ΕΛΛΑΔΑ

Κουτσούμπας: Κανείς στη δουλειά πριν τελειώσει το σχολείο

κουτσούμπας-κανείς-στη-δουλειά-πριν-τ-61556

«Δε θα ήμασταν υπερβολικοί αν λέγαμε πως η ιστορία των εκπαιδευτικών ιδεών και αγώνων στη χώρα μας από την ίδρυση του κόμματός μας το 1918, μέχρι τις ημέρες μας, συμπορεύεται με τις θέσεις και τα αιτήματα που έθετε το ΚΚΕ» τόνισε ο γ.γ. της Κ.Ε. του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, σε ομιλία του σε εκδήλωση στο Αμφιθέατρο 9,84 στο Γκάζι, παρουσιάζοντας την πρόταση του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο.

Επισήμανε ότι το αστικό κράτος ουδέποτε έχασε από την στόχευσή του την απομάκρυνση των κομμουνιστικών αντιλήψεων από την Εκπαίδευση, λαμβάνοντας προς τούτο διάφορα μέτρα διαχρονικά, ενώ δεν παρέλειψε να μιλήσει για τους κορυφαίους επιστήμονες – παιδαγωγούς που αρνήθηκαν τις «δάφνες και τις τιμές του εκμεταλλευτικού συστήματος», επιλογή για την οποία «εξορίστηκαν, πέθαναν φτωχοί και χωρίς την ακαδημαϊκή αναγνώριση άλλων» και ενδεικτικά ανέφερε τα ονόματα του Δημήτρη Γληνού, της Ρόζας και του Γιάννη Ιμβριώτη, του Μιχάλη Παπαμαύρου, του Κώστα Σωτηρίου, της Έλλης Αλεξίου, του Γιώργη Αθανασιάδη.

«Άλλη μια φορά, μια αστική κυβέρνηση, αυτή τη φορά με την ετικέτα της “Αριστεράς”, διεξάγει έναν “διάλογο” για την παιδεία, με σκοπό να προωθήσει στο επόμενο διάστημα, σε συνάρτηση φυσικά και με γενικότερες πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, μια σειρά από εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις» ανέφερε ο Δημήτρης Κουτσούμπας, επισημαίνοντας ότι η ουσία των όποιων δεκάδων εκσυγχρονιστικών, μεταρρυθμιστικών παρεμβάσεων που ούτε αποσπασματικές είναι, ούτε χωρίς σχέδιο, έγκειται στο ότι συνιστούν αλλαγές για τα συμφέροντα του κεφαλαίου.

Ανέφερε ότι στο 3ο Μνημόνιο καθίσταται απολύτως σαφές πως οι αλλαγές στην Εκπαίδευση θα ελέγχονται με βάση τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ.
«Ας μην καυχιέται λοιπόν ο υπουργός Παιδείας ότι δήθεν θα αλλάξει προς το καλύτερο το τοπίο στην εκπαίδευση, επειδή συμφώνησε σε νέα έκθεση με τον ΟΟΣΑ. Γιατί τα σημεία προς συζήτηση, δεν είναι άλλα από αυτά που πάντα βάζει αυτός ο οργανισμός, όπως:

– η αξιολόγηση με βάση τα κριτήρια της αγοράς,
– η αυτονομία των σχολικών μονάδων που δεν είναι άλλο πράγμα από την αναζήτηση χορηγών και την ανοιχτή πια κατηγοριοποίηση των σχολικών προγραμμάτων» πρόσθεσε.

Υπογράμμισε, ότι η απαίτηση να μην είναι η μόρφωση εμπόρευμα, «διαχωρίζει πλήρως το ΚΚΕ από τις αστικές πολιτικές δυνάμεις, από τις οπορτουνιστικές δυνάμεις» και τόνισε ότι μόνο το ΚΚΕ έχει θέση ξεκάθαρη, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, για κατάργηση σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, της ιδιωτικής, επιχειρηματικής δράσης.

«Η σοσιαλιστική κοινωνία αναλαμβάνει την αποκλειστική ευθύνη, μέσω του κεντρικού σχεδιασμού και την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, να παρέχει όλες τις απαραίτητες δομές για την ολόπλευρη ανάπτυξη του ανθρώπου» είπε ο γ.γ. της Κ.Ε. του ΚΚΕ, προσθέτοντας ότι «συγκροτείται σύστημα εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης με κρατική ευθύνη στην οποία εντάσσεται οργανικά το σχολείο αλλά και όλες οι δομές που το εργατικό κράτος οργανώνει για τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών», ενώ στις δομές αυτές «η πρόσβαση είναι καθολική, δημόσια και δωρεάν. Το περιεχόμενό τους, αφορά όλες τις πτυχές της ανάπτυξης της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου (αθλητισμό, τέχνες, παιχνίδια, κατασκηνώσεις, επιστήμες κ.ά.)».

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας είπε ότι το ΚΚΕ μιλά για Ενιαίο σχολείο «που θα δουλεύει για την όσο το δυνατόν αρμονική ανάπτυξη των ικανοτήτων και θα οργανώνει την επαφή του νέου με όλες τις πτυχές του ανθρώπινου πολιτισμού».

Πρόσθεσε, επίσης, ότι το ΚΚΕ μιλά για σχολείο θεωρίας και πράξης, όπου η μία θα είναι στοιχείο της άλλης, ενώ «η εργασία θα έχει κεντρικό ρόλο στην αγωγή του νέου ανθρώπου και θα καταξιώνεται στη συνείδηση του μαθητή ως κινητήρια δύναμη της κοινωνίας».

«Άλλωστε, είναι στο DNA της κομμουνιστικής ιδεολογίας ο σκοπός της κατάργησης του κοινωνικού καταμερισμού της εργασίας, της αντίθεσης διανοητικής – χειρωνακτικής εργασίας. Και αυτό όχι από μια απέχθεια προς τη δουλειά με το χέρι αλλά με βάση την αρχή ότι η εργατική τάξη πρέπει να είναι μορφωμένη για να μπορεί να ασκήσει αποτελεσματικά τη δική της εξουσία» υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στο ζήτημα των ελλιπών υποδομών στα σχολεία, άμεσα είπε καταρχήν ότι «στη δική μας αντίληψη, το κράτος παίρνει άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διαμόρφωση σχολικών μονάδων, με εργαστήρια, χώρους άθλησης, θεάτρου, μουσικής, αλλά και υποδομές σίτισης».

Σε ότι αφορά το θέμα των υποδομών, εν μέσω κρίσης, είπε ότι «σύγχρονα σχολεία, με σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και χώρους άθλησης και πολιτισμού, υπάρχουν και τώρα, αλλά τα χαίρονται λίγοι, είναι προνόμιο αυτών που έχουν».

Υπογραμμίζοντας ότι όλα αυτά «είναι ιδρώτας του εργαζόμενου που καρπώνεται ο καπιταλιστής και επενδύει στην παιδεία του για να βγάλει κέρδη», τόνισε ότι η λύση είναι «να φύγουν οι καπιταλιστές από την μέση και έτσι να πάψει το κέρδος να είναι ο σκοπός της παραγωγής και της οικονομίας. Όταν γίνει αυτό, τότε και σχολεία σύγχρονα θα φτιαχτούν και όλα τα παιδιά θα έχουν πρόσβαση σε αυτά».

Είπε ότι η νέα Ελλάδα της εργατικής εξουσίας μπορεί να ανοίξει το δρόμο, ώστε να μην αναγκάζεται να δουλεύει κανένας νέος άνθρωπος πριν ολοκληρώσει την υποχρεωτική 12χρονη εκπαίδευση και μπορεί να εγγυηθεί ότι κάθε νέος και νέα, που δεν επιλέγει να συνεχίσει σε επαγγελματική σχολή ή πανεπιστήμιο ή καλλιτεχνικές σπουδές, να μπορεί να βρει δουλειά, μέσω του μηχανισμού κατανομής εργατικού δυναμικού.

Επισήμανε ότι η πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων αποτελεί όπλο στην καθημερινή πάλη του εργατικού – λαϊκού κινήματος, ανέφερε ότι το ΚΚΕ συνεχίζει την μελέτη και την έρευνα για ζητήματα της Εκπαίδευσης, απευθυνόμενο γι’ αυτόν τον λόγο σε εκπαιδευτικούς, επιστήμονες, εργαζόμενους που προβληματίζονται για την πορεία της εκπαίδευσης, για τους όρους μόρφωσης και διαπαιδαγώγησης των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.

«Αυτόν τον κόσμο, με τη δύναμη της γνώσης μπορούμε να τον εξηγήσουμε. Με την οργάνωση της πάλης, μπορούμε να τον αλλάξουμε» κατέληξε στην ομιλία του ο γ.γ. της Κ.Ε. του ΚΚΕ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου