ΕΛΛΑΔΑ

Ανυποχώρητη η κυβέρνηση με τους ιδιοκτήτες φορτηγών

ανυποχώρητη-η-κυβέρνηση-με-τους-ιδιοκ-851206

Πορεία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας προγραμματίζουν για το μεσημέρι της Τρίτης έξω από τη Βουλή οι ιδιοκτήτες φορτηγών ενώ θα εισάγεται στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των μεταφορών.

Σήμερα, οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ έχουν προγραμματίσει επίσης γενική συνέλευση για να καθορίσουν τη στάση τους από εδώ και εμπρός.

Τέσσερις Εισαγγελείς Πρωτοδικών έχουν επιφορτιστεί με την εποπτεία της πορείας και έχουν εντολή σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται η διάπραξη αυτεπάγγελτα διωκόμενων αδικημάτων, να εφαρμόζουν αμέσως την αυτόφωρη διαδικασία.

Χθες το βράδυ, στους δρόμους της χώρας βρίσκονταν συνολικά 3.914 φορτηγά συμμετέχοντας στις κινητοποιήσεις, εκ των οποίων 714 στο Λεκανοπέδιο Αττικής, και πολλοί δήλωναν την πρόθεσή τους να πάρουν μέρος στην πορεία σήμερα.

«Αν το υπουργείο δεχθεί να προβεί σε ειδική τροπολογία που θα ευνοεί τον κλάδο αποζημιώνοντας μέρος της αξίας των αδειών που κατέχουν οι μεταφορείς, τότε ο αγώνας θα λήξει» ανέφερε ο πρόεδρος του συνδέσμου ιδιοκτητών ΦΔΧ Χανίων Γ. Κουκουράκης, συμπληρώνοντας: «Σε αντίθετη περίπτωση, θα έχουμε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων».

Σε δηλώσεις του χθες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση νέων αλλαγών. Αποσαφήνισε ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί και απέκλεισε το ενδεχόμενο παράτασης της μεταβατικής περιόδου, αφού, όπως είπε, κάτι τέτοιο, ουσιαστικά οδηγεί σε παράταση του ελλείμματος της ανταγωνιστικότητας της χώρας.
Ανοιχτό άφησε ο υπουργός Μεταφορών το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν μεταφορές δημόσιας χρήσης προκειμένου να μην αντιμετωπίσει προβλήματα η αγορά από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών-βυτιοφόρων.

Οι οδηγοί αφού πραγματοποίησαν την πορεία τους σε οδικές αρτηρίες περιφερειακά του Λεκανοπεδίου, επέστρεψαν και στάθμευσαν στις λωρίδες εκτάκτου ανάγκης.
Σήμερα , οπότε εισάγεται στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο, οδηγοί από όλη την Ελλάδα θα πραγματοποιήσουν πορεία και συγκέντρωση στη Βουλή.

Ο Δημήτρης Ρέππας, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν νέες αλλαγές.

«Λέμε ‘όχι’ στην πενταετή παράταση και στη διατήρηση καταβολής του 35% για να μπει κανείς στην αγορά των δημόσιων μεταφορών» υπογράμμισε.

Συμπλήρωσε ότι η διαρθρωτική αλλαγή που προωθεί η κυβέρνηση, έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια στις άλλες χώρες της ΕΕ και ανταποκρίνεται στις ανάγκες για το άνοιγμα της αγοράς, ώστε να δουλεύει με ανταγωνιστικούς όρους, ενώ διευκολύνει τους επαγγελματίες να ενταχθούν «στη νέα πραγματικότητα».

Σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργούνται από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών-βυτιοφόρων, ο κ. Ρέππας είπε: «Θέλω να πιστεύω ότι αστυνομία ή οι εισαγγελικές αρχές για τα όσα τους αφορούν, κάνουν αυτό που επιβάλει το καθήκον τους».

Αποσαφήνισε ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί και απέκλεισε το ενδεχόμενο παράτασης της μεταβατικής περιόδου, αφού, όπως είπε, κάτι τέτοιο, ουσιαστικά οδηγεί σε παράταση του ελλείμματος της ανταγωνιστικότητας της χώρας.

Πάντως, έσπευσε να διευκρινίσει ότι σε περίπτωση που παρατηρείται πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς, θα πρέπει τα επιμελητήρια ή τα μέλη τους, να προβαίνουν σε συγκεκριμένη καταγγελία στις κατά τόπους αστυνομικές ή εισαγγελικές αρχές, ώστε να επιληφθούν αρμοδίως οι αρχές.

«Εάν δεν υπάρχει συγκεκριμένη καταγγελία, δεν μπορεί να υπάρξει και συγκεκριμένη αντίδραση από τα όργανα της πολιτείας» εξήγησε.

Σχετικά με τα ταξί, διευκρίνισε ότι προς το παρόν εξετάζονται όλα τα δεδομένα και οι παράμετροι, ώστε εντός του 2011 να αναληφθεί πρωτοβουλία για τον εκσυγχρονισμό του επαγγέλματος.

Αναγνώρισε, πάντως, ότι στη χώρα υπάρχει μεγάλος αριθμός ταξί σε σχέση με τον πληθυσμό.

Από πλευράς ΝΔ ο αρμόδιος τομεάρχης Σταύρος Καλαφάτης έκανε έκκληση να αποφευχθούν οι ακραίες πράξεις και συμπεριφορές, να πρυτανεύσει η λογική, να μην διασαλευτεί η λειτουργία της αγοράς και να μην θιγούν ατομικά δικαιώματα πολιτών.

Ο ίδιος δηλώνει ότι η ΝΔ συμφωνεί με την κατάργηση των στρεβλώσεων, ωστόσο, επικρίνει την κυβέρνηση για λανθασμένους χειρισμούς.

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης συναντήθηκε με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Φορτηγών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου και ενημερώθηκε για τα αιτήματα του κλάδου και τα προβλήματά τους.

Ο κ. Καρατζαφέρης τάχθηκε κατά του ανοίγματος του επαγγέλματος, επισημαίνοντας ότι με τον τρόπο που επιχειρείται να γίνει θα κυριαρχήσουν στο χώρο οι πολυεθνικές σε βάρος των Ελλήνων μεταφορέων.

Ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ σημείωσε ότι αδυνατεί να ερμηνεύσει τις θέσεις του κυβερνώντος κόμματος και είπε ότι δημιουργείται ένα κλίμα σε βάρος των μεταφορέων, οι οποίοι παρουσιάζονται -όπως είπε- ως εφοπλιστές της ασφάλτου και ως εκ τούτου πρέπει να ανοίξει το επάγγελμα.

Από την πλευρά τους οι ιδιοκτήτες φορτηγών ζήτησαν σεβασμό από την κυβέρνηση και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την συμπαράσταση του ΛΑΟΣ στις κινητοποιήσεις και τα αιτήματά τους.

Να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου, προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή για την αποκατάσταση της ομαλότητας στις μεταφορές, καλεί το υπουργείο Μεταφορών και τους ιδιοκτήτες φορτηγών η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ).

Οι κινητοποιήσεις

Κυκλοφοριακά προβλήματα στους δρόμους περιφερειακά της Αθήνας σημειώθηκαν τη Δευτέρα, λόγω της συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού φορτηγών και βυτιοφόρων. Το μεσημέρι επικράτησε ένταση στο Χαϊδάρι μεταξύ συγκεντρωμένων και ΜΑΤ, με αφορμή την πρόθεση των ιδιοκτητών να πραγματοποιήσουν πορεία.

Στην Αθήνα, οι ιδιοκτήτες φορτηγών είχαν παρατάξει τα οχήματά στους, μεταξύ άλλων, στα διόδια της Ελευσίνας, στη γέφυρα της μαγούλας, στη λεωφόρο Σχιστού, στη Εθνική Οδό στο ύψος της Μεταμόρφωσης, στα διόδια Καλαμακίου, στον παράδρομο του ΣΕΦ και στην παραλιακή (Βουλιαγμένης και Αλίμου).

Το βράδυ της Δευτέρας, οι ιδιοκτήτες φορτηγών προχώρησαν σε συμβολικό αποκλεισμό στη Μεταμόρφωση, προκαλώντας μεγάλο μποτιλιάρισμα ακόμη και μετά την απόσυρσή τους στην άκρη της εθνικής οδού.

Στη Θεσσαλονίκη, μπλόκα φορτηγών -χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία-υπήρχαν στο 7ο χλμ. παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Βεροίας και στον Άγιο Αθανάσιο, στην περιφερειακή οδό στα φανάρια της Λαχαναγοράς, στο 30ο χλμ. της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, στο ύψος του Ρομπόπουλου και στις πύλες 16 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Την ίδια στιγμή, λάδι στη φωτιά ρίχνουν οι καταγγελίες για προπηλακισμούς, απειλές, ακόμη και επιθέσεις που δέχονται οδηγοί φορτηγών που δεν μετέχουν στις κινητοποιήσεις από συναδέλφους τους που έχουν ακινητοποιημένα τα φορτηγά τους στα σημεία συγκέντρωσης.

Στο συνδικάτο μισθωτών οδηγών φορτηγών έχουν γίνει επίσης καταγγελίες ότι οδηγοί απειλήθηκαν με απόλυση εάν δεν συμμετάσχουν στην πορεία της Τρίτης.

Από την άλλη πλευρά, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων καταγγέλλουν μαφιόζικες πρακτικές εις βάρος τους. Όπως λένε, έχουν καταγγείλει στην αστυνομία ότι μπράβοι, υπό την απειλή όπλων, έσπασαν τον αποκλεισμό για να περάσουν βυτιοφόρα ιδιωτικών εταιριών.

Τα πρώτα προβλήματα στην αγορά έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους, ιδιαίτερα στη βόρεια Ελλάδα. Στα λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης παραμένουν εγκλωβισμένα περίπου 5.000 κοντέινερ.
Προαναγγέλλουν δε καθιστική διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, και επαναλαμβάνουν την πρόθεσή τους να πραγματοποιήσουν την μηχανοκίνητη πορεία στο κέντρο της Αθήνας.

Εν τω μεταξύ, λάδι στη φωτιά ρίχνουν οι καταγγελίες για προπηλακισμούς, απειλές, ακόμη και επιθέσεις που δέχονται οδηγοί φορτηγών που δεν μετέχουν στις κινητοποιήσεις από συναδέλφους τους που έχουν ακινητοποιημένα τα φορτηγά τους στα σημεία συγκέντρωσης.

Από την άλλη πλευρά, εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων καταγγέλλουν μαφιόζικες πρακτικές εις βάρος τους. Όπως λένε, έχουν καταγγείλει στην αστυνομία ότι μπράβοι, υπό την απειλή όπλων, έσπασαν τον αποκλεισμό για να περάσουν βυτιοφόρα ιδιωτικών εταιριών.

Εν τω μεταξύ, τα πρώτα προβλήματα στην αγορά έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους. Στα λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης παραμένουν εγκλωβισμένα περίπου 5.000 κοντέινερ.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου