ΕΛΛΑΔΑ

Ρυθμίσεις για την άρση του καμποτάζ

ρυθμίσεις-για-την-άρση-του-καμποτάζ-492184

Στη διαρκή επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου παρουσίασε χθες η υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη το νομοσχέδιο για το καμποτάζ και την κρουαζιέρα, με το οποίο εξομοιώνονται τα πλοία με σημαία τρίτης χώρας με εκείνα με σημαία των χωρών της ΕΕ.
Στη συνεδρίαση της επιτροπής την Τρίτη δεν προσήλθε το ΚΚΕ, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευση εξέφρασαν τις ενστάσεις και τις επισημάνσεις τους.
Όπως ανέφερε η υπουργός, με το νομοσχέδιο:
– εξομοιώνονται τα πλοία με σημαία τρίτης χώρας, με ό,τι ισχύει για τα πλοία με σημαία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου,
– τα πλοία που θα εκτελούν κρουαζιέρες θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες (διαφορετικά αλλάζουν κατηγορία) και η διάρκεια του ταξιδιού να είναι το ελάχιστο 48 ώρες και η παραμονή στο αφετήριο ελληνικό λιμάνι τουλάχιστον 12 ώρες.
– οι πλοιοκτήτριες εταιρίες θα υπογράφουν με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση, τριετούς διάρκειας, η οποία μπορεί να παραταθεί, και με την οποία ρυθμίζονται μεταξύ άλλων τα ζητήματα που αφορούν στην απασχόληση και ασφάλιση των Ελληνικών Ναυτικών που προσλαμβάνονται από τα πλοία αυτά, η είσπραξη της εισφοράς, αλλά και οι επενδύσεις στη χώρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες.
– με Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί από το ΥΠΟΙΑΝ και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού θα καθοριστεί το ακριβές περιεχόμενο των συμβάσεων.
– οι συμβάσεις των Ελλήνων που προσλαμβάνονται, θα διέπονται από τις εκάστοτε ισχύουσες στην Ελλάδα, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της Ειδικότητάς τους.
– επιβάλλεται ειδική εισφορά για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στον λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού.
– προβλέπεται η λύση της σύμβασης, με καταγγελία από το Ελληνικό Δημόσιο, για παραβίαση οποιασδήποτε διάταξης του σχεδίου Νόμου.
– εξομοιώνονται τα πλοία με σημαίες τρίτων χωρών με τα Ελληνικά και Κοινοτικά Πλοία, ως προς τις πειθαρχικές ευθύνες και τέλος, εξασφαλίζεται η αμοιβαιότητα μεταξύ τρίτων χωρών, τη σημαία των οποίων φέρουν πλοία που θα πραγματοποιούν κρουαζιέρες και των χωρών -μελών της ΕΕ και του Ε.Ο.Χ για τη διενέργεια αντίστοιχων ταξιδιών.
Η Λ.Κατσέλη χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ιστορική τομή» για την ελληνική κρουαζιέρα υπογραμμίζοντας όμως και την ανάγκη εκσυγχρονισμού και βελτίωσης των υποδομών των ελληνικών λιμένων, ώστε να αποτελέσει η χώρα κέντρο υποδοχής και διαχείρισης επιβατών στον χώρο της κρουαζιέρας.
Η ίδια ανέφερε ότι, ενώ η Ελλάδα είναι η δεύτερη σε επισκεψιμότητα μεταξύ των μεσογειακών χωρών, το 2008 επιβιβάστηκε στην Ελλάδα μόνο το 6,5% των επιβατών της κρουαζιέρας, λόγω του καμποτάζ, ενώ στην Ιταλία το 40%. Κατά αντιστοιχία στο σύνολο των άμεσων δαπανών κρουαζιέρας, η Ιταλία εισέπραξε το 30,4% ενώ η Ελλάδα μόνο το 3,3 %.

Ενστάσεις
Από την πλευρά του, ο εισηγητής του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Γιάννης Πλακιωτάκης, αφού υπογράμμισε ότι η Νέα Δημοκρατία είχε συμπεριλάβει την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, τόσο προεκλογικά, όσο και μετεκλογικά, στις αναπτυξιακές προτάσεις που παρουσίασε πρόσφατα ο Αντώνης Σαμαράς, παρατήρησε ότι η χώρα πρέπει να επενδύσει στην ελληνική Ναυτιλία και τον Τουρισμό, αλλά χωρίς πρόχειρες κινήσεις, όπως το προτεινόμενο Νομοσχέδιο, λέγοντας επίσης πως υπάρχουν αοριστίες και «γκρίζες ζώνες» στο νομοσχέδιο.
Με τη σειρά του ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης τόνισε ότι η συζήτηση για την άρση του Καμποτάζ πρέπει να ξεκινήσει από το εάν εφαρμόζονται οι υπάρχοντες νόμοι για τον θαλάσσιο Τουρισμό και τη Ναυτιλία και παράλληλα να πείσει η κυβέρνηση ότι η εφαρμογή του Νόμου που θα αφορά στην άρση του Καμποτάζ δεν θα προσκρούσει στις συνδικαλιστικές αντιδράσεις.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει συνθέσει μια «ωραιοποιημένη» κατάσταση για την άρση του Καμποτάζ μέσα από αυτό το Νομοσχέδιο και παρατήρησε ότι το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να κάνει μια εξισορροπημένη παρέμβαση αλλά δεν αρκεί αυτό, υπογραμμίζοντας ότι στόχος πρέπει να είναι η προστασία της ναυτεργασίας.
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου