ΕΛΛΑΔΑ

Και στη Σαντορίνη η Ryanair απο τον Απρίλιο

και-στη-σαντορίνη-η-ryanair-απο-τον-απρίλιο-752240

Ενισχύει από τον Απρίλιο την πτητική της δραστηριότητα από την Αθήνα η Ryanair, η οποία προειδοποιεί ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που θα παραχωρηθούν από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στην κοινοπραξία Fraport – Slentel θα γίνουν πολύ πιο ακριβά και λιγότερο ελκυστικά για τους ταξιδιώτες, λόγω αύξησης των χρεώσεων.

Παράλληλα, πρότεινε να μην πωληθεί το μερίδιο του δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος» σε όποιον προσφέρει το υψηλότερο τίμημα, αλλά σε εκείνη την εταιρία που θα δεσμευτεί για την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

Ειδικότερα, όπως τόνισε ο διευθυντής του εμπορικού τμήματος της Ryanair, κ. Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν, στο νέο πρόγραμμα της Ryanair για την Αθήνα προστίθενται από τον Απρίλιο:

– Δύο δρομολόγια ημερησίως για Σαντορίνη
– Τρία δρομολόγια ανά εβδομάδα προς την Μπρατισλάβα
– Τέσσερα δρομολόγια ανά εβδομάδα προς Βουδαπέστη.

Επίσης, θα αυξηθούν οι πτήσεις προς Χανιά από δύο σε τρεις και προς Πάφο από μία σε δύο σε ημερήσια βάση.

Συνολικά, η εταιρία θα προσφέρει 12 δρομολόγια από και προς Αθήνα, υποσχόμενη 2,2 εκατ. επιβάτες.

Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Ο’ Μπράιεν, η Ryanair έχει στείλει οκτώ επιστολές προς την Ελληνική κυβέρνηση, με τις οποίες πρότεινε την μείωση των χρεώσεων στα αεροδρόμια, με αντάλλαγμα την αύξηση της επιβατικής κίνησης, χωρίς ωστόσο η εταιρία να λάβει κάποια απάντηση.

Για παράδειγμα, το στέλεχος της Ryanair υπογράμμισε ότι η εταιρία έχει προτείνει στο δημόσιο την εκτέλεση του δρομολογίου Λονδίνο (Στάνστεντ) – Χανιά και τον χειμώνα, χωρίς να λάβει ανταπόκριση. «Πρέπει να επιλέξουν: φόρο χωρίς επιβάτες ή επιβάτες χωρίς φόρο» συμπλήρωσε.

Ο κ. Ο’ Μπράιεν πρόσθεσε ότι η πρόταση της Ryanair προς την κυβέρνηση είναι ανοιχτή και προβλέπει την αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 4 εκατ. ταξιδιώτες. Μάλιστα, σημείωσε ότι η εταιρία αυτή τη στιγμή δεν έχει κίνητρο να δραστηριοποιηθεί σε μικρότερα αεροδρόμια, λόγω των χρεώσεων.

«Η Ελλάδα δεν ενδιαφέρεται» είπε και τόνισε ότι η χώρα «πουλάει τα κλειδιά της Δημοκρατίας στον γερμανό λειτουργό, Fraport, κατι που πιστεύουμε ότι είναι κακή ιδέα».

Όπως διευκρίνισε ο κ. Ο’ Μπράιεν, σε ερώτηση του «Βήματος», σε επαφή που είχε με την Fraport, του έγινε γνωστό ότι η εταιρία λειτουργίας αεροδρομίων θα δώσει έμφαση στους καλοκαιρινούς μήνες στα 14 υπό παραχώρηση αεροδρόμια, «κάτι που σημαίνει ακριβότερες χρεώσεις», σημείωσε.

«Η Fraport δεν κάτι κάτι λάθος» συνέχισε, «όμως αυτό δεν είναι το καλύτερο για την Ελλάδα. Θα κερδίσουν περισσότερα χρήματα, “αιχμαλωτίζοντας” τα ελληνικα νησιά» είπε και υπογράμμισε ότι ο παραχωρησιούχος δεν θα ενδιαφέρεται για το πόσους επιβάτες θα έχουν τα αεροδρόμια. «Είναι η τελευταία ευκαιρία» τόνισε. «Οι Γερμανοί – της Fraport – θα ελέγχουν το κλειδί της Ελλάδας» συμπλήρωσε.

Ο κ. Ο’ Μπράιεν προειδοποίησε ότι «τώρα συζητούν να πωλήσουν την Αθήνα στον ίδιο μονοπώλιακό λειτουργό» και τόνισε ότι «όλη η αεροπορική πρόσβαση θα τελεί υπό την διαχείριση της ίδια εταιρίας». Μάλιστα, σχολίασε ότι το τίμημα του 1,2 δις. ευρώ είναι μόλις το ήμισυ από το ποσόν που καλείται να καταβάλει η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα στο επόμενο διάστημα.

Επίσης, σημείωσε ότι «κάτι γίνεται λάθος στην Αθήνα και κανείς δεν ενδιαφέρεται να το διορθώσει» και υποστήριξε ότι το «Ελ.Βενιζέλος» έχει μόλις 60 διεθνή δρομολόγια, έναντι 120 του Δουβλίνου και 130 του Στάνστεντ. Ο κ. Ο’ Μπράιεν πρότεινε αντί πώλησης του μεριδίου του «Ελ. Βενιζέλος» στον πλειοδότη, θα ήταν καλύτερο να πουληθεί σε όποιον φέρει μεγαλύτερη επιβατική κίνηςη.

«Η Αθήνα είναι ένα από τα ακριβότερα – ίσως και το ακριβότερο αεροδρόμιο του δικτύου μας» τόνισε και σχολίασε είναι σοκαριστικό το πόσο πίσω είναι η Αθήνα, καθώς μία «ιδιωτική εταιρία παράγει υπερκέρδη, που είναι 67% υψηλότερα ανά επιβάτη σε σχέση με το Χίθροου».

tovima.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου