητοποίηση, καθώς μέχρι και μετά τα μεσάνυχτα συνεχιζόταν η συνέλευση των εκπροσώπων τους, στην οποία παρουσιάσθηκε το περιεχόμενο της συνομιλίας του Κ. Τζωρτζάτου με τον υπουργό.

Πριν από τη συνάντηση των δύο πλευρών, είχε γίνει γνωστό ότι η συζήτηση δεν θα αφορούσε μόνο στο θέμα της ένταξης του επαγγέλματος στα προγράμματα του ΕΣΠΑ, αλλά συνολικότερα στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης για την αποκατάσταση της ομαλότητας στην αγορά, καθώς υπάρχουν έντονες δυσλειτουργίες σε αρκετούς κλάδους.

Στη Βουλή

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, η επίμαχη τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης, με την οποία, όσοι αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από επίταξή τους, τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών, να αφαιρεί από τους μη συμμορφούμενους μεταφορείς, την άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Την τροπολογία καταψήφισαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, καταγγέλλοντας, τόσο την διαδικασία εισαγωγής της με την διαδικασία του κατεπείγοντος, πλάι στο νομοσχέδιο για την περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, όσο και την ουσία της – ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, σε ένδειξη εναντίωσής του στην ρύθμιση, αποχώρησε πριν την ψηφοφορία.

Έντονες επιφυλάξεις, εξέφρασε και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Τόνια Αντωνίου, καλώντας την κυβέρνηση να λύσει το πρόβλημα με διάλογο.

Διευκρινίζοντας το σκεπτικό της κυβέρνησης, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χάρης Καστανίδης, ανέφερε πως, «παρά τον έντονο διάλογο και παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση υπήρξε εξαιρετικά προσεκτική και δεν σκέφτηκε ποινικές όψεις από τις συνέπειες της επίταξης, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δημοσίας χρήσεως, εξακολουθούν να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους, κρατούν εν αχρησία τα επιταγμένα μέσα και οχήματα, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς».

Η τροπολογία, υπήρξε αναγκαία, καθώς «αν ενεργοποιήσουμε τις πεπαλαιωμένες διατάξεις που ισχύουν από την περίοδο της δικτατορίας, θα υπάρξει ένα εμπόδιο γραφειοκρατικών διαδικασιών και για μερικές εβδομάδες ακόμη, δεν θα υπάρχει ποινική ευθύνη, την ώρα που παραβιάζονται υποχρεώσεις που συνδέονται με την επίταξη» ανέφερε ο υπουργός.

«Κάθετα αντίθετη» δήλωσε η Νέα Δημοκρατία διά του εισηγητή της Θ. Καράογλου, ο οποίος έκανε λόγο για «απαράδεκτη τροπολογία». «Οι αυτοκινητιστές δεν είναι αλήτες ή περιθωριακοί, αλλά απελπισμένοι άνθρωποι που ψάχνουν να βρουν το δίκιο τους. Με την κοινωνική έκρηξη που επιδιώκει η κυβέρνηση, δεν θα πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και να γίνει διάλογος» είπε ο βουλευτής.

«Σήμερα νοιώθω ντροπή» δήλωσε ο Γ. Τραγάκης (ΝΔ). «Λέτε με τιμή, ότι μία τροπολογία που δημεύει τις περιουσίες των ανθρώπων και τους οδηγεί στη φυλακή, κατατίθεται 24 ώρες πριν την ένταξή της στο νομοσχέδιο;».

«Πάμε σε καταστάσεις, όπου όποιος διαμαρτύρεται θα φυλακίζεται. Να αποσύρετε την τροπολογία, που είναι απαράδεκτη, τόσο επί της ουσίας, όσο και στην διαδικασία εισαγωγής της σε άσχετο νομοσχέδιο» αξίωσε ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Κ. Αϊβαλιώτης.

«Με την παρούσα τροπολογία, η κυβέρνηση προχωρά σε αντιδημοκρατικές, επικίνδυνες ατραπούς» παρατήρησε ο Άγγελος Τζέκης (ΚΚΕ).

«Πρόβα τζενεράλε για γενικευμένη εφαρμογή» διέκρινε στην τροπολογία ο Δ. Παπαδημούλης (ΣΥΡΙΖΑ), ο οποίος έψεξε και τον υπουργό προσωπικά: «Σας άκουσα έκπληκτος να κατακρίνατε τις διατάξεις της δικτατορίας ως γραφειοκρατικές. Διεκδικείτε λιγότερη γραφειοκρατία στις ρυθμίσεις της δικτατορίας;»

Εντονότατες επιφυλάξεις εξέφρασε και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Τόνια Αντωνίου, εκτιμώντας πως η τροπολογία «μόνο λάδι στη φωτιά θα ρίξει και δεν θα φέρει κανένα αποτέλεσμα». Και, απέναντι στις αναφορές του υφυπουργού Οικονομικών, Δ. Κουσελά, πως η κυβέρνηση δεν μπορεί να αγοράσει την άδεια των αυτοκινητιστών όπως εκείνοι ζητούν, παρά μονάχα ποσοστά από 38% μέχρι 58%, η βουλευτής κάλεσε την κυβέρνηση να αναλογιστεί, «πόσο ήταν το κόστος από την ρύθμιση που ζητούν οι αυτοκινητιστές και πόσα χάνει η ελληνική οικονομία κάθε μέρα».

«Το δημοκρατικό όριο έχει εξαντληθεί στη συνεννόηση» απάντησε ο υπουργός Δικαιοσύνης. «Η κυβέρνηση ψήφισε ένα νομοσχέδιο, φρόντισε όσο μπορούσε να εξετάσει πτυχές των αιτημάτων, πιθανότατα δεν ικανοποίησε τους αυτοκινητιστές, έφτασε στα όριά της, κι οι αυτοκινητιστές θέλουν και άλλα. Κάποια στιγμή, πρέπει κάποιος να πάρει μια τελική απόφαση» ανέφερε ο κ. Καστανίδης.

Εξάλλου, «στεναχωριέμαι πάρα πολύ, που στην Μαλακάσα μπορεί να αποδειχθεί πυροβολισμός και που στη Μάνδρα και στην Καβάλα, αυτοκινητιστές προκάλεσαν σωματικές βλάβες σε συναδέλφους τους. Δεν απηχούν την άποψη της πλειοψηφίας, αλλά έστω και κατ’ εξαίρεση, έχουν προκαλέσει καθεστώς φοβίας» είπε ο υπουργός.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου