ΤΑΞΙΔΙΑ

Ερχονται αυξήσεις στις οδικές εκδρομές

ερχονται-αυξήσεις-στις-οδικές-εκδρομ-104043

Αδυνατούν να σηκώσουν το βάρος της αύξησης καθημερινά στην τιμή του πετρελαίου κίνησης

Αντιμέτωποι με αυξήσεις στις οργανωμένες οδικές εκδρομές που πραγματοποιούνται με τουριστικά λεωφορεία θα είναι το επόμενο διάστημα όσοι θελήσουν να ταξιδέψουν εντός και εκτός Ελλάδος. Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων αδυνατούν να απορροφήσουν τις καθημερινές αυξήσεις στην τιμή του πετρελαίου κίνησης, η οποία χθες, σε 24 ώρες, ανέβηκε κατά 0,20 ευρώ περίπου.

«Θα αναγκαστούμε να μετακυλίσουμε το κόστος στους πελάτες μας εάν δεν υπάρξει επιδότηση από το κράτος», διεμήνυσε ο γενικός γραμματέας στο Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων και Γραφείων Μαγνησίας, Θανάσης Σιμώτας.

Ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων δεν πρόλαβε να λύσει τα δεμένα, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, χειρόφρενα και είναι αντιμέτωπος με νέα πρόκληση. «Αυτή τη στιγμή, η κίνηση είναι χαμηλή, η ζήτηση περιορισμένη για εκδρομές. Ακόμη και για τις σχολικές εκδρομές, πολλοί γονείς θα δυσκολευτούν να στείλουν τα παιδιά τους, όταν έχουν να αντιμετωπίσουν όλες τις αυξήσεις στην ενέργεια αλλά και τις ανατιμήσεις σε απολύτως αναγκαία αγαθά», τονίζει ο ίδιος.

«Είχαμε καλλιεργήσει προσδοκίες ότι με την απελευθέρωση των σχολικών εκδρομών, θα μπορούσαμε να βγούμε έξω και να δουλέψουμε, αλλά μας πέτυχε η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία», αναφέρει ο κ. Σιμώτας.

Οπως εξηγεί από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα, το κόστος προμήθειας πετρελαίου κίνησης αυξήθηκε κατά 50%. «Σε 24 ώρες από χθες (σ.σ. προχθές) έως σήμερα (σ.σ. χθες), η τιμή στο πετρέλαιο ανέβηκε κατά 20 λεπτά. Το πρόβλημα μέρα με τη μέρα μεγαλώνει. Εάν δεν επιδοτηθούμε από το κράτος, θα είμαστε αναγκασμένοι να μετακυλήσουμε το κόστος στους πελάτες μας», λέει χαρακτηριστικά.

Ενδεικτικά αναφέρει ότι έως και δύο μήνες πριν, το ρεζερβουάρ τουριστικών λεωφορείων γέμιζε με 420 ευρώ. «Σήμερα, χρειαζόμαστε 600 ευρώ. Μιλάμε για αύξηση κόστους 180 ευρώ», επισημαίνει. Για παράδειγμα για μία οδική εκδρομή από τον Βόλο στη Θεσσαλονίκη το κόστος των καυσίμων δεν ξεπερνούσε τα 200- 220 ευρώ και πλέον αγγίζει τα 300 ευρώ.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου