ΤΟΠΙΚΑ

Μεταφορές με όρους… χρηματιστηρίου

μεταφορές-με-όρους-χρηματιστηρίου-29166

ΤΟ 50% ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΣΤΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ «ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ»

Διαμόρφωση κομίστρων σε καθημερινή βάση ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, που ανεβοκατεβαίνει – Εργάζονται χωρίς κέρδος οι ιδιοκτήτες φορτηγών

Με όρους… χρηματιστηρίου λειτουργεί πλέον και στη Μαγνησία ο κλάδος των μεταφορών προϊόντων και αγαθών. Οι αυξομειώσεις στην τιμή του πετρελαίου κίνησης αναγκάζουν τους ιδιοκτήτες φορτηγών να διαμορφώνουν τα κόμιστρα σε καθημερινή βάση και πάλι να εργάζονται «θυσιάζοντας» το ελάχιστο κέρδος, που εξασφάλιζαν προ ενεργειακής κρίσης. Η κατάσταση έχει οδηγήσει σχεδόν το ένα πέμπτο του στόλου των φορτηγών στη Μαγνησία σε… ακινησία, ενώ τα μισά από τα ενεργά περιορίζονται σε δρομολόγια «εντός των τειχών» για να αποφεύγουν τα μεγάλα έξοδα σε πετρέλαιο και διόδια.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Προχθές για δρομολόγιο στην Αθήνα, το κόμιστρο ήταν 450 ευρώ και χθες ζητούσαμε από τους πελάτες μας 500 ευρώ. Εχουμε φθάσει στο σημείο να δίνουμε κόμιστρα ημέρας… με την κατάσταση να θυμίζει χρηματιστήριο, οι τιμές του οποίου εξαρτώνται από το ύψος της αντίστοιχης του πετρελαίου», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Αυτοκινητιστών Φορτηγών Εθνικών και Διεθνών Νομού Μαγνησίας Ζήσης Ντελόπουλος.

Χθες, η τιμή του πετρελαίου κίνησης κυμάνθηκε από 1,699 έως 2,059 ανά λίτρο σε πρατήρια υγρών καυσίμων στη Μαγνησία, όπου η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 1,799 ευρώ ανά λίτρο. Ωστόσο, πρόκειται για τιμή, που «παίζει» καθημερινά και μαζί της αυξάνεται ή μειώνεται αντίστοιχα και η τιμή του μεταφορικού κόστους, που ζητούν επαγγελματίες αυτοκινητιστές από τους πελάτες τους για τη μεταφορά αγαθών.

Η αντίστροφη μέτρηση για τον κλάδο των ιδιοκτητών φορτηγών άρχισε από τον περασμένο Φεβρουάριο. Η ενεργειακή κρίση, που κορυφώθηκε τον περασμένο Μάρτιο, είχε ως αποτέλεσμα την εκτόξευση της τιμής των καυσίμων σε επίπεδα πάνω από τα δύο ευρώ το λίτρο, με αποτέλεσμα τα φορτηγά να τραβήξουν χειρόφρενο, καθώς δεν μπορούσαν να καλύψουν το κόστος να γεμίσουν το ρεζερβουάρ και να συνεχίσουν να εκτελούν μεταφορικό έργο με βάση τις οικονομικές συμφωνίες, που είχαν με πελάτες τους.

Αυξήθηκαν τα κόμιστρα

Για να κινηθεί ένα φορτηγό από Βόλο προς Αθήνα χρειάζεται περίπου 280 λίτρα πετρελαίου. Εξαιτίας της τιμής του πετρελαίου, που άγγιξε τα δύο ευρώ το λίτρο, το κόστος της μεταφοράς αυξήθηκε κατά 140 ευρώ για κάθε δρομολόγιο.

Σύμφωνα με τον κ. Ντελόπουλο, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές αποφάσισαν να προχωρήσουν σε αύξηση των μεταφορικών κομίστρων για να μπορούν να συνεχίσουν να εκτελούν μεταφορικό έργο και να μην υπάρχουν ελλείψεις στα ράφια. «Κάναμε αυξήσεις στα κόμιστρα από 10% έως 16%. Ωστόσο, τα έξοδα το τελευταίο τρίμηνο είναι αυξημένα εξαιτίας των τιμών των καυσίμων κατά 26%. Αυτό σημαίνει ότι το 10% διαφορά περίπου καλύπτεται από εμάς τους ίδιους. Είναι το ελάχιστο κέρδος μας, το οποίο θυσιάζουμε. Δουλεύουμε δηλαδή χωρίς να κερδίζουμε», αναφέρει ο πρόεδρος του τοπικού σωματείου.

Μεταφορές «εντός των τειχών» για το 50%

Δεν είναι τυχαίο ότι εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί, το 15%, από το σύνολο των 670 φορτηγών στη Μαγνησία, έχει τραβήξει χειρόφρενο. «Πρόκειται για συναδέλφους, που δεν μπορούν να εργαστούν, γιατί απλώς δεν συμφέρει», σημειώνει.

Απ’ όσα, δε, φορτηγά είναι ενεργά στους δρόμους, μόνο το 50% εκτελεί υπεραστικά δρομολόγια. Το υπόλοιπο 50% περιορίζεται σε δρομολόγια εντός… των τειχών για να κάψει λιγότερο πετρέλαιο και να μην χρειαστεί καταβολή διοδίων.

Δεν τους φθάνει το ακριβό πετρέλαιο, έχουν και αθέμιτο ανταγωνισμό

Η αυξημένη τιμή του πετρελαίου κίνησης δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, που οδηγεί σε απώλεια του μεροκάματου επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Εχουν να αντιμετωπίσουν και αθέμιτο ανταγωνισμό από κακώς εννοούμενους επαγγελματίες, που δουλεύουν κάτω του κόστους και το κάνουν χωρίς να αποδίδουν ΦΠΑ, δηλαδή «μαύρα».

«Αυτή τη στιγμή στη Μαγνησία, το 30% του μεταφορικού έργου χάνεται από επιτήδειους, που δουλεύουν κάτω του κόστους και φυσικά είναι παράνομοι», παρατηρεί ο κ. Ντελόπουλος.

Μελέτη για τιμοκατάλογο με ελάχιστο κόστος μεταφοράς ανά χλμ.

Σύμφωνα με τον κ. Ντελόπουλο, ο κλάδος έχει προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης, βάσει της οποίας διαμορφώνεται τιμοκατάλογος με ελάχιστο κόστος μεταφοράς ανά χλμ., ο οποίος θα κατατεθεί στους αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών και Οικονομικών, σε συναντήσεις που θα έχουν μαζί τους εκπρόσωποι των επαγγελματιών αύριο Δευτέρα και μεθαύριο Τρίτη.

«Ο τιμοκατάλογος, στον οποίο προβλέπονται αυξήσεις των κομίστρων, ζητούμε να ισχύει για όλους και να κοινοποιηθεί σε βιομηχανίες και εταιρείες, προκειμένου να μην προκύπτουν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο», εξηγεί ο κ. Ντελόπουλος.

Εκτός από τις αυξήσεις στα κόμιστρα, μείζον για τον κλάδο, που θα τεθεί στις συναντήσεις σε ανώτερο επίπεδο, είναι η διαμόρφωση μιας σταθερής τιμής για το πετρέλαιο κίνησης στο 1,20 ευρώ ανά λίτρο και απορρόφηση του υπόλοιπου ποσού από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. «Ζητούμε σταθερή τιμή πετρελαίου για το επόμενο τρίμηνο, προκειμένου να υπάρχει ένας μπούσουλας για να λειτουργούμε. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν συνεχείς και άναρχες αυξήσεις στις τιμές που επηρεάζουν το μεταφορικό μας έργο», λέει ο πρόεδρος του τοπικού σωματείου.

Για τα αποτελέσματα των επαφών στα υπουργεία τα μέλη του τοπικού σωματείου θα ενημερωθούν σε έκτακτη συνέλευση που πρόκειται να πραγματοποιηθεί το ερχόμενο Σάββατο 16 Απριλίου, στις 11 το πρωί, στο ξενοδοχείο «Ξενία».

Εάν δεν υπάρξουν θετικές εξελίξεις, οι ιδιοκτήτες φορτηγών της Μαγνησίας θα κληθούν να λάβουν αποφάσεις για τη στάση τους, χωρίς να αποκλείουν το ενδεχόμενο απεργίας. «Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος δεν επιδέχεται άλλης ανοχής», τονίζεται στην πρόσκληση της γενικής συνέλευσης.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου