Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία για την αύξηση εισιτηρίων του ΟΑΣΘ

Τελευταία ενημέρωση: 2014-09-25, 19:30:26
Θεσσαλονίκη: Διαμαρτυρία για την αύξηση εισιτηρίων του ΟΑΣΘ

Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) στην οδό Παπαναστασίου πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Πέμπτης, εργαζόμενοι και πολίτες μέλη του ΠΑΜΕ και των «λαϊκών επιτροπών», σπουδαστές, άνεργοι και μαθητές ΕΠΑΛ του Ευκλείδη, ενάντια στην αύξηση των εισιτηρίων από την 1η Οκτωβρίου.

Οι διαδηλωτές απαίτησαν τη μείωση των εισιτηρίων «κατά 50%» και δωρεάν μεταφορές για ανέργους, μαθητές και φοιτητές, καθώς επίσης και να μην μειωθούν οι αποδοχές των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, να μην περικοπούν τα δρομολόγια και να υπάρχουν σύγχρονα και ασφαλή λεωφορεία.

Κάλεσαν επίσης τον λαό «να παλέψει για δημόσιο ΟΑΣΘ, για ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών που θα λειτουργεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το επιχειρηματικό κέρδος», ενώ διεκδίκησαν και πέτυχαν σβήσιμο των προστίμων, που είχαν επιβληθεί σε ανέργους, μαθητές και φοιτητές, οι οποίοι δεν είχαν χρήματα να πληρώσουν το εισιτήριό τους.

 

Θεσσαλονίκη: Καμπάνια ενάντια στην αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ ξεκινά ο ΣΥΡΙΖΑ

Να αποσυρθεί η υπουργική απόφαση με την οποία αυξάνεται «κατά 25%» το εισιτήριο της απλής διαδρομής του ΟΑΣΘ και «κατά 33%» των δύο διαδρομών (από 0,80 σε 1,00 ευρώ και από 0,90 σε 1,20 ευρώ, αντιστοίχως) και «κατοχυρώνονται τα κέρδη των μετόχων του ΟΑΣΘ» ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης.

Σε συνέντευξη τύπου, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, το μέλος της γραμματείας ΣΥΡΙΖΑ Α’ Θεσσαλονίκης Αλέκα Κρασοπούλου και ο οικονομολόγος Γιώργος Τοζίδης, παρουσία των βουλευτών Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης Δέσποινας Χαραλαμπίδου και Λίτσας Αμμανατίδου αντίστοιχα, ζήτησαν, επίσης, να γίνει έλεγχος σε βάθος της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του ΟΑΣΘ και να δημοσιοποιηθεί το πόρισμα των ελέγχων για τις χρήσεις 2004-2006 που υποβλήθηκε το 2011, όπως και το πρόσφατο πόρισμα της Ομάδας Εργασίας των αρμόδιων υπουργείων για τον ΟΑΣΘ και να θεσμοθετηθεί η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκαν και σε επιμέρους θέματα, όπως η μακρά διάρκεια της ανανεωμένης σύμβασης της κρατικής επιδότησης προς τον ΟΑΣΘ, η αποστολή των προστίμων στην εφορία, η εναντίωσή τους στη μείωση του χρόνου μετεπιβίβασης από 90’ σε 70’, που όπως είπε η κ. Αμμανατίδου είναι οριακός για μεγάλες διαδρομές από και προς τα προάστια της πόλης και χρειάζεται η έκδοση και δεύτερου κομίστρου. Ειδικά, αναφέρθηκε στη συγκοινωνία μαθητών στα προάστια, όπου η καθημερινή μετακίνησή τους από μια περιοχή στην άλλη, όπου υπάρχει σχολείο, κοστίζει στους γονείς ως και «500 ευρώ» τον χρόνο.

Για χαριστικούς όρους στη σύμβαση επιδότησης, που ισχύει από το 1957 και ανανεώνεται μέχρι σήμερα, υπέρ των μεγάλων μετόχων του ΟΑΣΘ, έκανε λόγο η κ. Χαραλαμπίδου και σημείωσε ότι «πρέπει και επιβάλλεται σήμερα που είμαστε στο 2014 να χυθεί άπλετο φως», ενώ έθεσε και το ζήτημα και της κοινωνικής διάστασης των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ για κατηγορίες πληθυσμού, όπως μαθητές, κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών, κ.α. «Πιστεύω θα κερδίσουμε κι αυτό το στοίχημα, όπως κερδίσαμε, όλη η κοινωνία της πόλης και το στοίχημα του νερού της Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε η κ. Χαραλαμπίδου.

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ τόνισαν ότι ξεκινούν καμπάνια ενημέρωσης ενάντια στην αύξηση των εισιτηρίων και απηύθυναν κάλεσμα προς τους πολίτες, καθώς και προς το ΕΚΘ, την αυτοδιοίκηση και μεταξύ αυτών προς τους κ. Μπουτάρη και Τζιτζικώστα να πάρουν θέση, ενώ επεσήμαναν την ανάγκη να προωθηθεί ένα άλλο μοντέλο για αστικές συγκοινωνίες με δημόσιο χαρακτήρα και «με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο».

tanea.gr

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
9
=