ΤΟΠΙΚΑ

«Μάχη» με χιλιάδες φακέλους αλληλογραφίας

μάχη-με-χιλιάδες-φακέλους-αλληλογρ-583665

Ενας υπάλληλος καλείται καθημερινά να ταξινομεί 11.000 φακέλους και ένας διανομέας να καλύπτει τις ανάγκες τομέα με 18.000 κατοίκους! – Με το κιάλι… αναζητούν τους ταχυδρόμους οι πολίτες

Πολίτες και επαγγελματίες περιμένουν να δουν τον ταχυδρόμο, που έχει να να φανεί πάνω από μήνα στη γειτονιά τους. Τα γραμματοκιβώτια σε μονοκατοικίες, εισόδους πολυκατοικιών και καταστήματα παραμένουν άδεια και όταν ο ταχυδρόμος εμφανίζεται, οι λογαριασμοί και η υπόλοιπη αλληλογραφία επιδίδονται ληξιπρόθεσμα… Την ίδια ώρα, η μονάδα διανομής, στο κεντρικό κτίριο των ΕΛ.ΤΑ., στον Βόλο φιλοξενεί δεκάδες κλούβες με χιλιάδες φακέλους που πρέπει να παραδοθούν. Καθημερινά ο ένας ταξινόμος πόλης και οι οκτώ διανομείς δίνουν… μάχη «βουτηγμένοι» μέσα σε σωρούς φακέλων για να παραλάβουν, να ταξινομήσουν και να διανείμουν την αλληλογραφία στους πολίτες.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Διαστάσεις «σκανδάλου» λαμβάνει η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά το σχέδιο αναδιοργάνωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, που για την περίπτωση του Δήμου Βόλου σηματοδότησε την πλήρη αποδιοργάνωση. Από τα μέσα του περασμένου Μαρτίου, Βολιώτες αναζητούν την αλληλογραφία με το κιάλι και εύκολος στόχος γίνονται οι διανομείς, που όταν εμφανίζονται στις γειτονιές γίνονται αποδέκτες εντονότατων διαμαρτυριών που ξεσπούν επί δικαίων και αδίκων.

Η αντίστροφη μέτρηση για τα ΕΛ.ΤΑ. στον Δήμο Βόλου, ξεκίνησε όταν υλοποιήθηκε η κεντρική στρατηγική που ακούει στον κανόνα «D+3». Οπου «D» είναι ο διανομέας και ο αριθμός αντιστοιχεί στους ταχυδρομικούς τομείς που καλύπτει. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κάθε διανομέας θα καλύπτει καθημερινά και έναν τομέα (Δευτέρα τον πρώτο, Τρίτη τον δεύτερο κ.ο.κ.), εκτελώντας καθήκοντα για τρεις συναδέλφους του.

Μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου, στα ΕΛ.ΤΑ. Βόλου, υπηρετούσαν 21 αστικοί διανομείς και 3 ταξινόμοι. Μετά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, στα ΕΛ.ΤΑ. Βόλου απέμειναν μόλις οκτώ διανομείς και ένας ταξινόμος!

Οταν ξεκίνησαν οι καταγγελίες δημοτών και η αλληλογραφία σχημάτιζε στοίβες στη Μονάδα Διανομής, ξεκίνησε επιχείρηση ενίσχυσης του τμήματος. Ο πρώτος διανομέας με σύμβαση έργου ανέλαβε καθήκοντα στα τέλη Μαρτίου, ο δεύτερος στα τέλη Απριλίου, ο τρίτος μέσα Μαΐου και ο τέταρτος στα τέλη της τρέχουσας εβδομάδας.

Ενας ταξινόμος για 11.000 φακέλους καθημερινά!

Η κατάσταση όμως δεν μπορεί να… σωθεί. Οι κλούβες που φιλοξενούν τον όγκο της αλληλογραφίας είναι δεκάδες μέσα στη Μονάδα Διανομής των ΕΛ.ΤΑ. Εχουν φθάσει μέχρι και στην κεντρική είσοδο και έχει ήδη αρχίσει να… καταλαμβάνεται και ο διάδρομος. Η πρώτη κλούβα με αλληλογραφία βρίσκεται έξω από τα γραφεία, όπου οι υπάλληλοι δεν μπορούν ούτε να… στρίψουν. Και θυμίζει ράντζα σε νοσοκομεία που δεν έχουν κλίνες να νοσηλεύσουν ασθενείς.

Πρόκειται για αλληλογραφία που θα πρέπει αρχικά να ταξινομηθεί και να αποδοθεί στους διανομείς για να ξεκινήσουν την παράδοση των φακέλων.

Καθημερινά παραλαμβάνονται κατά μέσο όρο 500 συστημένα, 400 ειδικής διαχείρισης και 10.000 απλή αλληλογραφία. Τον όγκο των σχεδόν 11.000 φακέλων και μικροδεμάτων καθημερινά καλείται να ταξινομήσει μόλις ένας υπάλληλος!

Ο ταξινόμος θα πρέπει να παραλάβει τις αποστολές, να ταξινομήσει και να δώσει στους διανομείς την αλληλογραφία. Μάλιστα ο όγκος δεν μηδενίζεται ποτέ. Πάντα υπάρχει υπόλοιπο χιλιάδων φακέλων που μετατίθενται από μέρα σε μέρα, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλονται.

Αυτή την περίοδο, σχεδόν τρεις μήνες μετά την απογύμνωση της υπηρεσίας από προσωπικό, το μέτρημα έχει χαθεί… Ο όγκος της αλληλογραφίας εκτιμάται σε πάνω από 100.000 φακέλους, χωρίς να προσμετρώνται οι ομαδικές αποστολές από τις εταιρείες κοινής ωφέλειας.

Ενας διανομέας ανά 18.000 άτομα

Η κατάσταση απόλυτης τρέλας δεν σταματά στη μονάδα διανομής των ΕΛ.ΤΑ. Ο σχεδιασμός D+3 για τους οκτώ διανομείς του Βόλου, αντιστοιχεί στην εξυπηρέτηση περίπου 18.000 κατοίκων, περίπου δηλαδή 4.500 νοικοκυριά και επιχειρήσεις και περισσότερες από 1.000 στάσεις καθημερινά για την επίδοση των φακέλων είτε σε μονοκατοικίες, είτε σε πολυκατοικίες είτε σε καταστήματα.

Τομείς που κάποτε κάλυπταν δυόμισι υπάλληλοι (δύο τομείς με πέντε διανομείς) πλέον καλύπτονται από μόλις έναν ταχυδρόμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περιοχή της Νέας Δημητριάδας και τμήμα του Αναύρου που εξυπηρετείται από μόλις ένα άτομο, το οποίο δεν θα πάει την αλληλογραφία μόνο σε αυτούς που… απογράφτηκαν στον Δήμου Βόλου, αλλά και σε φοιτητές, στρατιωτικούς, επαγγελματίες που διατηρούν στην πόλη επιχειρήσεις αλλά μένουν αλλού ή ακόμη και κατοίκους που επιλέγουν να απογράφονται στις γενέτειρές τους. Τι σχέση έχει η απογραφή με τη διανομή της αλληγλογραφίας; Τα στοιχεία της τελευταίας απογραφής ήταν αυτά που λήφθηκαν υπόψη στον σχεδιασμό και κατανεμήθηκαν τρεις τομείς διανομής ανά ταχυδρομικό!

«Η κατάσταση μας έχει τσακίσει»

Συνδικαλιστικοί κύκλοι υπογραμμίζουν ότι η κατάσταση έχει τσακίσει τους διανομείς. «Κανείς δεν παίρνει τίποτα κι όταν παίρνει είναι αλληλογραφία που έχει καθυστερήσει και έχει λήξει. Συμπληρώνονται τρεις μήνες. Και η κατάσταση είναι ψυχοφθόρα. Εισπράττεις όλη την αγανάκτηση του κόσμου χωρίς να φταις. Γιατί είναι αδύνατο να καλυφθεί ο συγκεκριμένος όγκος εργασίας μέσα στο προβλεπόμενο ωράριο, από τις 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι. Αυτό που γίνεται είναι πραγματικά σκάνδαλο», επισημαίνουν.

Τα προβλήματα, ταχυδρομικοί συζήτησαν σε συνάντηση που είχαν μέσα στην εβδομάδα σε πανελλήνιο επίπεδο. Αποφάσισαν μάλιστα να συγκροτήσουν διαπαραταξιακή επιτροπή που θα συναντήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛ.ΤΑ. και θα τον φέρει αντιμέτωπο με το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί στα γραφεία των Ελληνικών Ταχυδρομείων ανά την χώρα. Μέχρι τότε η αλληλογραφία συσσωρεύεται.

Από «τεμπέληδες» γίνονται «ήρωες» στα μάτια πολιτών, όταν βλέπουν τις κλούβες

Τα παράπονα, οι διαμαρτυρίες και πλέον οι καταγγελίες πολιτών είναι καθημερινές από τα μέσα Μαρτίου και μετά, όταν το πρόβλημα με την αλληλογραφία που… αγνοείται, άρχισε να λαμβάνει εκρηκτικές διαστάσεις.

Τα τηλέφωνα «σπάνε» καθημερινά από πολίτες που αναζητούν την αλληλογραφία τους, το μικροδέμα που περιμένουν και από το οποίο μπορεί να εξαρτάται η δική τους εργασία και η εξυπηρέτηση συμπολιτών τους.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κατηφορίζουν με… άγριες διαθέσεις στο κτίριο των ΕΛ.ΤΑ. και απευθύνονται στη Μονάδα Διανομής για να παραλάβουν την αλληλογραφία τους. Και… λυγίζουν μπροστά στη θέα με τις δεκάδες κλούβες με αλληλογραφία που καταλαμβάνουν όλο τον χώρο των γραφείων.

«Στην αρχή μας έλεγαν τεμπέληδες κι ότι δεν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας. Τώρα κάποιοι μας αποκαλούν ήρωες όταν βλέπουν την κατάσταση που επικρατεί», αναφέρουν συνδικαλιστικοί κύκλοι του Βόλου.

Το πρόβλημα όμως παραμένει. Η αλληλογραφία δεν πηγαίνει, όταν πηγαίνει οι λογαριασμοί έχουν λήξει, οι πολίτες και επαγγελματίες χάνουν εκπτώσεις συνέπειας, βλέπουν λογαριασμούς να «διπλώνουν» και να μην μπορούν να τους αποπληρώσουν, ενώ η καθυστέρηση στην παράδοση μικροδεμάτων φέρνουν επαγγελματίες σε δύσκολη θέση έναντι των πελατών τους.

Δημότες περιμένουν την αλληλογραφία τους, όμως τα γραμματοκιβώτια παραμένουν άδεια

Η πρώτη κλούβα έκανε την εμφάνισή της και στον διάδρομο έξω από τα γραφεία, όπου πλέον οι λιγοστοί υπάλληλοι δεν μπορούν καν να στρίψουν

Κλούβες με αλληλογραφία, που περιμένει να ταξινομηθεί, έχουν φθάσει μέχρι την πόρτα στη μονάδα διανομής των ΕΛ.ΤΑ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου