ΕΛΛΑΔΑ

Σήμερα οι αποφάσεις για τα φορτηγά

σήμερα-οι-αποφάσεις-για-τα-φορτηγά-498870

Στις 5:00 σήμερα το απόγευμα σε νέα συνεδρίαση, αυτή τη φορά των σωματείων του κλάδου, αναμένεται να λάβουν αποφάσεις για την περαιτέρω στάση τους οι ιδιοκτήτες ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημοσίας Χρήσεως.

Νωρίτερα χθες, άκαρπη έληξε η συνάντηση εμπόρων και μεταφορέων, κατά την οποία οι εκπρόσωποι της αγοράς πρότειναν εβδομαδιαία αναστολή των κινητοποιήσεων των αυτοκινητιστών προκειμένου να ομαλοποιηθεί η τροφοδοσία της αγοράς.

Οι μεταφορείς αποχώρησαν από τη συνάντηση χωρίς να ξεκαθαρίσουν τι σκοπεύουν να κάνουν και επέστρεψαν για να συνεδριάσουν εκ νέου στα γραφεία τους στην Πειραιώς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της συνάντησης διατυπώθηκαν διαφορετικές προτάσεις, με τους «σκληροπυρηνικούς» να επιμένουν σε συνέχιση των κινητοποιήσεων και τους πιο ψύχραιμους να προτείνουν αναστολή των κινητοποιήσεων.

Τελικώς κανείς δεν θέλησε να πάρει την ευθύνη για την οριστική απόφαση και έτσι βρέθηκε μια άλλη λύση: Περίπου στις 8:30 το βράδυ οι πρόεδροι των ομοσπονδιών ανακοίνωσαν ότι παραπέμπουν τις αποφάσεις στη «βάση» του κλάδου, τα σωματεία.

Αυτή τη φορά, όπως διευκρινίστηκε, θα στηθούν «κλειστές κάλπες» και δεν θα ληφθεί απόφαση διά βοής, όπως την περασμένη Παρασκευή.

Την ίδια στιγμή, παρέμβαση στην κινητοποίηση έκανε ο πρόεδρος της ΝΔ Αντ. Σαμαράς, απευθύνοντας έκκληση για αναστολή της απεργίας στα φορτηγά.

Σύμφωνα με συνδικαλιστικό στέλεχος των μεταφορέων, στη χθεσινή συνάντηση ιδιοκτητών και εκπροσώπων της αγοράς, επικράτησαν πιο ψύχραιμες απόψεις και εξετάστηκε σοβαρά η πρόταση που έκαναν οι έμποροι και οι επιχειρηματίες για αναστολή των κινητοποιήσεων, για μία εβδομάδα, προκειμένου να τροφοδοτηθεί η αγορά.

Από την πλευρά της κυβέρνησης πάντως ξεκαθαρίστηκε ότι δεν τίθεται θέμα συνάντησης των μεταφορέων και των εμπόρων με τον πρωθυπουργό και η θέση που διατυπώνεται από επίσημα χείλη είναι ότι το νομοσχέδιο ψηφίστηκε, είναι πλέον νόμος τους κράτους και όσοι τον παραβιάζουν θα υποστούν τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Tην ώρα που οι ιδιοκτήτες φορτηγών συνεδρίαζαν για να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους απέναντι στο νόμο για τις μεταφορές, η Κομισιόν ανακοίνωνε ότι προσφεύγει στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κατά της Ελλάδας, ζητώντας του να αναγνωρίσει ότι οι περιορισμοί στην έκδοση των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων ΔΧ και ιδιωτικών βυτιοφόρων παραβιάζει το άρθρο 49 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της ΕΕ, το οποίο αφορά την ελευθερία εγκατάστασης των επιχειρήσεων.

Η Κομισίον εκτιμά ότι η εξάρτηση της χορήγησης νέων αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) από τις μη αντικειμενικά προσδιοριζόμενες «μεταφορικές ανάγκες της χώρας» περιορίζει την ελευθερία εγκατάστασης των οδικών εμπορευματικών μεταφορέων της ΕΕ στην Ελλάδα.

Παρέμβαση Σαμαρά

Παρέμβαση στο θέμα των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στον ανεφοδιασμό της αγοράς έκανε τη Δευτέρα ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς.

Ο κ. Σαμαράς έκανε έκκληση τόσο στους ιδιοκτήτες φορτηγών να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους, όσο και στον πρωθυπουργό να δώσει μεγαλύτερη μεταβατική περίοδο, ώστε να εκτονωθεί η κρίση, δηλαδή -όπως εξήγησε- «να κάνει η κυβέρνηση έστω και με καθυστέρηση αυτό που πρότεινε η ΝΔ από την αρχή».

Ο πρόεδρος της ΝΔ επιτέθηκε στην κυβέρνηση, λέγοντας: «Επισημαίνω τη διαφορά ανάμεσα στη δική μας αντιπολιτευτική στάση, την υπεύθυνη, και εκείνη του ΠΑΣΟΚ πριν από ένα χρόνο, όταν ο σημερινός πρωθυπουργός κατέβαινε στον Πειραιά και εμφανιζόταν ως θύμα των δακρυγόνων, που σήμερα βέβαια πέφτουν με δική του εντολή».

Καταλήγοντας, ο κ. Σαμαράς ανέφερε: «Κάνω έκκληση να πρυτανεύσει η λογική από όλες τις πλευρές σήμερα, όχι αύριο, γιατί το εμπόριο έχει φθάσει στα όριά του και δεν αντέχει άλλο αυτή την κατάσταση».

«Ο κόμπος έφτασε στο χτένι»

Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, ο Κ.Μίχαλος δήλωσε τη Δευτέρα:

«Περισσότερα από 6.000 κοντέινερς με εμπορεύματα και πρώτες ύλες που βρίσκονται σε τελωνεία, με εξαίρεση τα νωπά προϊόντα και τα φάρμακα, δεν πηγαίνουν στον προορισμό τους. Οι μεταποιητικές και εμπορικές επιχειρήσεις σε λίγο θα αναγκαστούν να κάνουν παύση εργασιών με ό,τι αυτό σημαίνει για τις ίδιες και γενικότερα για την αγορά και την εθνική μας οικονομία. Την ίδια στιγμή, δεν πιάνουν λιμάνι σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη τα πλοία που είναι φορτωμένα με εμπορεύματα, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες γνωρίζοντας το πρόβλημα με τους μεταφορείς τους αλλάζουν ρότα. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι».

Ο κ. Μίχαλος υποστήριξε, επίσης, ότι η «κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να κυβερνήσει» και «δεν μπορεί να μένει αδρανής μπροστά στα δύσκολα προβλήματα. Δεν μπορεί να αφήνει ανυπεράσπιστους 1.000.000 επιχειρηματίες και 10.000.000 καταναλωτές για να μη συγκρουστεί με τις συντεχνίες. Η ανοχή που επιδεικνύει είναι άκρως επικίνδυνη για την ομαλή λειτουργία της αγοράς».

 

Επεισόδια στη Μεταμόρφωση

Στο μεταξύ, δεν έλειψαν και χθες τα επεισόδια, καθώς ομάδα μεταφορέων εμπόδισε το πρωί 20 και πλέον φορτηγά να επιβιβαστούν σε πλοία, μεταφέροντας εμπορεύματα στα νησιά. Την ίδια ώρα ένταση επικράτησε και στο μπλόκο της Μεταμόρφωσης, όταν ορισμένοι ιδιοκτήτες θέλησαν να πάρουν τα οχήματά τους για να δουλέψουν και άλλοι συνάδελφοί τους, τους παρεμπόδισαν με αποτέλεσμα να χρειαστεί η παρέμβαση της αστυνομίας.

Ακολούθησε συμπλοκή και περιορισμένη χρήση χημικών από τις δυνάμεις των ΜΑΤ, ενώ ένας ιδιοκτήτης φορτηγού, οποίος τραυμάτισε ταξίαρχο της Αστυνομίας, δαγκώνοντάς τον στο χέρι, συνελήφθη.

Να σημειωθεί πως προς το παρόν ακινητοποιημένα παραμένουν εκατοντάδες φορτηγά σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Στο Λεκανοπέδιο βρίσκονται παραταγμένα πάνω από 730 φορτηγά.

Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, κεκλεισμένων των θυρών, συζητήθηκε χθες η αίτηση των συνδικάτων χερσαίων μεταφορών της Αθήνας και της Μακεδονίας- Θράκης που ζητούν να ανασταλεί η επίταξη των φορτηγών και βυτιοφόρων.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου