ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Προβολή ταινίας σε Μεταξουργείο και Αχίλλειον

προβολή-ταινίας-σε-μεταξουργείο-και-α-225793

Οι φίλοι του σινεμά έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ταινία «Dogman», σε σκηνοθεσία Ματέο Γκαρόνε

Με την ταινία «Dogman», σε σκηνοθεσία Ματέο Γκαρόνε, συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ – ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βόλου.

Η ταινία θα προβληθεί σήμερα Παρασκευή 24 Ιανουαρίου στο Μεταξουργείο στη Ν. Ιωνία και τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου στο «Αχίλλειον». Ωρα έναρξης 21:30.

Πρωταγωνιστούν Μαρτσέλο Φόντε, Αντάμο Ντιονίζι, Εντοάρντο Πέσε, Νούνζια Σιάνο.

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης υπογράφει λιτό, βουβό σχεδόν ρεαλιστικό δράμα, με ξαφνικά διαλείμματα βίας, αλλά και λυρικά πρελούδια, που αναδύουν μεταφυσική σχεδόν γοητεία.

Στις παρυφές μητρόπολης, όπου ισχύει μόνο ο νόμος του πιο δυνατού, ο Μαρτσέλο, μικροκαμωμένος και ευγενικός άντρας, μοιράζει τις μέρες του ανάμεσα στο κομμωτήριο για σκύλους, την αγάπη του για την κόρη του και αμφιλεγόμενη σχέση υποταγής με τον Σιμόν, πρώην πυγμάχο που τρομοκρατεί όλη τη γειτονιά. Αποφασισμένος να προφυλάξει την αξιοπρέπειά του, μετά από συνεχή ταπείνωση, ο Μαρτσέλο καταστρώνει σχέδιο εκδίκησης με αναπάντεχη έκβαση.

Στην πρώτη σκηνή του «Dogman» του Γκαρόνε («Γκομόρα») βλέπουμε τον Μαρτσέλο, ήρεμο, γλυκό άνθρωπο, στοιχεία που τονίζει με τη δοσμένη με ευαισθησία ερμηνεία του ο Μαρτσέλο Φόντε και για την οποία δίκαια απόσπασε το βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ των Κανών, ο οποίος φροντίζει τα σκυλιά σε μικρή παραλιακή πόλη, να πλένει έναν, όπως φαίνεται, άγριο σκύλο, με τεράστια δόντια έτοιμα να τον κατασπαράξουν. Αρκετά φρικιαστική σκηνή, που, όμως, θα διαψεύσουν οι αντίστοιχες που ακολουθούν, με τον ίδιο σκύλο να δέχεται με ικανοποίηση τον αέρα που του στεγνώνει το βρεμένο του σώμα, σε αντίθεση με τον άνθρωπο και την ωμή, αδικαιολόγητη, συχνά, βία, που παρακολουθούμε να αναπτύσσεται και να αυξάνεται σταδιακά στην υπόλοιπη ταινία.

Εκεί που ο χωρισμένος από τη γυναίκα του Μαρτσέλο προσπαθεί να ζήσει ήρεμη ζωή ανάμεσα στην καθημερινή δουλειά του, μαζί και πάρεργο, με το οποίο προμηθεύει «σκόνη» σε γνωστούς «πελάτες» και τη φροντίδα της μικρής του κόρης, που τον επισκέπτεται τακτικά, ξαφνικά εμφανίζεται ο Σιμόνε, ιδιαίτερα βίαιος, πρώην πυγμάχος και νυν τζάνκης, που μόλις έχει αποφυλακιστεί και που ξυλοκοπεί και τραυματίζει με το παραμικρό τον καθένα, ο οποίος του ζητεί να τον προμηθεύσει με τη δόση του.

Η ανεξέλεγκτη βία και γενικά η τρομοκρατία που προκαλεί ο Σιμόνε όχι μόνο στον Μαρτσέλο, αλλά και σε ολόκληρη την πόλη, αναγκάζουν κάποια στιγμή τον Μαρτσέλο να δεχτεί να τον βοηθήσει σε κλοπή που σχεδιάζει, με αποτέλεσμα ο Μαρτσέλο να καταλήξει στη φυλακή για να μην προδώσει τον Σιμόνε, γεγονός που θα τον φέρει σε σύγκρουση με τους άλλους ανθρώπους της περιοχής, οι οποίοι προσπαθούσαν να βρουν τρόπο να ξεφορτωθούν τον Σιμόνε, θεωρώντας την πράξη του προδοσία.

Ο Σιμόνε, όμως, δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται τη θυσία του Μαρτσέλο και εξακολουθεί να τον αντιμετωπίζει με τον ίδιο βίαιο, απάνθρωπο τρόπο ακόμη και μετά την αποφυλάκισή του. Ο Μαρτσέλο, όμως, που, έχοντας αποφυλακιστεί, δείχνει να έχει χάσει τη αθωότητά του, ετοιμάζει το δικό του, φριχτό τρόπο, για να εκδικηθεί τον Σιμόνε.

Ο ίδιος ο Γκαρόνε μίλησε για μια ταινία «με εξτρεμιστική ιστορία, που μας θέτει μπροστά σε πρόβλημα, που αφορά σε όλους μας, τις συνέπειες των επιλογών που κάνουμε καθημερινά για να επιβιώσουμε, τα «ναι» που λέμε και που μας οδηγούν εκεί που δεν μπορούμε πια να πούμε «όχι», από το χάσμα ανάμεσα σ’ αυτό που είμαστε και σ’ εκείνο που νομίζουμε πως είμαστε… Από αυτή τη ματιά, πιστεύω πως η ταινία μου είναι παγκόσμια, είναι ηθική και όχι ηθικοπλαστική».

Πέρα όμως από τις όποιες ηθικές αξίες της, η ταινία του, δοσμένη με έντονο ρεαλισμό, που θυμίζει τις ταινίες σκηνοθετών όπως ο Ετορε Σκόλα και ο Μάριο Μοντισέλι, ιδιαίτερα τον «Ανθρωπάκο» του, είναι και συγκλονιστική, δυνατή αλληγορία πάνω στην τυφλή βία, τόσο εκείνη του παρελθόντος, όσο και αυτή του παρόντος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου