ΕΛΛΑΔΑ

Σκοντάφτει στο… Μαραθώνιο η εκλογή προέδρου στη ΝΔ – δεν βρήκαν ημερομηνία

σκοντάφτει-στο-μαραθώνιο-η-εκλογή-πρ-290038

Δεν βγήκε «άσπρος καπνός» από το ισόγειο των γραφείων της Νέας Δημοκρατίας, στη λεωφόρο Συγγρού για την ημερομηνία των εκλογών, παρά την μακρά συνεδρίαση της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής την Τρίτη.

Η ΚΕΦΕ λειτούργησε με διευρυμένη σύνθεση, καθώς στη διαδικασία συμμετείχαν και οι εκπρόσωποι των τεσσάρων υποψηφίων για το κορυφαίο κομματικό αξίωμα της ΝΔ.

Τον Ευάγγελο Μεϊμαράκη εκπροσώπησε ο Θεόδωρος Αμπατζόγλου, τον Κυριάκο Μητσοτάκη ο Τάσος Γαϊτάνης, τον Απόστολο Τζιτζικώστα η Αννα Ασημακοπούλου και τον Αδωνι Γεωργιάδη ο Στέφανος Σταμούλης.

Εμπόδιο ο Μαραθώνιος

Η αδυναμία συμφωνίας για την ημερομηνία, πέραν της πολιτικής της διάστασης, έχει και πρακτικά αίτια.

Στις 8 Νοεμβρίου πραγματοποιείται ο Μαραθώνιος της Αθήνας, κατά τη διάρκεια του οποίου θα είναι κλειστές πολλές κεντρικές οδικές αρτηρίες, δυσχεραίνοντας σημαντικά τη δυνατότητα των πολιτών να μεταβούν όπου θα υπάρχουν κάλπες για να ψηφίσουν.

Δεδομένου ότι η διαδικασία ίσως χρειαστεί δύο γύρους εκλογών, φαίνεται να απομακρύνεται η πιθανότητα αυτές να γίνουν την 1η και την 8η Νοεμβρίου.

Δεν έχουν βρει ακόμη εταιρεία

Οπως μετέδωσε η κρατική τηλεόραση, στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ακόμη εξετάζουν τις πιθανές εταιρείες που μπορεί να αναλάβουν την μηχανογραφική υποστήριξη της εκλογικής διαδικασίας.

Παράλληλα, λόγω του ότι δεν έχουν αποσαφηνιστεί και άλλοι παράγοντες, δεν μπορεί να προσδιοριστεί ακριβώς το κόστος, που θα μπορούσε να προσεγγίσει ακόμη και το 1 εκατ. ευρώ.

Υπάρχει καλή διάθεση να βρεθεί η χρυσή τομή

Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πάντως υπάρχει αισιοδοξία ότι μέχρι την Πέμπτη, οπότε και θα υπάρξει νέα συνεδρίαση, θα έχει βρεθεί το κοινό έδαφος για να υπάρξει συμφωνία τόσο για την ημερομηνία όσο και για τα άλλα κρίσιμα χαρακτηριστικά της διαδικασίας. Το κλίμα στην ΚΕΦΕ σύμφωνα με πληροφορίες ήταν πολύ καλό.

Σημειώνεται επίσης ότι την Πέμπτη αναμένεται να υπάρχουν και τα τελικά στοιχεία από τους τεχνικούς συμβούλους για την διαδικασία.

Τα «αγκάθια» της εκλογής νέου προέδρου

Η ΚΕΦΕ καλείται να καθορίσει την ακριβή ημερομηνία της διεξαγωγής των εκλογών, αλλά και το σε ποια σημεία, με πόσες κάλπες και με τι αντίτιμο για τους συμμετέχοντες θα γίνει η διαδικασία.

Η πλευρά Μεϊμαράκη, όπως δήλωσε και ο ίδιος ήδη από την Δευτέρα, δεν θέτει προαπαιτούμενα και δηλώνει θετική στο να γίνουν οι εκλογές όποτε θέλουν οι υπόλοιποι υποψήφιοι, όπως θέλουν και με όποιο αντίτιμο θέλουν, καθώς ο ίδιος «δεν ασχολείται» με τέτοια θέματα. Ο κ.Μεϊμαράκης προτείνει να προηγηθούν των εκλογών σειρά συνδιασκέψεων ώστε οι πολίτες φίλοι και μέλη της ΝΔ να έχουν την ευκαιρία οι ίδιοι να ρωτήσουν τους υποψηφίους τι προτείνουν και πρεσβεύουν για θέματα που τους αφορούν.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πλευρά του έχει θέσει ως επιθυμητή ημερομηνία για τις εκλογές την Κυριακή 15 Νοεμβρίου και ζητά για τους συμμετέχοντες το χαμηλότερο δυνατό αντίτιμο, με στόχο να συμμετάσχει το μέγιστο δυνατό πλήθος κόσμου. Η πλευρά Μητσοτάκη επιθυμεί να στηθεί τουλάχιστον ο ίδιος αριθμός από κάλπες όπως και το 2009, δηλαδή 1.500, ή και ακόμη περισσότερες.

Ο Αδωνις Γεωργιάδης έχει αντίστοιχες με τον κ.Μητσοτάκη θέσεις. Οπως υποστηρίζει η πλευρά του, μπορεί να επαναληφθεί η διαδικασία του 2009, όταν οποιοσδήποτε μπορούσε να εγγραφεί με κόστος 2 ευρώ και να ψηφίσει για πρόεδρο.

Σε μία πιο «μέση κατάσταση» κινείται η πρόταση της πλευράς του Απόστολου Τζιτζικώστα, που ζητά εκλογές την 1η Νοεμβρίου, με επίσης χαμηλό αντίτιμο, είτε 2 ευρώ όπως το 2009, είτε ακόμη χαμηλότερο, της τάξης του 1 ευρώ. Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας ζητά να στηθεί ο μέγιστος δυνατός αριθμός από κάλπες. Παράλληλα, επιθυμεί συζήτηση μεταξύ των υποψήφιων σε πέντε θεματικές ενότητες.

Μέσα σε όλα αυτά, η Νέα Δημοκρατία είδε να παραιτείται και ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Κώστας Καραγκούνης, με δημοσιεύματα να υποστηρίζουν ότι η κίνησή του αυτή σχετίζεται με το γεγονός ότι είναι προσκείμενος σε κάποιο από τα στελέχη που διεκδικούν την προεδρία.

ethnos.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου