ΕΛΛΑΔΑ

Σφίγγουν τον κλοιό οι ιδιοκτήτες φορτηγών

σφίγγουν-τον-κλοιό-οι-ιδιοκτήτες-φορτ-498506

 

 

Στα άκρα οδηγείται πλέον η κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και ιδιοκτητών φορτηγών, μετά τη χθεσινοβραδινή απόφαση των τελευταίων να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους. Από σήμερα, είναι αναμενόμενο ότι θα σκληρύνει η στάση και των δύο πλευρών, καθώς ήδη έχει διαμηνυθεί ότι θα εφαρμοσθεί ο νόμος και θα κινηθεί η δικαστική διαδικασία για κάθε περίπτωση παρακώλυσης της συγκοινωνίας. Παράλληλα, είναι δεδομένη και η κόντρα των απεργών με τον εμπορικό κόσμο, καθώς τα τελευταία 24ωρα είναι συνεχείς οι εκκλήσεις των εκπροσώπων ης αγοράς για να αποκατασταθεί η ομαλή τροφοδοσία καταστημάτων και επιχειρήσεων.

Με τη χθεσινή τους απόφαση οι ιδιοκτήτες φορτηγών στέλνουν το δικό τους μήνυμα για δυναμική αντιπαράθεση όχι μόνο προς την κυβέρνηση αλλά και προς την αξιωματική αντιπολίτευση, απαντώντας με τον τρόπο τους στην έκκληση του Α. Σαμαρά για αναστολή της κινητοποίησής τους.

Μόνο 6 «όχι»

Με 74 ψήφους θετικές και μόλις 6 όχι οι μεταφορείς αποφάσισαν αργά το βράδυ της Τρίτης να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, τα μπλόκα, δείχνοντας το πλήρες αδιέξοδο στο οποίο οδηγείται η κατάσταση.

Οι μεταφορείς δείχνουν ότι θα συνεχίσουν ακάθεκτοι αδιαφορώντας για τα προβλήματα που δημιουργούν και παρά τις απειλές του εμπορικού κόσμου για ένδικα μέσα στα οποία προτίθενται να προχωρήσουν σε περίπτωση που συνεχιστεί αυτή η νοσούσα κατάσταση.

Καταγγελία για επίθεση

Την ώρα που ήταν σε εξέλιξη η ψηφοφορία οδηγοί 25 φορτηγών με κατεύθυνση την Αθήνα και οι οποίοι συνοδεύονταν από περιπολικά, καταγγέλλουν ότι δέχθηκαν πυροβολισμούς στο 50ο χιλιόμετρο Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Μαλακάσας.

Στο σημείο έσπευσε κλιμάκιο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Υπηρεσιών η οποία πραγματικά διαπίστωσε ότι κάποιοι είχαν πυροβολήσει τα φορτηγά, καθώς βρέθηκαν σημάδια από σφαίρες στα ψυγεία και στους προφυλαχτήρες. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί πανικό, καθώς κάποιοι ανεγκέφαλοι πήραν τα όπλα και πυροβόλησαν με κίνδυνο είτε να σκοτώσουν τους συναδέλφους τους είτε να τρομοκρατηθούν οι οδηγοί και να προκληθεί μακελειό στην άσφαλτο.

Όπως δήλωσε ο κ. Στεφανίδης, ένας από τους οδηγούς που δέχθηκε την επίθεση, κάποιοι "ξεφύτρωσαν" από τα χωράφια και τους πυροβόλησαν και ευτυχώς δεν έχασαν την ψυχραιμία τους ώστε να προκαλέσουν κάποιο ατύχημα στην Εθνική.

Όπως υποστηρίζουν υπάρχουν σημάδια από τα πυρά στα ψυγεία και στους προφυλαχτήρες τριών από τα 25 φορτηγά. Στο σημείο σπεύδει αυτή τη στιγμή κλιμάκιο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Υπηρεσιών για να ελέγξει το περιστατικό.

Στο Αυτόφωρο

Ήδη το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει διαμηνύσει στους ιδιοκτήτες των φορτηγών πως η «περίοδος χάριτος», κατά την οποία οι απεργοί αντιμετωπίζονταν με διαλλακτικό τρόπο από την ΕΛ.ΑΣ. έχει παρέλθει οριστικά. «Θα εφαρμοστεί ό,τι ορίζει ο νόμος, είναι το μήνυμα που έδωσε ο Χρήστος Παπουτσής στους επιτελείς της Ελληνικής Αστυνομίας.

Αυτό σηµαίνει πως πλέον δεν θα επιτραπεί οποιαδήποτε παρεμπόδιση της κυκλοφορίας, η αστυνοµία θα αποµακρύνει τα φορτηγά που θα βρίσκονται σταθµευµένα σε σηµεία των εθνικών οδών. Στο ζήτηµα αν θα οδηγούνται στο Αυτόφωρο οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. που δεν συµµορφώνονται στα σηµειώµατα επίταξης, κύκλοι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ρίχνουν το µπαλάκι στο υπουργείο Δικαιοσύνης και τους δικαστικούς λειτουργούς, οι οποίοι -έστω και αυτεπαγγέλτως-θα πρέπει να κινήσουν τη σχετική διαδικασία και να ζητήσουν τις επ’ αυτοφώρω συλλήψεις.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση επαναλαμβάνει ότι ο νόμος ισχύει και ότι ικανοποιήθηκαν τα αιτήματα του κλάδου.

Ο κ. Πεταλωτής πρόσθεσε ότι ο νόμος για την περαίωση περιλαμβάνει και τους μεταφορείς και ότι και οι άλλες ελαφρύνσεις δόθηκαν υπέρ των μεταφορέων με την προϋπόθεση ότι θα κάνουν τη δουλειά που πρέπει.

Σχετικά με αναφορά του προέδρου των επιμελητηρίων ότι ενδεχομένως να υπάρξουν αγωγές εναντίον των μεταφορέων, ο κ. Πεταλωτής είπε ότι καθένας μπορεί να κάνει αγωγές και καταγγελίες, όταν δεν εξυπηρετείται από τα φορτηγά ΔΧ.

Αδεια η αγορά

Εν τω μεταξύ, σε απόγνωση βρίσκονται πλέον δεκάδες επιχειρήσεις ύστερα από την άκαρπη συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα εκπρόσωποι της αγοράς με τους ιδιοκτήτες φορτηγών. Σε πολλές περιοχές της χώρας, κυρίως σε νησιά αλλά και σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, οι ελλείψεις ακόμα και βασικών καταναλωτικών αγαθών είναι ορατές. Και στην αγορά της Αττικής, όμως ο εφοδιασμός γίνεται με μεγάλη δυσκολία.

Την ίδια ώρα έχουν εξαντληθεί τα αποθέµατα σε πολλές εισαγωγικές επιχειρήσεις και κινδυνεύουν να µην µπορούν να προµηθεύσουν τα καταστήµατα λιανικής, ενώ πολλοί είναι οι επιχειρηµατίες που έχουν εµπορεύµατα εγκλωβισµένα στα λιµάνια. Ήδη 4.000 κοντέινερ µε εµπορεύµατα βρίσκονται στο ΣΕΜΠΟ και αλλά 3.000 στο λιµάνι του Πειραιά, ενώ 3.000 κοντέινερ βρίσκονται στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται καθώς στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, παραμένουν καθηλωμένα περισσότερα από 10 χιλ. κοντέινερ και πλέον δεν υπάρχει άλλος χώρος για να ξεφορτώσουν τα πλοία.

Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνιος Ζαΐρης, τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι «η κατάσταση στην αγορά τείνει να εξελιχθεί εκτός ελέγχου, εξαιτίας της μεσοσταθμικής μείωσης των πωλήσεων κατά 15% και αν προστεθεί και η πτώση των πωλήσεων κατά 15%, εξαιτίας της κρίσης, τότε μιλάμε για μια συνολική ζημιά της τάξης του 30%».

Προβλήματα δεν αντιμετωπίζει μόνο η αγορά, αλλά και οι πολίτες πολλών περιοχών της Αττικής και γενικότερα της χώρας, που δεν διαθέτουν αποχετευτικό δίκτυο, καθώς εξαιτίας της απεργίας των βυτιοφόρων, έχουν ξεχειλίσει τα βοθρολύματα.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου