ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ερευνα για τη μετάβαση μαθητών με αναπηρίες στη Δευτεροβάθμια

ερευνα-για-τη-μετάβαση-μαθητών-με-αναπ-8804

Το κενό που υπάρχει σήμερα στο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα και αφορά στην ομαλή μετάβαση των μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έρχεται να καλύψει το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος δημιουργήθηκε εγχειρίδιο που περιγράφει τα βήματα και τις δράσεις που πρέπει να ακολουθηθούν για το επόμενο βήμα των μαθητών με αναπηρίες στο χώρο της εκπαίδευσης.

Πρόκειται για το εγχειρίδιο «Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Πρόγραμμα Μετάβασης: Βήματα και Δράσεις». Το περιεχόμενο και η δομή του προέκυψαν από την πρακτική εφαρμογή ενός πολύ προσεκτικά δομημένου προγράμματος παρέμβασης βασισμένο στη διεθνή βιβλιογραφία και προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα. Παρόλο που ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου Προγράμματος Μετάβασης εστιάζει στους μαθητές με αναπηρία, εντούτοις, το υλικό που δημιουργήθηκε μπορεί, κατάλληλα τροποποιημένο, να εφαρμοστεί και σε προγράμματα μετάβασης για μαθητές τυπικής ανάπτυξης.

Η μετάβαση των μαθητών με αναπηρία από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί μια κρίσιμη και συχνά στρεσογόνο διαδικασία, η οποία είναι πιθανό να επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στους τομείς της ακαδημαϊκής επίδοσης και της ψυχοκοινωνικής τους προσαρμογής. Η μείωση των αρνητικών επιπτώσεων και η επιτυχημένη προσαρμογή των μαθητών στο νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο και στις απαιτήσεις του, επηρεάζονται σημαντικά από το βαθμό ενδοσχολικής υποστήριξης που αυτοί λαμβάνουν.

Η σημαντικότητα και αναγκαιότητα σχεδιασμού και εφαρμογής υποστηρικτικών δράσεων μετάβασης από τη μια βαθμίδα της εκπαίδευσης στην άλλη έχει συχνά επισημανθεί από τους αρμόδιους φορείς (π.χ. περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης), χωρίς όμως να έχει δημιουργηθεί ένα επίσημο θεσμικό πλαίσιο για την υλοποίησή τους. Οι όποιες δράσεις εφαρμόζονται, κατά καιρούς, στον τομέα αυτό αποτελούν μεμονωμένες πρωτοβουλίες κάποιων ευαισθητοποιημένων εκπαιδευτικών ή φορέων. Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί -ιδιαίτερα όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση και την ένταξη των μαθητών με αναπηρία- συχνά εκφράζουν την ανάγκη τους για καθοδήγηση και υποστήριξη από τα Πανεπιστήμια και άλλους φορείς, προκειμένου να υλοποιήσουν προγράμματα μετάβασης για τους συγκεκριμένους μαθητές.

Το εγχειρίδιο ως αποτέλεσμα του ερευνητικού προγράμματος θα παρουσιαστεί σε ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Μαΐου, στις 6 το απόγευμα, στο αμφιθέατρο Κορδάτος. Στην ημερίδα συμμετέχουν ομιλητές μέλη ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Ειδικοί Παιδαγωγοί. Τα ζητήματα που αναδεικνύονται σχετίζονται άμεσα με το σχεδιασμό και την εφαρμογή δράσεων και πρακτικών που έχουν ως στόχο την υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία κατά τη διαδικασία μετάβασής τους από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η είσοδος είναι ελεύθερη, θα υπάρχει διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική γλώσσα και θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου