ΤΟΠΙΚΑ

Χωρίς υπεραστικά το Πήλιο ~ Χιόνι και πετρέλαιο κράτησαν τα λεωφορεία στον σταθμό

χωρίς-υπεραστικά-το-πήλιο-χιόνι-και-πε-106257

Περικοπές δρομολογίων εξετάζει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας, συμπτύξεις το Αστικό και αύξηση κομίστρων ζητούν τα ταξί, λόγω της τιμής – φωτιά στα καύσιμα

Λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας κινήθηκαν χθες μέχρι την Αφησσο. Ολο το υπόλοιπο Πήλιο δεν εξυπηρετήθηκε συγκοινωνιακά, με τα λεωφορεία να παραμένουν στον κεντρικό σταθμό εξαιτίας του χιονιού, αλλά και του κόστους κίνησης των οχημάτων, από τη στιγμή που το πετρέλαιο άγγιξε τα 2 ευρώ το λίτρο.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οι δρόμοι, παρά τη χιονόπτωση, ήταν ανοιχτοί, δρομολόγια όμως δεν εκτελέστηκαν. «Δεν είχε κανένα νόημα. Σε περιπτώσεις κακοκαιρίας ο κόσμος δεν μετακινείται. Το χιόνι στα χωριά έφθασε στους 50 και 60 πόντους. Επιπλέον τα σχολεία ήταν κλειστά. Με την τιμή του πετρελαίου να φθάνει στα 2 ευρώ το λίτρο, δρομολόγια δεν εκτελέστηκαν μετά την Αφησσο», ανέφερε ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, Δημήτρης Κολυνδρίνης.

Σύμφωνα με τον κ. Κολυνδρίνη, πλέον ο κλάδος «τρώει από τις σάρκες του», μετά το συνεχιζόμενο ράλι ανόδου στην τιμή του πετρελαίου κίνησης. «Ολα τα δρομολόγια του Υπεραστικού ΚΤΕΛ μέσα στον νομό ήταν ανέκαθεν ζημιογόνα. Ωστόσο, υπάρχουν τα μαθητικά δρομολόγια, που περιορίζουν τις απώλειες και επιπλέον η τιμή του πετρελαίου κίνησης ήταν σε λογικά πλαίσια. Κέρδος δεν είχαμε, αλλά σήμερα, με τον διπλασιασμό της τιμής του πετρελαίου, η ζημιά που υπάρχει είναι τεράστια», ανέφερε ο ίδιος.

Ο κλάδος εξετάζει ακόμη και περικοπή δρομολογίων. «Θα περιοριστούμε στα άκρως απαραίτητα μέσα στον νομό και ενδεχομένως να προχωρήσουμε και σε συμπτύξεις στις μεγάλες γραμμές, εκτός νομού δηλαδή», προανήγγειλε ο κ. Κολυνδρίνης.

Χρειάζονται 65 ευρώ για να κινηθούν και τα εισιτήρια που κόβουν είναι 30 ευρώ

Οπως αναφέρει ο ίδιος, το κόστος της αύξησης του πετρελαίου δεν μπορεί να μετακυλήσει στον επιβάτη. Ακόμη κι αν γίνει αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, δεν θα περιοριστούν οι απώλειες.

Σύμφωνα με τον κ. Κολυνδρίνη, η γραμμή Βόλου – Ζαγοράς εξυπηρετεί κατά μέσο όρο καθημερινά πέντε επιβάτες προς Ζαγορά και δύο από Ζαγορά προς Βόλο. Με αυτόν τον αριθμό επιβατών τα έσοδα από τα εισιτήρια είναι περίπου 30 ευρώ. Ωστόσο με τις υπάρχουσες τιμές πετρελαίου για να κινηθεί ένα λεωφορείο προς Ζαγορά, χρειάζεται περίπου 35 λίτρα πετρέλαιο, δηλαδή τουλάχιστον 65 ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται ο οδηγός, οι φθορές στο λεωφορείο και τα υπόλοιπα έξοδα.

45.000 ευρώ τα επιπλέον έξοδα του Αστικού ΚΤΕΛ

«Το πλήγμα που δέχονται τα αστικά λεωφορεία είναι τεράστιο. Η κίνηση είχε μειωθεί στην πανδημία κι εκεί που περιμέναμε να τονωθεί, ήρθαν η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος και ξεκίνησε η κούρσα ανόδου των τιμών στο πετρέλαιο, η οποία δεν ξέρουμε πού θα σταματήσει», αναφέρει ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, Νίκος Ευαγγελινός.

Τα έξοδα του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου αυξήθηκαν εξαιτίας του πετρελαίου κίνησης κατά 45.000 ευρώ σε σχέση με τον περασμένο Ιανουάριο. «Στην αύξηση δεν υπολογίζουμε ούτε μισθολογικό κόστος, ούτε ένα σκασμένο λάστιχο, ούτε ένα ανταλλακτικό, που ενδεχομένως να χρειαστούμε», σημειώνει ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον κ. Ευαγγελινό, ο κλάδος ζητεί επιδότηση των συγκοινωνιών. «Δεν είναι λύση ούτε η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, ούτε οι συμπτύξεις δρομολογίων. Αυτή τη στιγμή η συχνότητα εξυπηρέτησης των επιβατών είναι από 10 έως 20 λεπτά ανάλογα με τη γραμμή. Δεν θέλουμε να αναγκαστούμε να περικόψουμε δρομολόγια ή να καταφύγουμε σε λύσεις της σύνδεσης γραμμών ανά μία ώρα», αναφέρει ο ίδιος.

Αύξηση κομίστρων ζητούν τα ταξί

Κατά 200 ευρώ επιπλέον κάθε μήνα επιβαρύνονται εξαιτίας της τιμής -φωτιά στο πετρέλαιο οι ιδιοκτήτες ταξί στον Βόλο.

«Για να γεμίσουμε τα ρεζερβουάρ και να μπορούμε να κινούμαστε για 2-3 ημέρες, ανάλογα με την κίνηση, χρειαζόμασταν 90 ευρώ και πλέον χρειαζόμαστε 200 ευρώ λόγω των συνεχόμενων αυξήσεων στην τιμή του πετρελαίου», αναφέρει ο πρόεδρος του Ραδιοταξί Volos Taxi, Ευδόκιμος Πασχαλίδης.

Ηδη ο τοπικός σύλλογος έχει στείλει αίτημα στην ομοσπονδία για αύξηση των κομίστρων από τα 3,40 ευρώ, που είναι σήμερα η ελάχιστη κατανάλωση, στα 4 ευρώ. Ζητεί επίσης κατάργηση του φόρου στα καύσιμα, επιδότηση του πετρελαίου και διατήρηση του ΦΠΑ στο 13% και μετά τον ερχόμενο Ιούνιο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου