ΕΛΛΑΔΑ

Βελτιώσεις στο νόμο για τα «ηλεκτρονικά βραχιόλια» ζητά η Αρχή Δεδομένων

βελτιώσεις-στο-νόμο-για-τα-ηλεκτρονι-235494

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εξέδωσε γνωμοδότηση με την οποία ζητά βελτιώσεις και συμπληρώσεις στο νέο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά το θεσμό «της ηλεκτρονικής επιτήρησης υποδίκων, καταδίκων και κρατουμένων οι οποίοι βρίσκονται σε άδεια».

Μεταξύ άλλων η Αρχή ζητά να προβλεφθεί ρητά διαδικασία καταστροφής των προσωπικών δεδομένων των κρατουμένων όταν πλέον δεν χρειάζονται.

Τα ηλεκτρονικά «βραχιόλια» θα τοποθετούνται στο πόδι του κρατούμενου -εκτός αν για λόγους υγείας αυτό δεν είναι εφικτό όποτε θα τοποθετείται στο χέρι- προκειμένου, όταν λαμβάνουν άδεια, να ελέγχεται ανά πάσα στιγμή το πού βρίσκονται μέσω GPS.

Η δαπάνη για τη αγορά του ηλεκτρονικού βραχιολιού βαρύνει τον κατάδικο ή υπόδικό, εκτός εάν υπάρχει αποδεδειγμένη οικονομική αδυναμία, οπότε το οικονομικό βάρος καλύπτεται από το Δημόσιο.

Στην υπ’ αριθμ. 1/2014 γνωμοδότησή της η Αρχή αναφέρει ότι το νέο νομοθετικό πλαίσιο ουσιαστικά υποκαθιστά την παραμονή του καταδίκου στις φυλακές. Για το λόγο αυτό πρέπει να είναι έντονη η κρατική παρουσία κατά το στάδιο εφαρμογής και λειτουργίας του νέου συστήματος επιτήρησης των κρατουμένων. Το υπουργείο Δικαιοσύνης έχει το κύριος βάρος και την ευθύνη λειτουργίας του νέου νομοθετικού πλαισίου, αναφέρει η Αρχή.

Ακόμη, η γνωμοδότηση ρίχνει το βάρος της στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των καταδίκων, ενώ υπογραμμίζει ότι πρέπει να περιληφθεί στον ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, διάταξη που να αναφέρει ότι τα προσωπικά δεδομένα πρέπει να διατηρούνται για πέντε χρόνια από την ημέρα έναρξης της επιτήρησης του καταδίκου.

Επίσης, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση, πρέπει να προβλεφθεί ρητά η διαδικασία καταστροφής των προσωπικών δεδομένων μετά το τέλος των σκοπών επεξεργασίας τους.

Παράλληλα, αναφέρει η Αρχή, το υπουργείο Δικαιοσύνης πρέπει να καταρτίσει κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος θα καθορίζει τις βασικές αρχές προστασίας των προσωπικών δεδομένων των καταδίκων.

Newsroom ΔΟΛ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου