ΤΟΠΙΚΑ

Αντιδράσεις για τη χωροταξική κατανομή ~ Από γονείς, με αφορμή την έναρξη εγγραφών νηπίων

αντιδράσεις-για-τη-χωροταξική-κατανο-122338

Καλούνται να στέλνουν τα παιδιά τους σε σχολεία σε μακρινή απόσταση από τα σπίτια τους, ενώ λειτουργούν νηπιαγωγεία στις γειτονιές τους

Αρχισε από χθες η διαδικασία της εγγραφής μαθητών στα νηπιαγωγεία στη Μαγνησία από τη νέα σχολική χρονιά. Η διαδικασία φέτος γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής οδού και θα ολοκληρωθεί στις 20 Μαρτίου. Ωστόσο, η έναρξη της διαδικασίας επεφύλαξε δυσάρεστη έκπληξη για γονείς νηπίων, τα οποία καλούνται, βάσει της χωροταξικής κατανομής, να φοιτούν σε νηπιαγωγεία σε μακρινή απόσταση από τον τόπο κατοικίας τους, μολονότι λειτουργούν σχολικές μονάδες στις γειτονιές τους.

Χαρακτηριστική περίπτωση γονέων στην οδό Καραμπατζάκη, στο πάνω μέρος του Κραυσίδωνα προς τη Ν. Ιωνία. Μαθητές αντί να φοιτούν σε νηπιαγωγεία στην περιοχή του Ορφανοτροφείου, που απέχουν περίπου 100 – 150 μέτρα από τα σπίτια τους, καλούνται να εγγραφούν σε νηπιαγωγεία που βρίσκονται είτε κοντά στο παλιό Κοιμητήριο, είτε κάποια κοντά στο στρατόπεδο. Γονείς αντιδρούν και θέτουν ζήτημα απόστασης και ασφάλειας κατά την καθημερινή μετακίνηση των παιδιών τους. Ωστόσο, στις σχολικές μονάδες που προσέφυγαν δεν μπόρεσαν να βρουν λύση. Θα πρέπει να καταθέσουν αίτημα μετεγγραφής, το οποίο θα εξεταστεί και θα ενημερωθούν για την ικανοποίηση ή απόρριψή του τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

«Η χωροταξική κατανομή των μαθητών, με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους προς τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία του νομού, δεν έχει αλλάξει την τελευταία πενταετία – εξαετία», σημειώνει ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Γιώργος Πολύζος, επισημαίνοντας ότι οι γονείς μπορούν σε κάθε περίπτωση να καταθέσουν αίτηση μετεγγραφής στο σχολείο που επιθυμούν. Σύμφωνα με τον κ. Πολύζο η κατανομή των μαθητών γίνεται με βάση τη διεύθυνση κατοικίας και με γνώμονα την ισόρροπη ανάπτυξη των σχολείων, προκειμένου να μην παρατηρούνται φαινόμενα «γιγάντωσης» και αντίθετα αποδυνάμωσης σχολικών μονάδων.

Οι ισορροπίες όμως, που αφορούν και στην οργανικότητα των σχολικών μονάδων, φαίνεται να θίγουν μερίδα γονέων και κατ’ επέκταση παιδιών, τα οποία ενώ ένα σχολείο είναι πιο κοντά στη διεύθυνση κατοικίας τους, καλούνται να πάνε σε άλλο που είναι αρκετά πιο μακριά.

Φέτος, το πρόβλημα είναι πιο έντονο, καθώς οι εγγραφές των νηπίων γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω συστήματος στο οποίο είναι περασμένα τα στοιχεία των γονέων, μεταξύ των οποίων και η διεύθυνση κατοικίας. Αλλες χρονιές, γονείς είχαν τη δυνατότητα να εγγράψουν τα παιδιά τους σε σχολεία που επιθυμούσαν, δηλώνοντας και προσκομίζοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ως τόπο κατοικίας, τα σπίτια παππούδων ή γιαγιάδων. Αυτό δεν μπορεί να γίνει μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, που τα στοιχεία της κάθε οικογένειας βγαίνουν αυτόματα.

Προχθές, μάλιστα, έγινε σε επίπεδο Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας τηλεδιάσκεψη με προϊστάμενες νηπιαγωγείων και διευθυντές δημοτικών σχολείων από τους οποίους ζητήθηκε ιδιαίτερη προσοχή κατά την εγγραφή μαθητών, προκειμένου να μη γίνει καμία καταστρατήγηση των ορίων, τα οποία πλέον ελέγχονται ηλεκτρονικά.

Γονείς που βρίσκονται αντιμέτωποι με το πρόβλημα θα πρέπει να περιμένουν έως τον Σεπτέμβριο προκειμένου να ενημερωθούν αν θα δοθεί λύση στο πρόβλημα που συνιστά η φοίτηση των παιδιών τους σε σχολικές μονάδες εκτός της συνοικίας τους.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου