ΕΛΛΑΔΑ

«Ξεπαγώνει» το θέμα της αποζημίωσης των εξεταστών οδηγησης

ξεπαγώνει-το-θέμα-της-αποζημίωσης-τ-28652

Συμπληρωματικό υπόμνημα για την ρύθμιση του θέματος της αποζημίωσης των εξεταστών υποψηφίων οδηγών, που έχει βάλει στον «πάγο» την έκδοση άνω των 10.000 διπλωμάτων οδήγησης, πρόκειται να κατατεθεί, ακόμη και σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», στην διαπραγμάτευση με τα τεχνικά κλιμάκια των δανειστών. Υπάρχει μάλιστα αισιοδοξία ότι μόλις το θέμα καταλήξει σε συμφωνία, τα κονδύλια που υπάρχουν στον προϋπολογισμό του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ, θα ξεμπλοκάρουν χωρίς να απαιτηθεί νομοθετική ρύθμιση.

Η καταβολή της αποζημίωσης στους εξεταστές, διεκόπη από 1η Ιανουαρίου 2016, όπως προβλέπει ο Ν.4354/2015. Απαντώντας σε σχετική Ερώτηση των βουλευτών κ.κ. Ιωάννη Δελή, Χρήστου Κατσώτη και Μανώλη Συντυχάκη, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΟΜΕΔΙ επισημαίνει ότι «στον εκτελούμενο προϋπολογισμό εξόδων του Φορέα μας, υπάρχουν εγγεγραμμένες πιστώσεις ύψους 6.377.000 ευρώ, για την αποζημίωση των υπαλλήλων που εκτελούν το έργο της πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών καθώς και του βοηθητικού έργου των εξετάσεων». Απαιτείται λοιπόν το «ξεκλείδωμα» αυτών των χρημάτων, προκειμένου να αποζημιωθούν οι εξεταστές. Υπολογίζεται δε ότι οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών αποφέρουν στην εθνική οικονομία περίπου 100 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στην ίδια απάντηση, η γενική διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας του ΥΠΟΜΕΔΙ ενημερώνει ότι το Υπουργείο έχει ήδη προβεί στη σύνταξη σχετικής διάταξης που διασφαλίζει την αμοιβή των υπαλλήλων εξεταστών υποψηφίων οδηγών και οδηγών, των βοηθών εξεταστών, των ελεγκτικών οργάνων και των μελών των Δευτεροβάθμιων Ιατρικών Επιτροπών (ΔΙΕ). Αυτή όμως δεν έχει τελικά ψηφιστεί.

«Η διάταξη αυτή είχε αρχικά ενσωματωθεί στο άρθρο 7 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο “Ρύθμιση συνταξιοδοτικών θεμάτων του Δημοσίου και άλλες διατάξεις” το οποίο όμως νομοσχέδιο δεν κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων» αναφέρει η απάντηση. «Εν συνεχεία, η διάταξη αυτή κατατέθηκε ως τροπολογία στο νομοσχέδιο “Εθνικό μητρώο επιτελικών στελεχών δημόσιας διοίκησης, βαθμολογική διάρθρωση θέσεων, συστήματα αξιολόγησης, προαγωγών και επιλογής προϊσταμένων” η οποία όμως αποσύρθηκε» συνεχίζει.

Όπως μάλιστα επισήμανε σε τηλεοπτική της συνέντευξη η υφυπουργός Μεταφορών, κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη, ξεσηκώνοντας αντιδράσεις, τα τεχνικά κλιμάκια είναι αυτά που μπλοκάρουν τη λύση, καθώς δεν αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα αυτής της δαπάνης. Σημειώνεται ότι η πρακτική εξέταση των υποψηφίων γίνεται από υπαλλήλους του Υπουργείου Μεταφορών και των Περιφερειών, μεσημεριανές ώρες, μετά το πέρας του ωραρίου εργασίας τους, δεδομένης και της ανεπάρκειας προσωπικού.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ), κ. Διαμαντής Ηλιάδης, τονίζει στο «Βήμα» ότι τα χρήματα που απαιτούνται υπερκαλύπτονται από τα ανταποδοτικά παράβολα που καταβάλλουν οι υποψήφιοι, τα οποία κατ’ έτος ανέρχονται σε περίπου 8 εκατ. ευρώ, ενώ οι δαπάνες φτάνουν τα 5 εκατ. ευρώ. Ανάμεσα στους «εγκλωβισμένους» υποψήφιους υπάρχουν και πολλοί των οποίων τα παράβολα φτάνουν στη λήξη και πιθανώς αναγκαστούν να τα πληρώσουν εκ νέου. Σημαντικές όμως είναι οι συνέπειες και για τις 4.000 οικογένειες των εκπαιδευτών οδήγησης, οι οποίοι πρέπει, για όλο το διάστημα της αποχής, που στην Αθήνα μετρά δυο μήνες, στην περιφέρεια όμως σχεδόν τέσσερις, πρέπει να καταβάλλουν φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου