ΕΛΛΑΔΑ

Σαρωτικές αλλαγές από Σεπτέμβριο

σαρωτικές-αλλαγές-από-σεπτέμβριο-510009

Σαρωτικές αλλαγές για τα εισοδήματα και τη ζωή χιλιάδων πολιτών προβλέπει το επικαιροποιημένο μνημόνιο για τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.

Εκτός από τα διαρθρωτικά μέτρα, όπως οι αλλαγές στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, έρχονται περικοπές επιδομάτων στον ΟΣΕ, στα εργασιακά δικαιώματα των πολιτών, μείωση των υπερωριακών αποδοχών για όλους και ένα κρίσιμο ραντεβού με τις αγορές, με την έκδοση εντόκων γραμματίων.

Εντός του Σεπτεμβρίου η κυβέρνηση καλείται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των δανειστών της χώρας για μεγάλες μεταρρυθμίσεις και παράλληλα να τους πείσει ότι «όλα βαίνουν καλώς και εντός χρόνου» κατά την ενδιάμεση επιθεώρηση που θα διενεργήσουν στην Αθήνα τον επόμενο μήνα.

Στο ρυθμό αυτό κινείται ήδη ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου, ο οποίος είχε σειρά επαφών με συνεργάτες του.

Μεταξύ άλλων είδε τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ηλ.Πλασκοβίτη, ο οποίος ετοιμάζει το σχέδιο για την αναδόμηση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Με τον πρόεδρο του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Γ. Ζανιά συζήτησαν το χρονοδιάγραμμα των ελέγχων της τρόικας, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, και τις ενέργειες που πρέπει να δρομολογηθούν επειγόντως για τη δόση του Δεκεμβρίου.

Τις αμέσως επόμενες εβδομάδες δρομολογούνται οι παρακάτω ενέργειες:

• Μείωση της αμοιβής των υπερωριών για όλους

• Μείωση προσωπικού και μισθών στον ΟΣΕ

• Αυξήσεις τιμολογίων της ΔΕΗ

• Περικοπές και μετατάξεις σε ΔΕΚΟ

• Νέο ψαλίδι μισθών από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών

• Περισσότερα βάρη στους πολίτες για την Υγεία

• Κλειστά επαγγέλματα

• «Φοροσαφάρι»

• Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας

• Το ΓΛΚ θα δίδει στοιχεία ΔΕΚΟ, ΟΤΑ, Ταμείων.

Αυξήσεις στα εισιτήρια των ΜΜΜ και τον ΟΣΕ

Ακριβότερες θα γίνουν από τα τέλη του φθινοπώρου οι μετακινήσεις με τα τρένα του ΟΣΕ, ενώ αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων θα ισχύσουν από το 2010 και στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.

Οι αυξήσεις αποτελούν μέρος του σχεδίου και των δεσμεύσεων της κυβέρνησης έναντι της τρόικας για περιστολή των ελλειμμάτων στις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ και των κρατικών επιχορηγήσεων προς αυτές.

Θα συνοδεύονται δε από αλλαγές στο Εργασιακό, περικοπές στις αποδοχές και τις θέσεις των εργαζομένων, καθώς και από μέτρα αντιμετώπισης της λαθρεπιβίβασης, που σήμερα φτάνει στο 25%. Επίσης, εξετάζεται η είσοδος ιδιωτών στη διαχείριση και τον έλεγχο εισιτηρίων.

Τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες και στον ΟΣΕ ξεπερνούν συνολικά τα 12,5 δισ. ευρώ. Μόνο για το 2009 οι ζημιές του συνόλου των εταιρειών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας και του Τραμ άγγιξαν τα 520 εκατ. ευρώ. Ακόμη και το κερδοφόρο Μετρό κατέγραψε το 2009 ζημιές ύψους 19 εκατ. ευρώ.

Στον ΟΣΕ οι τιμές των εισιτηρίων από το τέλος του φθινοπώρου σχεδιάζεται να αυξηθούν κατά 30%, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι εντός του 2011 τα σιδηροδρομικά εισιτήρια να αυξηθούν εκ νέου, ώστε να φτάσουν στο 80% των αντίστοιχων εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.

Για τη περιστολή των λειτουργικών δαπανών, παράλληλα με τις αυξήσεις των εισιτηρίων, σχεδιάζεται να απομακρυνθούν από τον ΟΣΕ περίπου 2.000 εργαζόμενοι (ένας στους τρεις), ενώ όσοι μείνουν θα παίρνουν βασικό μισθό μειωμένο κατά 20% και υπερωρίες- επιδόματα ψαλιδισμένα τουλάχιστον κατά 10%.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου