ΕΛΛΑΔΑ

Κρίσιμη μέρα για την απεργία

κρίσιμη-μέρα-για-την-απεργία-484925

Σήμερα το μεσημέρι της Παρασκευής, η Γενική Συνέλευση των σωματείων των απεργών ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων αποφασίζουν για την πορεία της απεργίας τους. Οι μεταφορείς καλούνται να αξιολογήσουν τα δεδομένα της μαραθώνιας σύσκεψης με τον υπουργό Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, που έγινε το μεσημέρι της Πέμπτης, και ενώ η διαδικασία αποστολής των εγγράφων κλήτευσης βρισκόταν σε εξέλιξη.

«Είχα εξουσιοδοτηθεί από τον κλάδο μου να προβώ μαζί με τους άλλους ισότιμους προέδρους σε διαπραγματεύσεις ό,τι αφορούν τον κλάδο. Οφείλω αυτά να τα μεταφέρω αύριο στο σώμα μας, στη Γενική Συνέλευση και οι πρόεδροι των ομοσπονδιών, των σωματείων να λάβουν θέση επ’ αυτών που διαπραγματευτήκαμε. Μέχρι τη Γενική Συνέλευση, η απεργία συνεχίζεται. Από κει και πέρα οι πρόεδροι των σωματείων θα πάρουν αποφάσεις» δήλωσε το βράδυ ο Γιώργος Τζωρτζάτος, πρόεδρος του πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων και Εμπορευματικών Μεταφορών.

Η σύσκεψη με τους προέδρους των ομοσπονδιών, ξεκίνησε αργά το απόγευμα. Νωρίτερα είχε ολοκληρωθεί η συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με τους απεργούς, που διήρκεσε, περίπου 4,5 ώρες. Η σύσκεψη των απεργών διεκόπη προσωρινά ώστε ο κ. Τζωρτζάτος να λάβει κάποιες διευκρινίσεις από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Χάρη Τσιόκα.

Σύμφωνα με τις ενδείξεις το κλίμα της μαραθώνιας συνάντησης στα γραφεία του πρώην υπουργείου Δημοσίων Έργων στη Χαριλάου Τρικούπη ήταν θετικό. «Κάτι μας έδωσαν, αλλά πρέπει να το αξιολογήσουμε» δήλωσε χαρακτηριστικά ένας εκ των ιδιοκτητών βυτιοφόρων.

Ο κ. Ρέππας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συνάντησης βγήκε τουλάχιστον τρεις φορές για να ενημερώσει την κυβέρνηση, δεν έκανε δηλώσεις, αλλά αρκέστηκε να πει: «Οι άνθρωποι αυτοί έχουν συνέπεια και ήθος και θα ανταποκριθούν και ότι καμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλει την ταλαιπωρία του κοινού».

Το πρωί της Πέμπτης το υπουργείο Υποδομών πολιορκήθηκε από εκατοντάδες οδηγούς. Το κλίμα ήταν εκρηκτικό ενώ σημειώθηκαν αψιμαχίες ανάμεσα σε διαδηλωτές και αστυνομικούς. Οι αστυνομικοί έκαναν χρήση χημικών όταν κάποιοι διαδηλωτές, ενώ απεργοί επιτέθηκαν σε τηλεοπτικά συνεργεία και δημοσιογράφους.

Ως προς το θέμα της επιστράτευσης, το πρωί εστάλησαν από το υπουργείο Υποδομών στις νομαρχίες όλης της χώρας, οι καταστάσεις με τα στοιχεία των ιδιοκτητών, προκειμένου να συνταχθούν τα φύλλα πορείας και να διανεμηθούν στους ενδιαφερόμενους.

Εντούτοις, από ορισμένες νομαρχίες διαπιστώθηκε ότι οι καταστάσεις αυτές δεν ήταν πλήρως ενημερωμένες, με αποτέλεσμα να ζητηθούν άλλες. Η διαδικασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί χρόνος και έτσι τα πρώτα φύλλα πορείας άρχισαν να παραδίδονται αργά το απόγευμα.

Τι ζήτησαν οι απεργοί

Σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα ήταν τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση με τον υπουργό υποδομών από την πλευρά των Ιδιοκτητών.

Το πρώτο ήταν το Ασφαλιστικό για το οποίο οι συνδικαλιστές ζήτησαν οι συντάξεις των Ιδιοκτητών να εξομοιωθεί με τις ανάλογες που έπαιρναν μέχρι τώρα οι συνάδελφοί τους που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΕΒΕ.

Το δεύτερο αφορούσε τις άδειες και συγκεκριμένα ζήτησαν:

– Να ισχύσει από την ψήφιση του νόμου και όχι από τον περασμένο Ιούνιο, η τριετής περίοδος προσαρμογής, στη διάρκεια της οποίας η τιμή της αδείας θα έχει φθίνουσα πορεία μέχρι να μηδενιστεί.

– Να γίνει πενταετής η διάρκεια προσαρμογής, για περίπου 5,5 χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν αγοράσει πρόσφατα άδειες και δεν πρόλαβαν να κάνουν απόσβεση.

– Να αφαιρεθεί η τελευταία μείωση του 35% στις άδειές τους, η να αυξηθεί κατά 20% το ύψος της αδείας που προσδιόρισε η κυβέρνηση.

– Τόνισαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η πρόταση της κυβέρνησης για χορήγηση μιας επιπλέον δωρεάν άδειας για κάθε άδεια που κατέχουν.

– Να αποζημιωθούν για τις άδειες, ώστε να μη χάσουν τα χρήματά τους.

Το τρίτο ήταν να υπάρξουν φοροαπαλλαγές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να μετριαστούν οι απώλειες από την απομείωση της άδειας. Και τέταρτο να τους δοθούν κίνητρα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού νόμου.

"Στέγνωσαν" τα πρατήρια

Χωρίς καύσιμα παραμένει η αγορά καθώς τα βυτιοφόρα παραμένουν ακινητοποιημένα, παρά την επίταξη που αποφασίστηκε χθες. Οι απεργοί έχουν αποκλείσει και το σύνολο των ΙΧ βυτιοφόρων από τις εισόδους των διυλιστηρίων ενώ τις προηγούμενες ημέρες τα ΙΧ κινούνταν έστω και με δυσκολίες.

Ελάχιστα πρατήρια, τα περισσότερα ιδιοκτησίας των εταιριών εμπορίας διαθέτουν πλέον καύσιμα και η διανομή γίνεται με "δελτίο", δηλαδή με πλαφόν για κάθε όχημα. Καταναλωτές και επαγγελματίες αναμένουν το αποτέλεσμα των νέων διαβουλεύσεων που γίνονται σήμερα στο υπουργείο Μεταφορών με τους απεργούς, καθώς και το αποτέλεσμα της εφαρμογής των μέτρων επίταξης.

Οι απεργοί είχαν αποκλείσει χθες έως και τις 11:00 και το σύνολο των ΙΧ βυτιοφόρων από τις εισόδους των διυλιστηρίων στον Ασπρόπυργο. «Θα προσπαθήσουμε από το μεσημέρι να ξεκινήσει δουλειά, αλλά δεν ξέρω πώς θα αντιδράσει κάθε αυτοκινητιστής όταν πάρει το χαρτί» είπε πρόεδρος της ομοσπονδίας Γιώργος Τσάμος.

Το μέτρο της επιστράτευσης

Να σημειωθεί, ότι τα ατομικά δελτία ορίζουν στους δικαιούχους την ημέρα και την ώρα προσέλευσης σε συγκεκριμένο σημείο, το οποίο και αναγράφεται, αλλά και τα στοιχεία οχήματος και οδηγού. Αν ο παραλήπτης λείπει, προβλέπεται δυνατότητα θυροκόλλησης. Σε περίπτωση που οι απεργοί δεν πειθαρχήσουν, προβλέπονται κυρώσεις και μάλιστα μία από αυτές είναι η αφαίρεση της άδειας. Ωστόσο μένει ανοικτό πως θα υποχρεωθεί ένας οδηγός ο οποίος έχει επιστρατευτεί να πραγματοποιήσει δρομολόγια.

"Πλήγμα στον ελληνικό τουρισμό"

Για μικρά η μεγαλύτερα πλήγματα στον ελληνικό τουρισμό κάνει λόγο ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφερόμενος, όπως χαρακτηριστικά είπε, σε όλες αυτές τις κινήσεις που λαμβάνουν χώρα δικαίως ή αδίκως στην πατρίδας μας.

Ο κ. Νικητιάδης, κατηγορηματικά σύμφωνος με την επίταξη των φορτηγών, κάλεσε τους απεργούς να σκεφτούν ότι ο τουρισμός απασχολεί περί τις 800.000- 900.000 εργαζομένους και η συνεισφορά του στο ΑΕΠ είναι στο 1/5. «Θέλω να πιστεύω ότι πολύ γρήγορα θα εξαφανιστούν ως φαινόμενα, γιατί πρέπει να συνειδητοποιήσουν όλοι αυτοί, ότι ο τουρισμός είναι αν όχι η μοναδική, μια από τις ελάχιστες πηγές εισοδήματος για τον Ελληνα», δήλωσε με νόημα.

Όλα αυτά επιτέλους πρέπει να πάρουν ένα τέλος, συνέχισε και υπογράμμισε ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι διεκδίκησης. Μάλιστα πρόσθεσε ότι σε κάθε περίπτωση υπάρχει ένα όρια στα κεκτημένα και στα αιτήματα. Ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να υποφέρει από συντεχνίες, υπογράμμισε με νόημα. Ερωτώμενος, αν η παρούσα απεργία θα έχει αντίκτυπο στις αφίξεις ο κ. υφυπουργός σημείωσε «ότι όλα θα πάνε καλά αρκεί να τελειώσουμε αυτές τις ιστορίες όσο ποιο γρήγορα γίνεται».

Δηλώσεις

Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο… Η διαπραγμάτευση δε σταματά αλλά όχι σε βάρος του κοινωνικού συνόλου», δήλωσε γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας.

Δεν μπορεί μία ομάδα να παραλύει τη χώρα, η κυβέρνηση αυτό θα το διασφαλίσει τόνισε ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Σημείωσε ότι, έως το τέλος του χρόνου, θα μπει τέλος σε όλα τα κλειστά επαγγέλματα με νομοσχέδιο ώστε να πέσουν οι τιμές.

Υποχρέωση της κυβέρνησης είναι να προστατεύσει το κοινωνικό σύνολο, τη δημόσια υγεία και τη δημόσια τάξη, ο ελληνικός λαός έχει δικαίωμα να κάνει μερικές μέρες διακοπές, ενώ είναι αναγκαίο να μην φθάσουμε στην εφαρμογή της αναγκαστικής απόφασης για επίταξη. Αυτό δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, με αφορμή τη συνεχιζόμενη απεργία των ιδιοκτητών βυτιοφόρων. Επίσης τόνισε την ανάγκη να διατηρηθεί ο τουρισμός στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα, προς όφελος της εθνικής οικονομίας. Παράλληλα, κάλεσε τους απεργούς να επιδείξουν αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και εξέφρασε την ελπίδα να λυθεί το πρόβλημα πριν την εφαρμογή της συγκεκριμένης απόφασης της κυβέρνησης, για την οποία είπε ότι καλώς ελήφθη.

Πολιτικές αντιδράσεις

Η κυβέρνηση όπως έστρωσε θα κοιμηθεί. Δεν έκανε ειλικρινή διάλογο και άφησε τα πράγματα να φτάσουν στα άκρα. Με δυσμενέστατες συνέπειες για όλη τη χώρα. Και τώρα σπεύδει με ακραία μέσα να λύσει μια ακραία κατάσταση που η ίδια δημιούργησε. Εδώ και τρεις μήνες η ΝΔ είχε επισημάνει ότι η μεταρρυθμιστική προσπάθεια που αφορά στην απελευθέρωση της αγοράς των οδικών μεταφορών θα έπρεπε να είναι το αποτέλεσμα σοβαρής μελέτης και επεξεργασίας και να έχει έντονα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά" αναφέρει σχετική ανακοίνωση της ΝΔ.

"Δυστυχώς, η κυβέρνηση κώφευσε. Αποδείχθηκε κατώτερη των περιστάσεων. Με το χρόνο και τον τρόπο που κινήθηκε όξυνε, αντί να επιλύσει τα προβλήματα. Η σημερινή εξέλιξη έρχεται σαν απάντηση από την κυβέρνηση σε ένα αδιέξοδο το οποίο η ίδια δημιούργησε. Και, βέβαια, κρίνεται γι΄ αυτό αναλόγως από τους Έλληνες πολίτες" τονίζεται.

"Η κατάπτυστη απόφαση αποδείχνει ότι το μόνο που απομένει να κάνει η κυβέρνηση, είναι το άνοιγμα των τόπων εξορίας. Επιβεβαιώνεται ότι για να μη βρίσκεται διαρκώς στα δόκανα των αδιεξόδων και της συστηματικής προσπάθειας των κυβερνώντων να τον διαχωρίζουν με διάφορα διλήμματα και τεχνητές αντιπαραθέσεις, ο λαός δεν έχει άλλο δρόμο από αυτόν της ενωμένης πάλης για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής" αναφέρει ανακοίνωση του ΚΚΕ.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου