ΕΛΛΑΔΑ

Η ΝEL Lines πρέπει να αντικαταστήσει τα πλοία προς Λήμνο

η-νel-lines-πρέπει-να-αντικαταστήσει-τα-πλοία-436560
Για ενάμιση χρόνο ακόμη θα μπορεί να εκτελεί δρομολόγια η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, αντί για τρία έτη που είχε αιτηθεί, στις γραμμές Λαύριο – Αι Στράτη – Λήμνο – Καβάλα και Λαύριο – Ψαρά – Μεστά, με τα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία «Ταξιάρχης» και «Aqua Maria» σύμφωνα με γνωμοδότησή του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που συνεδρίασε στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Τα συγκεκριμένα πλοία, που έχουν κατασκευαστεί το 1976 και 1975 αντίστοιχα και είναι κατηγορίας 4, θα πρέπει να τα αντικαταστήσει η ΝΕΛ σε 1,5 χρόνο από τώρα με πολύ νεότερα. Οι δύο συμβάσεις των συγκεκριμένων γραμμών, που είχαν υπογραφεί το 2010, είναι πολυετείς και λήγουν το 2021.
Η ΝΕΛ κατέθεσε για την εξυπηρέτηση των δύο γραμμών από τα συγκεκριμένα πλοία, δύο εγγυητικές επιστολές από 1,5 εκατομμύριο ευρώ, ενώ σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη παράταση είναι η δεύτερη που παίρνει η εταιρεία για την αλλαγή των δύο πλοίων.
Τοπικοί φορείς της Σάμου και της Λήμνου, μιλώντας στο ΣΑΣ, εξέφρασαν τη έντονη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι η ΝΕΛ προχωρά σε πολλές ακυρώσεις δρομολογίων λόγω μηχανικών βλαβών ή προβλήματος με την τροφοδοσία καυσίμων και μίλησαν για υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας στα νησιά του ανατολικού και βόρειου Αιγαίου.
Παράλληλα ζήτησαν από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να μπουν καινούργια και νεότερα πλοία στις συγκεκριμένες γραμμές και να μην δοθεί άλλη παράταση στη συγκεκριμένη εταιρεία.
Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ ο Δήμος Λήμνου εκπροσωπήθηκε από το Δήμαρχο Αντώνη Χατζηδιαμαντή και το Αντιδήμαρχο Παναγιώτη Τσανταρλιώτη. Συμμετείχε επίσης ο Περιφερειακός Σύμβουλος Βορείου Αιγαίου της Λαϊκής Συσπείρωσης Στρατής Κόρακας και η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή.
«Έχουν δίκιο οι κάτοικοι της Λήμνου και της Σάμου, αλλά δεν ευθύνεται η εταιρεία…ευθύνεται η Τράπεζα Πειραιώς που αρνείται τις υποχρεώσεις της προς τη ΝΕΛ»,ισχυρίστηκε ο την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείαςΓιάννης Αβραντίνης.
Σημειώνεται ότι η ΝΕΛ έχει και τις συμβάσεις τριών γραμμών στο βόρειο Αιγαίο που λήγουν το 2020.
Πρόκειται για τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Λήμνο – Μυτιλήνη Χίο – Βαθύ, Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Καρλόβασι – Αγ. Κήρυκο και Καβάλα – Μυτιλήνη – Χίο – Βαθύ οι οποίες καλύπτονται από το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Θεόφιλος».
Η εταιρεία, βάσει τριετής παράτασης που έχει πάρει από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, θα πρέπει να προχωρήσει σε αντικατάσταση του «Θεόφιλος» κατασκευής του 1975 με άλλο νεότερο πλοίο, μέχρι της 31/10/2016.
Εν τω μεταξύ την Παρασκευή 4 Ιουλίου αναμένεται να συζητηθούν από το Μονομελές Πρωτοδικείο της Μυτιλήνης τα ασφαλιστικά μέτρα της ΝΕΛ κατά της τράπεζας Πειραιώς.
Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι οι νομικοί σύμβουλοι της τράπεζας αναμένεται να συζητήσουν αναβολή της συζήτησης.
Στην αίτηση των ασφαλιστικών μέτρων, η ΝΕΛ υποστηρίζει ότι η Τράπεζα Πειραιώς, καθολική διάδοχος της Millennium Bank αρνείται να εφαρμόσει τους όρους της επικυρωθείσας από το Εφετείο Μυτιλήνης συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας οι οποίοι προβλέπουν, πέραν των υπολοίπων διατάξεων, τη χορήγηση εγκαίρως δανείου κεφαλαίου κίνησης με τη μορφή αλληλόχρεου λογαριασμού για την πληρωμή των εργαζομένων και των πιστωτών της.
Επίσης, ζητά να διαταχθεί η συντηρητική κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων όλων των εκτελεστικών μελών της Τράπεζας Πειραιώς – μεταξύ αυτών και του προέδρου τηςΜιχαήλ Σάλλα μέχρι του ποσού των 300 εκατ. ευρώ για την εξασφάλιση των απαιτήσεών της από κάθε θετική η αποθετική ζημιά που θα υποστεί η εταιρεία ΝΕΛ λόγω της πρόωρης και αιφνίδιας διακοπής της εξυγιαντικής της διαδικασίας, οφειλόμενη αποκλειστικά στην αθέτηση των υποχρεώσεων της τράπεζας και τη μη εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου