ΕΛΛΑΔΑ

Κοιμήθηκε στο τιμόνι ο Τούρκος καπετάνιος

κοιμήθηκε-στο-τιμόνι-ο-τούρκος-καπετά-251903

Συναγερμό έχει σημάνει στις λιμενικές αρχές το ναυάγιο τουρκικού πλοίου μεταφοράς κοντέινερ στη βόρεια ακτή της Μυκόνου που απειλεί με περιβαλλοντική ρύπανση το κοσμοπολίτικο ελληνικό νησί, λίγο πριν από την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Οπως έγινε γνωστό από το αρχηγείο του λιμενικού, το ηλικίας 19 ετών τουρκικό πλοίο, που μετέφερε 204 κοντέινερ, έχει στις δεξαμενές του περίπου 200 τόνους πετρελαίου, προκαλώντας περιορισμένης έκτασης μέχρι στιγμής ρύπανση.

Για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης έχει ενεργοποιηθεί το Περιφερειακό Σχέδιο Αντιμετώπισης Περιστατικών Ρύπανσης προκειμένου τα καύσιμα κίνησης, το diesel και τα λιπαντικά που υπάρχουν στο πλοίο να μην προκαλέσουν περιβαλλοντική καταστροφή, ωστόσο λόγω των ισχυρών ανέμων που επικρατούν στην περιοχή και φθάνουν μέχρι και τα 8 μποφόρ δεν είναι ακόμη δυνατή οποιαδήποτε επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων.

Στο σημείο παραμένουν ναυαγοσωστικό του λιμενικού και ένα ιδιωτικό ρυμουλκό για παρακολούθηση της εξέλιξης της κατάστασης του πλοίου και της ρύπανσης που έχει προκληθεί.

Το «Yusuf Cepnioglou» είχε 14μελές πλήρωμα, όλοι Τούρκοι ναυτικοί, και είναι χαρακτηριστικό ότι ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος αρνήθηκαν μέχρι τέλους τη διάσωσή τους από ελληνικά μέσα, για να τους παραλάβει τελικά ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ. Τα μέλη του πληρώματος μεταφέρθηκαν στη Μύκονο, όπου διενεργείται προανάκριση, ενώ σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες από τις λιμενικές αρχές πληροφορίες, αυτό που προκύπτει από τη μέχρι τώρα έρευνα είναι ότι ο Τούρκος πλοίαρχος φέρεται να είναι υπεύθυνος για την προσάραξη του πλοίου στα βράχια, παραδεχόμενος ότι κοιμήθηκε.

Η δήμαρχος Μυκόνου, Ειρήνη Γρυπάρη, μιλώντας στο Εθνος για το ναυάγιο του τουρκικού πλοίου στο νησί ανέφερε ότι το ευτύχημα μέχρι στιγμής είναι πως παρά τους δυνατούς ανέμους που επικρατούν στη θαλάσσια περιοχή δεν έχει μετατοπιστεί καθόλου το πλοίο, γεγονός που μειώνει τον κίνδυνο μεγάλης διαρροής καυσίμων, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα όσα μας λέει για τα αίτια του ναυαγίου.

Εντεκα από τα δεκατέσσερα μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από ναυαγοσωστικό του λιμενικού Σώματος και ένα ακόμη μέλος πληρώματος από ιδιωτικό μέσο που συνέδραμε, υπό τον συντονισμό του ναυαγοσωστικού.

Οι εναπομείναντες δύο, πλοίαρχος και υποπλοίαρχος, αρχικά παρέμειναν στο πλοίο με δική τους πρωτοβουλία, αναμένοντας οδηγίες της εταιρείας του πλοίου, αρνούμενοι να το εγκαταλείψουν, παρά τις επανειλημμένες κλήσεις του ελικοπτέρου Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας που ευρίσκετο στο σημείο.

Ενώ το ελικόπτερο Super Puma είχε αποχωρήσει από το σημείο, παραμένοντας σε ετοιμότητα στη Μύκονο, επιδεινώθηκε απότομα η κατάσταση του πλοίου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των δύο ναυτικών.

Τελικώς, πλοίαρχος και υποπλοίαρχος παρελήφθησαν από ελικόπτερο του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού που συνέδραμε στην επιχείρηση.

Εθνος

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου