ΕΛΛΑΔΑ

Πρόταση-βόμβα για εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και πρωτοετείς

πρόταση-βόμβα-για-εισαγωγή-σε-αει-τει-κ-623267

Πρόταση- βόμβα για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ εξετάζει ο Κ. Γαβρόγλου με αλλαγές που επικεντρώνονται στο εθνικό απολυτήριο για την εισαγωγή αλλά και τους υποψήφιους φοιτητές. Ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του στην ΕφΣυν προαναγγέλει αλλαγές στα μαθήματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ με εξετάσεις για όλους σε τέσσερα μαθήματα: Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Αγγλικά.

Οπως λέει ο ίδιος «είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Είναι απαραίτητο να αλλάξει όλο το σύστημα πρόσβασης και μαζί και τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές. Θα πρέπει βεβαίως να περιμένουμε να δούμε τι θα εισηγηθεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή το πλαίσιο για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα ακολουθήσει στη συνέχεια συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ωστόσο, ως γενική κατεύθυνση, θα πρέπει οι φοιτητές να έχουν αφενός εξειδικευμένες γνώσεις, ώστε να διαθέτουν το στοιχειώδες γνωστικό υπόβαθρο για τις σπουδές τους, και αφετέρου ευρύτερες γνώσεις και δεξιότητες (για παράδειγμα, δυνατότητες σφαιρικής και κριτικής προσέγγισης της γνώσης).

Αναφερόμαστε πάντα στα μαθήματα που θα δίνονται σε πανελλαδικό επίπεδο, για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Ομως, γιατί ένας υποψήφιος φοιτητής Νομικής να μη γνωρίζει Μαθηματικά ή ένας ναυπηγός, Ιστορία; Γιατί και οι δυο να μη γνωρίζουν καλά Ελληνικά αλλά και καλά Αγγλικά; Δεν είναι βασικά μαθήματα για όλους αυτά; Φυσικά, αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Ολα αυτά είναι θέματα που θα εξετάσουμε προσεκτικά, πριν διαμορφώσουμε το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οπως κάναμε και στο Γυμνάσιο, θα πρέπει να προχωρήσουμε σε ορθολογισμό της ύλης.

Ο Κ. Γαβρόγλου είπε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένα από τα μέτρα που θα προωθηθουν άμεσα. Η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει όχι μόνο το σύλλογο διδασκόντων αλλά και τους μαθητές και την τοπική κοινωνία. Η αυτο-αξιολόγηση όπως την χαρακτήρισε δεν θα επιβληθεί εκ των άνω και δεν θα εφαρμοστεί πριν από το επόμενο σχολικό έτος.

Για το ολοήμερο είμε ότι η εξάπλωση και η γενίκευση του ολοήμερου θα δημιουργήσει νέες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ιδανικά σε προσλήψεις.

Παρεμβάσεις εξετάζονται και για τους πρωτοετείς φοιτητές με το πρώτο έτος κάθε τμήματος να λειτουργεί ως εισαγωγικό και θα αποτελείται κατά περίπου 75% από μαθήματα κοινά για όλη τη σχολή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου