ΤΟΠΙΚΑ

Με το… πορτατίφ «αγκαζέ» στο σχολείο τυφλός μαθητής

με-το-πορτατίφ-αγκαζέ-στο-σχολείο-855566

Μαθητής της β’ τάξης του λυκείου κουβαλά καθημερινά καθ’ οδόν για το σχολείο όχι μόνο τη σχολική τσάντα με τα βιβλία και τα τετράδιά του, αλλά και ένα… πορτατίφ με λαμπάκι led! Είναι η μοναδική λύση, που βρήκε για να μπορεί να παρακολουθεί έστω και στοιχειωδώς μάθημα στο σχολείο, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν υπογράφει για να του χορηγηθούν ειδικά μηχανήματα, άκρως απαραίτητα για τον ίδιο, που έχει όραση μόλις 2,5%.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Πρόκειται για έναν υπολογιστή με μεγέθυνση οθόνης και ένα ακόμη ειδικό μηχάνημα, στο οποίο τοποθετείται το βιβλίο ή το τετράδιο και μεγεθύνονται τα γράμματα προκειμένου να μπορούν να διαβάσουν άτομα με προβλήματα όρασης. Πρόκειται για μηχανήματα, που του είχαν χορηγηθεί πριν από εννέα χρόνια, τα οποία, ωστόσο, δεν μπορεί πλέον να προμηθευτεί εκ νέου. Το υπουργείο Παιδείας αρνείται να υπογράψει τη χορήγηση δεύτερων μηχανημάτων, λόγω… «κενού στον νόμο».

Σύμφωνα με τον πατέρα του 16χρονου μαθητή, το πρόβλημα όρασης είναι εκ γενετής, λόγω προωρότητας. «Πήγαμε τέσσερις φορές στην Αμερική για να το αντιμετωπίσουμε, δεν καταφέραμε όμως κάτι ουσιαστικό. Το μόνο που κερδίσαμε ήταν να αποκτήσει όραση 2,5%», περιγράφει ο πατέρας.

Το παιδί πήγε κανονικά στο δημόσιο σχολείο και στην α’ τάξη του δημοτικού, του χορηγήθηκαν μέσω του υπουργείου Παιδείας δύο μηχανήματα, με τα οποία θα διευκολυνόταν η διαδικασία των μαθημάτων. Ενας υπολογιστής με μεγέθυνση οθόνης και ένα μηχάνημα, στο οποίο τοποθετείται το βιβλίο ή το τετράδιο και μεγεθύνονται προκειμένου να μπορεί να διαβάζει.

Εννέα χρόνια μετά τα μηχανήματα χάλασαν. «Επικοινώνησα με εταιρείες για να μπορέσουμε να τα επισκευάσουμε και πήρα την απάντηση ότι δεν επισκευάζονται. Τηλεφώνησα στην Αγγλία, όπου κατασκευάστηκαν τα μηχανήματα και μου είπαν ότι πλέον δεν υπάρχουν ούτε ανταλλακτικά. Εκτοτε ξεκίνησε ο Γολγοθάς…», περιγράφει ο πατέρας του 16χρονου στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Προχώρησε σε ενέργειες μέσω του ΚΕΔΑΣΥ και του λυκείου στο οποίο φοιτά ο γιος του και μέσω της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας έγιναν ενέργειες προς το υπουργείο Παιδείας για τη χορήγηση νέων μηχανημάτων, σε αντικατάσταση εκείνων που χάλασαν.

«Αυτά έγιναν τον περασμένο Απρίλιο. Τον Σεπτέμβριο σε επικοινωνία που είχα με τη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας, μου είπαν ότι είχαν άγνοια και ότι έχασαν τα έγγραφα. Ευτυχώς είχα κρατημένα αντίγραφα και κατέθεσα για δεύτερη φορά αίτημα», περιγράφει και συνεχίζει: «Τηλεφώνησα στο υπουργείο Παιδείας, έφθασα στο τμήμα Ειδικής Αγωγής και μετά από πολλά έλαβα την απάντηση ότι εξαιτίας κενού στον νόμο το παιδί μου δεν δικαιούται να πάρει για δεύτερη φορά μηχανήματα».

«Μου είπαν ότι τα μόνα μηχανήματα που μπορούν να μου χορηγήσουν, επειδή δεν τα πήραμε την πρώτη φορά, είναι ένας ηλεκτρονικός λογογράφος και ένας εκτυπωτής. Τους εξήγησα ότι τα συγκεκριμένα μηχανήματα δεν καλύπτουν το πρόβλημα του γιου μου και ότι είναι ίσης αξίας με το μηχάνημα που πραγματικά χρειάζεται. Το αίτημά μου έχει εγκριθεί σε όλα τα στάδια, κολλά όμως στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, απ’ όπου δεν μπαίνει η υπογραφή για τη χορήγησή τους», αναφέρει ο πατέρας του 16χρονου.

Ο ίδιος απευθύνθηκε και στην υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή, προκειμένου να παρέμβει για το πρόβλημα, σε ένα πεδίο της αρμοδιότητάς της. «Εχουν περάσει δύο μήνες…», σχολιάζει ο πατέρας του 16χρονου, ο οποίος τους τελευταίους έξι μήνες πηγαινοφέρνει στο σχολείο πορτατίφ για να φωτίζονται παραπάνω οι φωτοτυπίες με τη μεγάλη γραμματοσειρά με τα μαθήματα και να μπορεί στοιχειωδώς να παρακολουθεί μάθημα. Ο πατέρας του 16χρονου μάλιστα έχει αναγκαστεί να φέρνει στο σπίτι και ιδιώτη εκπαιδευτικό για να τον υποστηρίζει επιπλέον στα μαθήματα.

«Αυτή είναι η κατάσταση της Ελλάδας σήμερα. Για κάτι που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο. Κι όμως, ο μικρούλης μου είναι αγωνιστής. Παρά το πρόβλημά του, πέρυσι έβγαλε την τάξη με βαθμό 19,8. Αγωνίζεται», ξεσπά ο πατέρας του 16χρονου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου