ΕΛΛΑΔΑ

Οργή και ερωτήματα για την πρωτοφανή οικολογική καταστροφή

οργή-και-ερωτήματα-για-την-πρωτοφανή-ο-313388

Τουλάχιστον ένα μήνα θα διαρκέσει η επιχείρηση απορρύπανσης από το μαζούτ που πλημμύρισε τις ακτές αρχικά της Σαλαμίνας και λόγω λάθος εκτίμησης, ανεπαρκούς σχεδιασμού και μέσων έφτασε μέχρι την Γλυφάδα.

Η πετρελαιοκηλίδα, από τα ξημερώματα του Σαββάτου που βυθίστηκε -άγνωστο γιατί -το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» ταξίδεψε…ανενόχλητη από την Σαλαμίνα και τώρα απειλεί όλο το θαλάσσιο μέτωπο της Αττικής.

Το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και ο υπουργός Π.Κορουμπλής διατείνονται πως έδρασαν στο σωστό χρόνο και με τον σωστό τρόπο, η πλοιοκτήτρια εταιρία διαβεβαιώνει πως τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και στη μεταφορά και μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου.

’Ομως η εικόνα από τις νότιες περιοχές της Αττικής μαρτυράει ότι τίποτα δεν έγινε σωστά.

Τα ερωτήματα αυξάνονται μετά και την ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού) στην οποία υπάρχουν καταγγελίες για το πλοίο και την στάση του υπουργείου.

Ενω ζητείται και εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση στο πλοίο, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που ξέφυγε από κάθε έλεγχο η πετρελαιοκηλίδα η οποία προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή”

Αν συνυπολογίσει κανείς ότι από το δεξαμενόπλοιο μετέφερε – κατά την επίσημη ενημέρωση – μόνον 2,570 τόνους καύσιμα.

Κουρουμπλής: δεν θα φτάσει η πετρελαιοκηλίδα στην Γλυφάδα

«Από την πρώτη στιγμή ήταν κινητοποιημένος ο μηχανισμός… Η κηλίδα είχε περιοριστεί την Κυριακή το πρωί στη Σαλαμίνα. Δεν υπήρχε άλλο σημείο το οποίο να είχε αναφερθεί. Είχαν μπει φράχτες αλλά φαίνεται, αυτό που λένε οι ειδικοί, υπάρχει η δυνατότητα από τα υπόγεια ρεύματα, ένα ποσοστό από εκεί, να μετακινήθηκε λόγω του καιρού» υποστήριξε ο αρμόδιος υπουργός Π. Κουρουμπλής σε ραδιοφωνική του συνέντευξη το μεσημέρι της Τετάρτης.

Αμφισβήτησε μάλιστα την εκτίμηση- προειδοποίηση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη ότι η πετρελαιοκηλίδα πάει προς Γλυφάδα λέγοντας «οχι όχι,δεν νομίζω. Η πληροφορία που έχω είναι ότι αυτή τη στιγμή ελέγχεται η κατάσταση…» είπε στον Real fm o ευρισκόμενος στο Λονδίνο υπουργός.

Ο κ. Κουρουμπλής είπε μάλιστα πως στην Βρετανία χρησιμοποιούν ισχυρά χημικά που ρίχνονται με αεροπλάνα αλλά «εμείς δεν επιλέξαμε αυτή τη μέθοδο άλλα άλλα μέσα για να προστατευτεί το περιβάλλον». Την ίδια ώρα πάντως ο υπουργός περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης έλεγε στην κρατική τηλεόραση πως θα χρειαστούν χρόνια για να αποκατασταθεί η ζημιά.

ΠΕΜΕΜ: Στο μηχανοστάσιο, όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων υπήρχαν μπαλώματα

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) σε ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων πως το πλοίο ήταν 45 ετών με μπαλώματα και πως απουσιάζαν τα 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος. Καταλογίζει δε σημαντικές ευθύνες σε κυβέρνηση , υπουργείο και προσωπικά στον υπουργό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης:

«Τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά.
Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11…..
Οι δύο Ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.
Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!
Επίσης η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!
Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!
Ταυτόχρονα οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.
Σε ότι αφορά την βύθιση του πλοίου αποδείχτηκε περίτρανα η ανικανότητα, η ανεπάρκεια σχεδιασμού – οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης και κατ’ επέκταση της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε στην Σαλαμίνα αλλά και σε μεγάλο μέρος της ακτογραμμής του Πειραιά.
Αποτέλεσμα αυτής της ανεπάρκειας είναι το γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα κατέκλυσε ακόμη και το κεντρικό τμήμα των ακτών του Πειραιά, όπως την Πειραϊκή, την Φρεατύδα κ.λπ.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του ΥΕΝ σχετικά με τα αδιαμφισβήτητα προβλήματα που αφορούσαν την ασφάλεια του συγκεκριμένου πλοίου σε συνδυασμό με την πλήρη αποτυχία που σημειώθηκε στην μη επέκταση της πετρελαιοκηλίδας και της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε δείχνουν για άλλη μια φορά πόσο μικρή σημασία δίνεται στην ασυδοσία των εφοπλιστών και μέσα από ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους διασφαλίζεται η χρησιμοποίηση πλοίων που αποτελούν κινητές οικολογικές βόμβες έτοιμες σε κάθε στιγμή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή!
Ενδιαφέρον έχει και πρέπει να σημειωθεί ότι τις ημέρες της βύθισης του πλοίου και έως χθες ο Υπουργός Ε.Ν παρέμεινε ακλόνητος στο ταξίδι του στο Λονδίνο και στις συναντήσεις του με τους εκεί εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου για να συζητάει μαζί τους την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους και περιχαρής δήλωνε από εκεί σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ότι «το ΥΕΝ έδρασε άμεσα και αποτελεσματικά» και ότι «έχει ελεγχθεί κατά 90 έως 95% η πετρελαιοκηλίδα» ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ότι θα γίνει σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες και άλλους φορείς, δηλαδή 4 μέρες μετά το τραγικό συμβάν.
Τα συμπεράσματα οφείλουν να τα βγάλουν ο λαός και οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά που ένα τριήμερο βιώνουν την δυσοσμία και την καταστροφή των ακτών τους!
Η ΠΕΝΕΝ απαιτεί να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση στο πλοίο, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που ξέφυγε από κάθε έλεγχο η πετρελαιοκηλίδα η οποία προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή”.

Ευρεία σύσκεψη κατόπιν εορτής

Σχεδόν τέσσερα 24ωρα μετά την βύθιση του δεξαμενόπλοιου έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης η ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας με τη συμμετοχή δημάρχων, βουλευτών της περιοχής και εκπροσώπων των εταιρειών, με τον γγ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Δ.Καλαματιανό να αναφέρει αμέσως μετά ότι δεν υπάρχει σαφής εικόνα της έκτασης της ρύπανσης.

Ενώ ερωτηθείς για τον χρόνο που θα διαρκέσει η επιχείρηση είπε ότι αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένη εκτίμηση η εταιρεία καθαρισμού και όσοι άλλοι εμπλέκονται αναφέρουν περίπου σε ένα μήνα.

«Η επέκταση της ρύπανσης γίνεται με ταχύτητα που μας κάνει να ανησυχούμε» τόνισε από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης.

Συναγερμός στους παράκτιους δήμους του Σαρωνικού

Συναγερμός έχει σημάνει στους παράκτιους Δήμους από τον Πειραιά μέχρι και την Γλυφάδα.

Ο δήμαρχος της Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου μιλάει για άνιση μάχη και ελπίζει η ζημιά να περιοριστεί το συντομότερο

«Δυστυχώς η θαλάσσια ρύπανση από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη» στη Σαλαμίνα έφτασε στη Γλυφάδα μας και το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό, με εκτεταμένη ρύπανση και έντονη οσμή σε όλο μας το παραλιακό μέτωπο» ανέφερε σε ανάρτησή του στο Facebook και πρόσθεσε: « Η μάχη είναι άνιση. Από τα χαράματα σήμερα, είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση και συνδράμουμε με όποια μέσα διαθέτουμε στο έργο των αρμόδιων φορέων: τοποθετήσαμε πλωτό φράγμα, ρίξαμε αντιρρυπαντικό υλικό (μια ουσία που διαλύει το πετρέλαιο), απόχη και ειδικές απορροφητικές πετσέτες. Παράλληλα, ένα ειδικό σκάφος προχωρά στον καθαρισμό των υδάτων. Παρακαλούμε θερμά μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα να μην προσέρχονται οι λουόμενοι στην παραλία και να σέβονται όλοι τις σημάνσεις της δημοτικής αστυνομίας. Ελπίδα όλων μας είναι ότι η ζημιά θα περιοριστεί το συντομότερο δυνατό. Οι ευθύνες, ωστόσο, για την καταστροφή είναι δεδομένες και πρέπει να αποδοθούν άμεσα”.

Στο βρόντο πήγαν οι προειδοποιήσεις του Δημάρχου Πειραιά

Σε συναγερμό τέθηκε και ο Δήμος Πειραιά καθώς το μαζουτ έφτασε πρώτα σε Πειραϊκή και Φρεαττύδα. Ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλη ζήτησε από τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη να γίνουν όσα είναι αναγκαία καθώς ο δήμος δεν έχει αρμοδιότητα παρέμβασης! Ενώ σε δημόσιες παρεμβάσεις του προειδοποίησε πως αν δεν υπάρξει άμεσα λύση το μαζουτ θα φτάσει έως την Γλυφάδα!

Οι πρώτες καταγγελίες από την Δήμαρχο της Σαλαμίνας

Στην καταγγελία ότι οι ομάδες που είχαν σταλεί στην Σαλαμίνα για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας ήταν πολύ μικρές προχώρησε και η δήμαρχος του νησιού Ισιδώρα Παπαθανασίου προαναγγέλλοντας μηνύσεις από τους πολίτες που υπέστησαν οικονομική ζημία. Και εκφράζει την αγωνία της πως σε μια αλλαγή του ανέμου θα έχουμε νέα ρύπανση του νησιού».

Υπουργείο Ναυτιλίας: Κάναμε όσα έπρεπε γρήγορα

Ο γγ του υπουργείου Ναυτιλίας κ. Καλαματιανός ανέφερε πως αυτή τη στιγμή η επικέντρωση των ενεργειών βρίσκεται στη απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο, προκειμένου να μην υπάρξει άλλη διαρροή ρυπογόνων ουσιών, αλλά και στον εντοπισμό των πετρελαιοκηλίδων που υπάρχουν στη θάλασσα με σκοπό τη συλλογή τους.

Πρόσθεσε, ότι οι επιχειρήσεις στις ακτές είναι επαρκείς με τα πλέον σύγχρονα μέσα, ενώ επέστησε την προσοχή σε όλους τους εμπλεκόμενους να υπάρξει η δέουσα λειτουργία και αποτελεσματικότητα.

Τόνισε ακόμη ότι, σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο Ναυτιλίας είναι εδώ για να ελέγχει την όλη επιχείρηση και τις ενέργειες και των ιδιωτών.

Σε ερώτηση αν υπήρξε άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού ρύπανσης από την πρώτη στιγμή, ο κ. Καλαματιανός απάντησε ότι η κινητοποίηση των λιμενικών Αρχών ήταν άμεση ενώ από την πρώτη ώρα του περιστατικού περιπολούσε στο σημείο του ναυαγίου σκάφος του λιμενικού σώματος.

Είπε, εξάλλου, ότι η ανάθεση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία στην εταιρεία απορρύπανσης έγινε επίσης σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.

«Η αντιμετώπιση είναι επαρκής και αποτελεσματική και η εικόνα που έχουμε σήμερα είναι ότι στο σημείο του ναυαγίου υπάρχει πλωτός γερανός και τρεις σειρές φραγμάτων που εμποδίσουν κηλίδες από το ναυάγιο να εξέλθουν και να μολύνουν περαιτέρω την περιοχή» δήλωσε ο κ. Καλαματιανός και συμπλήρωσε ότι «στις ακτές τόσο της Σαλαμίνας όσο και στην Πειραϊκή, όπου έχει εμφανιστεί πετρελαιοκηλίδα, επιχειρούν χερσαίες δυνάμεις ενώ χρησιμοποιούνται και εναέρια μέσα του λιμενικού που περιπολούν τον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο του Σαρωνικού».

Ο γγ του υπουργείου Ναυτιλίας επισήμανε ότι η αντιμετώπιση όλων των περιστατικών είναι ικανοποιητική και επαρκής, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιείται σκάφος που έχει ειδικό απορρυπαντικό εξοπλισμό πιστοποιημένο από τον ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια στη θάλασσα EMSA που επιχειρεί στις πληγείσες περιοχές.

“Ανησυχούμε για την επέκταση της ρύπανσης”

Για ένα από τα μεγαλύτερα περιστατικά ρύπανσης που έχουν προκληθεί στη θάλασσα τα τελευταία χρόνια, έκανε λόγο από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, ενώ σε δηλώσεις του τόνισε, ότι έως στιγμής δεν είναι εμφανείς οι λόγοι και τα αίτια της βύθισης του πλοίου, καθώς δεν έχει προκύψει πρόσκρουση και δεν υπήρχε έντονη θαλασσοταραχή.

«Η επέκταση της ρύπανσης γίνεται με ταχύτητα που μας κάνει να ανησυχούμε. Ζητήσαμε από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα και μέσα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση της θάλασσας, η οποία απλώνεται σε όλη την ακτογραμμή και της Πειραϊκής και όχι μόνο» τόνισε ο κ. Γαβρίλης.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι τον διαβεβαίωσαν πως έχουν χρησιμοποιηθεί όλα τα σύγχρονα μέσα και οι απαραίτητες αναγκαίες δυνάμεις για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το θέμα και πως η κατάσταση θα είναι διαχειρίσιμη τις επόμενες ημέρες.

Προανήγγειλε, επίσης, ότι η τοπική αυτοδιοίκηση θα συγκροτήσει ένα συντονιστικό όργανο το επόμενο διάστημα και θα επιχειρήσει με δικά της μέσα αυτοψία όλης της ακτογραμμής και στη βάση αυτών των διαπιστώσεων η περιφέρεια θα ζητά και νέα μέτρα αντιμετώπισης του σοβαρού αυτού σημαντικού προβλήματος ρύπανσης.

Εγκαλούν την κυβέρνηση για ολιγωρία τα κόμματα

«Μπλοκάρουν την επένδυση στο όνομα της δήθεν οικολογικής ευαισθησίας. Αλλά αδιαφορούν για την καταστροφή στη Σαλαμίνα», έγραψε στο λογαριασμό του ο πρόεδρος της ΝΔ αναφερόμενος στο θέμα της επένδυσης στις Σκουριές και της ρύπανσης στον Σαρωνικό.

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση την οποία και κατηγόρησε πως «παριστάνει ότι έχει περιβαλλοντικές ευαισθησίες», ενώ «παραμένει θεατής στο οικολογικό έγκλημα που συντελείται στον Σαρωνικό» εξαπέλυσε και εκπρόσωπος της ΝΔ Βασίλης Κικίλιας.

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ τόνισε ότι η έκταση της ρύπανσης είναι ήδη τεράστια, ενώ αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι κάτοικοι της Σαλαμίνας καταγγέλλουν ότι τα συνεργεία απορρύπανσης καθυστέρησαναδικαιολόγητα.

«Την ίδια ώρα, ο κ. Κουρουμπλής αντί να συντονίζει τις ενέργειες του Λιμενικού Σώματος, βρίσκεται στα τηλεπαράθυρα, σχολιαστής επί παντός επιστητού» δήλωσε ο κ. Κικίλιας .

Στην Πειραϊκή και την Σαλαμίνα την Πέμπτη η Φώφη Γεννηματά

Ανικανότητα χωρίς όριο χρεώνει στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Ναυτιλίας το ΠΑΣΟΚ, με αφορμή τη ρύπανση στον Σαρωνικό που προκάλεσε η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης και με δεδομένο ότι μέρος της πετρελαιοκηλίδας παρουσιάστηκε κοντά στις ακτές της Φρεαττύδας.

«Η οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού, τρεις μέρες μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου καλά κρατεί. Μετά τη Σαλαμίνα που μετράει τις πληγές της, αντί να περιορισθεί, επεκτάθηκε σε όλη την ακτογραμμή του Πειραιά και έφτασε στην Φρεαττύδα», αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση.

Τέλος, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά αισθάνονται απροστάτευτοι και η οργή ξεχειλίζει.

Η Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και Επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά, θα επισκεφθεί αύριο Πέμπτη, τις περιοχές που επλήγησαν από την οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό. Στις 9:30 το πρωί μαζί με τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη τον όρμο Αφροδίτης στην Πειραϊκή.

Στις 10:30 με τη Δήμαρχο της Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου Παπαθανασίου τις περιοχές που μολύνθηκαν στη Σαλαμίνα.

Ποτάμι: Η κυβέρνηση έδειξε εγκληματική ανευθυνότητα και επιπολαιότητα

Το Ποτάμι εγκαλεί την κυβέρνηση και ειδικά τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας κάνοντας λόγο για εγκληματική ανευθυνότητα και επιπολαιότητα. Ενώ ο Στ. Θεοδωράκης θα επισκεφτεί την Πέμπτη το Πέραμα και την Σαλαμίνα.

« Ούτε ένα εικοσιτετράωρο δεν φτούρησε η διαβεβαίωση του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κυρίου Κουρουμπλή που υποστήριζε ότι έως σήμερα το μεσημέρι θα είχε πλήρως στεγανοποιηθεί το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο “Αγία Ζώνη ΙΙ” και ότι δεν υπήρχε κίνδυνος περαιτέρω διαρροής, εφόσον όπως ο ίδιος εκτιμούσε το πρόβλημα περιοριζόταν μόνο στα πετρελαιοειδή που διέφυγαν κατά την βύθιση» αναφέρει το Ποτάμι σε ανακοίνωσή του. Και σημειώνει πως «δυστυχώς αποδεικνύεται περίτρανα, άλλη μια φορά, πως η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ όχι μόνο εμφανίζεται ανίκανη και μονίμως απροετοίμαστη να αντιμετωπίσει αιφνίδιες καταστροφές, αλλά επιδεικνύει και εγκληματική ανευθυνότητα και επιπολαιότητα όταν διαψεύδονται ανευθυνο-υπεύθυνοι υπουργοί μέσα σ’ ένα 24ωρο».Εκφράζει την ελπίδα « η κατάσταση να είναι αναστρέψιμη, να ξαναδούμε καθαρή την ακτογραμμή του Σαρωνικού και να μην ξανασυμβούν τέτοιας έκτασης περιβαλλοντικές καταστροφές».Και χαρακτηρίζει τραγικό το γεγονός ότι οι πολίτες αυτής της χώρας θα νιώθουν απροστάτευτοι ως προς την καθημερινότητά τους και τη ζωή τους και θα αποθέτουν τις ελπίδες τους στις …προσευχές και όχι στην κυβέρνησή τους.

Πλοιοκτήτρια εταιρία: Δόθηκαν εντολές να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή

Η πλοιοκτήτρια εταιρία μέρες μετά το συμβάν διαβεβαιώνει πως από την πρώτη στιγμή δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Επίσης τονίζει πως το πλοίο «ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί»

Ολη η ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας

«Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους κατοίκους, τους επιχειρηματίες της περιοχής και τις τοπικές αρχές. Από την πλευρά μας, αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειές μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Η εταιρεία δηλώνει εξάλλου ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, που θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία για το σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.

«Σε κάθε περίπτωση είμαστε και θα παραμείνουμε σε διαρκή επαφή με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το περιβάλλον» αναφέρει ενώ σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου, ενημερώνει ότι «οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές και οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και όταν ολοκληρωθούν», θα είναι σε θέση να γνωρίζει.

Επισημαίνει ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί.

«Η “υποψία” που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της», αναφέρει τέλος η πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Συναγερμός και στις περιβαλλοντικές οργανώσεις

Την έντονη ανησυχία τους εκφράζουν περιβαλλοντικές οργανώσεις, σχετικά με τη μεγάλης έκτασης πετρελαιοκηλίδα που έχει ρυπάνει τις παραλίες της Σαλαμίνας και του Σαρωνικού Κόλπου. «Στο τεράστιο, διαχρονικό πρόβλημα ρύπανσης που επιβαρύνει την Σαλαμίνα εδώ και δεκαετίες (διυλιστήρια, ποντισμένα πλοία, διέλευση πλοίων, κ.ά.) ήρθε να προστεθεί μία άνευ προηγουμένου οικολογική καταστροφή, η οποία παρά το μέγεθός της δεν αντιμετωπίζεται επαρκώς, αφού οι διαδικασίες απορρύπανσης προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς», δήλωσε ο Μάρκος Ακύλας, πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Ομίλου Σαλαμίνας (ΠΕΡΙΒΟΣ).

Όπως είπε ο κ. Ακύλας, «αυτό που πρέπει να γίνει τώρα στην περιοχή, είναι να ενταθούν οι προσπάθειες απορρύπανσης, ώστε να συλλεχθεί το μαζούτ το συντομότερο δυνατό και στη συνέχεια να υπάρξει διαρκής παρακολούθηση των περιβαλλοντικών και βιολογικών δεικτών, ώστε να γνωρίζουμε το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος».

«Αν μία μικρή σχετικά διαρροή δημιουργεί μια τέτοια καταστροφή, δίπλα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το επιχειρησιακό κέντρο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ποια ακριβώς είναι η δυνατότητα της χώρας να αντιμετωπίσει διαρροές και ατυχήματα από μεγάλης κλίμακας πετρελαϊκές δραστηριότητες στο Ιόνιο και το Κρητικό Πέλαγος; Το θέμα δεν είναι αν θα συμβεί κάποιο άλλο ατύχημα, αλλά πότε» δήλωσε ο κ. Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος της εκστρατείας για τις κλιματικές αλλαγές και την ενέργεια στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace, καθώς ομάδα ακτιβιστών και εθελοντών της οργάνωσης βρίσκεται ήδη στον Σαρωνικό, με στόχο την ανεξάρτητη καταγραφή και ανάδειξη του προβλήματος και την υποστήριξη της προσπάθειας απορρύπανσης.

Μάλιστα, ακτιβιστές της οργάνωσης που βρίσκονται στην Σαλαμίνα, ξεδίπλωσαν πανό στην παραλία Λιμνιώνα στα Σελήνια, με το μήνυμα «Σύντομα σε μία παραλία κοντά σας».

Απ’ την πλευρά του, το Διεθνές Ταμείο για την Φύση (WWF) σε ανακοίνωσή του αναφέρει: «Μία χώρα με μεγάλη θαλάσσια κυκλοφορία – διελεύσεις δεξαμενόπλοιων και άλλων σκαφών – παρουσιάζεται ανέτοιμη να αντιδράσει έγκαιρα, προστατεύοντας τον θαλάσσιο πλούτο και τις ακτές της, ακόμη και σε ένα περιστατικό που ήταν αρχικά σχετικά περιορισμένης έκτασης».

Σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση, «δυστυχώς, ο κίνδυνος για περιστατικά θαλάσσιας ρύπανσης είναι υπαρκτός και μπορεί γίνει εύκολα κατανοητός, κοιτάζοντας τους χάρτες που αφορούν σε κίνηση tankers και σε ατυχήματα θαλάσσιων μεταφορών στις ελληνικές θάλασσες».

Καταλήγοντας το WWF τονίζει ότι «αυτή τη στιγμή, προτεραιότητα έχει η αντιμετώπιση της καταστροφής. Ως προς αυτό, το WWF Ελλάς δηλώνει «παρών» σε κάθε πιθανό κάλεσμα από το Λιμενικό Σώμα για συμμετοχή εθελοντών σε επιχείρηση καθαρισμού. Οι περιβαλλοντικές κρίσεις αντιμετωπίζονται με άμεσο έλεγχο και σχέδιο, αυστηρή εφαρμογή των περιβαλλοντικών νόμων και κοινωνική εγρήγορση».

[thetoc.gr]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου