ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

«Με διαβατήριο τη γοητεία»

με-διαβατήριο-τη-γοητεία-344704

Ταινία του Μιλάντ Αλαμί στις προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας

Με την ταινία «Με διαβατήριο τη γοητεία» σε σκηνοθεσία Μιλάντ Αλαμίσυνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ – ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βόλου.

Η ταινία θα προβληθεί αύριο Παρασκευή 11 Οκτωβρίου στο Μεταξουργείο στη Ν. Ιωνία και τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου στο «Αχίλλειον». Ωρα έναρξης 21:30. Πρωταγωνιστούν Αρνταλάν Εσμαΐλι, Σόχο Ρεζανεχάντ, Λαρς Μπρίγκμαν.

Φοβούμενος την απέλαση από τη Δανία, 30χρονος Ιρανός προσποιείται κάθε μέρα έναν άλλο εαυτό προσπαθώντας να γοητεύσει μία ακόμη γυναίκα, ώστε να τον παντρευτεί και να καταφέρει να ανανεώσει την άδεια παραμονής του που λήγει σε λίγες ημέρες. Σύντομα όμως το σχέδιό του αποκαλύπτεται από τη Σάρα, μια Ιρανή που ζει και εκείνη στη Δανία.

Συναρπαστικό το ντεμπούτο του Αλάμι, ανακατεύει ψυχολογικό δράμα, ρομάντζο και τελικά θρίλερ, αφηγούμενο την ιστορία Ιρανού μετανάστη που προσπαθεί να μείνει στη Δανία μέσω λευκού γάμου.

Το αποκορύφωμα της σύγχυσης ενός ανθρώπου που έχει εγκαταλείψει το σπίτι του για να ζήσει αυτούς που άφησε πίσω, σε ένα περιβάλλον πολιτισμένο μόνο σε επίπεδο καλών τρόπων, ακόμα και η υπάλληλος στο γραφείο αλλοδαπών τού μιλά σωστά, ενήλικα και απέριττα, αν και η συμπεριφορά της δεν στερείται κατανόησης, αναπτύσσεται δραματικά μετά την τυχαία γνωριμία του με Ιρανή δεύτερης γενιάς, κανονική πολίτη της Δανίας, που αντιλαμβάνεται αμέσως τις προθέσεις του και σταδιακά τον αποδέχεται φιλικά, αφήνοντας ενδεχομένως ακούσια, ερωτικά αισθήματα να δηλητηριάσουν την καθαρότητα της σχέσης τους.

Το πρόβλημα δεν είναι δικό της, εξαιρετική η εκθαμβωτική τραγουδίστρια Σόχο Ρεζανεζάντ, αλλά του Εσμαΐλ. Ειρωνικά, είναι πιο εύκολο να εκδίδεται ηθικά με αντίτιμο ένα καλύτερο μέλλον παρά να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του όταν νιώθει την ευθύνη της αυθεντικής δέσμευσης. Το φινάλε θα ρίξει φως στα προσωπικά διλήμματα και στα αντικρουόμενα κίνητρά του. Στο μεταξύ, οι Ερινύες τον επισκέπτονται και πέρα από τις ενοχές και την ντροπή, ας μην ξεχνάμε πώς ανατρέφεται ένας Ιρανός, ακόμα και στις μέρες μας, με τη μορφή ενός επίσης μοναχικού, αρχικά ευγενικού, φαινομενικά ομοιοπαθούς συνοδοιπόρου του στο ψάρεμα γυναικών στα μπαρ.

Ο Αλαμί δίνει νόημα στη θλιβερή θέα ενός γόη με ατζέντα που αναγκάζεται να σκοράρει για να μείνει ζωντανός σε ένα κυνήγι θησαυρού και να λέει ψέματα στους άλλους για να κρύβει τις πραγματικές του προθέσεις, αλλά και στον εαυτό του, καθώς φαίνεται ανάγλυφα από τα κοντινά πλάνα πως οι κινήσεις του, η τεχνική και η στρατηγική του δεν τον πείθουν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου