ΕΛΛΑΔΑ

Μείζον ζήτημα για τον Θ. Δρίτσα η μη καταβολή μισθών σε πληρώματα

μείζον-ζήτημα-για-τον-θ-δρίτσα-η-μη-κατ-660116

Νάρκη που είναι έτοιμη να εκραγεί αποτελεί για τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Θοδωρή Δρίτσα το ζήτημα της μη καταβολής δεδουλευμένων στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας.

Τόσο την Τετάρτη όσο και την Πέμπτη είχε επαφές με ναυτεργατικά σωματεία αναζητώντας μια λύση και κυρίως μια ισορροπία, καθώς από τη μια στόχος είναι να εξοφληθούν ναυτικοί που βρίσκονται εξαθλιωμένοι και σε πολύ άσχημη κατάσταση και από την άλλη να γίνονται απρόσκοπτα τα δρομολόγια και να εξυπηρετούνται νησιώτες και τουρίστες.

Όπως χαρακτηριστικά λένε συνεργάτες του υπουργού το 80% του χρόνου του αναλώνεται στο θέμα αυτό, το οποίο θεωρείται στην Ακτή Βασιλειάδη ως επείγον ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Ωστόσο αναγνωρίζουν ότι οι παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν από πλευράς υπουργείου είναι περιορισμένες και ουσιαστικά βασίζονται στον «πατριωτισμό» των ακτοπλόων που υποσχέθηκαν στον κ. Δρίτσα τακτοποίηση του ζητήματος έως το Πάσχα αν και υπάρχει φόβος ότι δεν θα επιλυθεί έως τότε το θέμα. Εκπρόσωποι εταιρειών αναγνωρίζουν το πρόβλημα αλλά επικαλούνται συνήθως έλλειψη ρευστότητας.

Στο υπουργείο Ναυτιλίας, λένε ότι, μπορούν να ασκήσουν πιέσεις τόσο προς τις εταιρείες όσο και προς τις τράπεζες για να ρυθμιστούν τα εκκρεμή οικονομικά θέματα και παράλληλα, έχοντας στο μυαλό τους κάποιες εναλλακτικές λύσεις, προχωρούν στη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών το οποίο ωστόσο θα εφαρμοστεί μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα.

Εν τω μεταξύ σε επίσχεση εργασίας για τη μη καταβολή δεδουλευμένων προχώρησαν την Πέμπτη τα 25 από τα 35 μέλη του πληρώματος του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «AQUA SPIRIT» της ΝΕΛ που πραγματοποιεί από το λιμάνι του Λαυρίου, ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Έτσι μέχρι νεοτέρας, τα δρομολόγια του συγκεκριμένου πλοίου δεν θα εκτελούνται.

Σε επίσχεσης εργασίας θα προχωρήσουν αύριο Παρασκευή και τα πληρώματα των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων «Ταξιάρχης» και «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» των εταιρειών ΝΕΛ και ΛΑΝΕ, αντίστοιχα.

Το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» πραγματοποιεί το δρομολόγιο από το Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα, ενώ το «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» από Πειραιά για Μήλο, Θήρα, Ανάφη, Ηράκλειο, Σητεία, Κάσο, Πηγάδια, Διαφάνι, Χάλκη, Ρόδο.

Εκπρόσωποι της ΝΕΛ, μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ για το θέμα των δεδουλευμένων οφειλών στα πληρώματα, ανέφεραν ότι αυτή τη στιγμή οφείλονται μισθώματα από εκτέλεση άγονων γραμμών περίπου 2,5 μήνες στην εταιρεία, ενώ η διαχειρίστρια τράπεζα αρνείται να προχωρήσει στη διάθεση ρευστότητας. Πρόσθεσαν επίσης, ότι θα καταθέσουν σχετικό υπόμνημα προς το υπουργείο Ναυτιλίας.

Εν τω μεταξύ το θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, συζητήθηκε σε συνάντηση που είχε ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος με τον κ. Δρίτσα. Ο Αντιπεριφερειάρχης επισήμανε τα προβλήματα που υπάρχουν στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Μεθάνων, του Πόρου, της Ύδρας, των Σπετσών, των Κυθήρων και των Αντικυθήρων και ο υπουργός από την πλευρά του δεσμεύθηκε να τα εξετάσει.

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου