ΕΛΛΑΔΑ

«Ικανοποιημένοι» από τις υπηρεσίες στην Ελλάδα οκτώ στους 10 τουρίστες

ικανοποιημένοι-από-τις-υπηρεσίες-σ-152169

Ικανοποιημένοι από τις τουριστικές υπηρεσίες που είχαν κατά την επίσκεψή τους στην Ελλάδα, εμφανίζονται 8 στους 10 ξένους τουρίστες που επισκέφθηκαν τη χώρα μας από τις αρχές του χρόνου έως και τον περασμένο Ιούλιο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), στο συγκεκριμένο διάστημα η Ελλάδα απέσπασε ποσοστό, 84,1% στον Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης τουριστών (Global Review Index), έναντι 81,1% άλλων ανταγωνιστικών προορισμών-χωρών.

Παράλληλα, ο δείκτης ικανοποίησης για τη σχέση ποιότητας-τιμής των τουριστικών υπηρεσιών διαμορφώθηκε στο 82,5%, έναντι 80,5% των ανταγωνιστικών προορισμών.

Αυτό, σύμφωνα με το ΣΕΤΕ, προέκυψε από την επεξεργασία συνολικά 82.900 ηλεκτρονικών σχολίων πραγματικών επισκεπτών, που κατέλυσαν σε σταθμισμένο δείγμα 1.060 ξενοδοχείων της χώρας, όλων των κατηγοριών και τα οποία συγκρίθηκαν με αντίστοιχο δείγμα 486.300 ερωτηματολογίων αντίστοιχων προορισμών άλλων χωρών.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία αναφέρει ο ΣΕΤΕ, προέκυψαν από τη συνεργασία του Συνδέσμου με την εταιρεία ReviewPro, που ειδικεύεται διεθνώς στον τομέα μέτρησης της ψηφιακής φήμης και της χρήσης κοινωνικών μέσων των ξενοδοχείων.
Δείκτες άνω του 80%, τονίζει ο Σύνδεσμος, «θεωρούνται ικανοποιητικοί διεθνώς, υποδηλώνοντας θετική εμπειρία».

Ο δείκτης GRI της ReviewPro υπολογίζεται καθημερινά για κάθε ξενοδοχείο, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και σε ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία).

Επίσης, λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές, αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές.

Πάντως, παρά τη θετική εικόνα, παρατηρείται μικρή πτώση και των δύο δεικτών (Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης και Δείκτης σχέσης Ποιότητας – Τιμής), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, πιθανότατα -λέει ο ΣΕΤΕ- λόγω της μεγάλης και απότομης αύξησης της τουριστικής κίνησης προς την χώρα μας, αλλά και των εξαιρετικά υψηλών πληροτήτων στα καταλύματα.

Το γεγονός αυτό σε σχέση με κάποιους ανταγωνιστικούς προορισμούς (Τουρκία, Κροατία κ.λ.π) που βάσει των μετρήσεων φαίνεται να κερδίζουν έδαφος, αναγκάζει το ΣΕΤΕ να επισημάνει:

*Την ανάγκη να υπάρξει ιδιαίτερα προσεκτική τιμολογιακή πολιτική για το 2015.

* Να υπάρξει περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών και επιτάχυνση των δημόσιων και ιδιωτικών τουριστικών επενδύσεων.

* Την ανάγκη αντιμετώπισης των μεγάλων προβλημάτων στις δημόσιες υποδομές και στην καθαριότητα, καθώς και της εμπέδωσης και διατήρησης σταθερού οικονομικού και πολιτικού περιβάλλοντος.

Σε επιμέρους δείκτες που αφορούν την τοποθεσία των καταλυμάτων, την εξυπηρέτηση και το φαγητό-ποτό, η Ελλάδα κατά μέσο όρο δείχνει επίσης να προηγείται στα σχόλια των τουριστών, αν και υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ περιφερειών, συγκεκριμένων προορισμών και κατηγοριών καταλυμάτων.

Μέσω της συνεργασίας του με τη ReviewPro, που εγκαινιάσθηκε φέτος, ο ΣΕΤΕ θα μπορεί να χρησιμοποιεί το σύστημα της online μέτρησης της φήμης, αναλύοντας και παρουσιάζοντας σε τακτικά διαστήματα, έγκυρα και πολύτιμα στοιχεία σχετικά με τους δείκτες ικανοποίησης επισκεπτών ανά προορισμό και κατηγορία καταλυμάτων.

Επίσης, συγκρίνοντας τα στοιχεία αυτά με αντίστοιχα άλλων προορισμών διεθνώς, ο ΣΕΤΕ θα έχει τη δυνατότητα της διαρκούς παρακολούθησης του ανταγωνιστικού επιπέδου του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, όπως το αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες της χώρας. Παράλληλα, θα σχεδιάζει άμεσες παρεμβάσεις για τη διαρκή βελτίωση και ανάπτυξή του, κάτι που αποτελεί κεντρικό στόχο του Συνδέσμου.

Ακόμα, τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν από το SETE Intelligence για στοχευμένες μελέτες, καθώς και για προωθητικές ενέργειες της Marketing Greece.​

tanea.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου