ΤΟΠΙΚΑ

Τουλάχιστον 40 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στον αέρα

τουλάχιστον-40-οργανικές-θέσεις-εκπαιδ-586040

Αγανάκτηση από καθηγητές για θέσεις, που «αποκτήθηκαν με θυσίες και χάνονται σε μία νύχτα» – Μέχρι μεθαύριο Δευτέρα οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών, που θα παραμείνουν ή θα αναζητήσουν αλλού σχολική στέγη

Τουλάχιστον 40 οργανικές θέσεις είναι στον αέρα στις έξι σχολικές μονάδες στη Μαγνησία, που θα λειτουργήσουν από το νέο σχολικό έτος ως πειραματικές ή πρότυπες. Καθηγητές εμφανίστηκαν στην προχθεσινή διαδικτυακή σύσκεψη αγανακτισμένοι για τις οργανικές θέσεις, «που αποκτήθηκαν με θυσίες και χάνονται σε μία νύχτα».

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σε επίπεδο Μαγνησίας, έξι σχολικές μονάδες θα μετατραπούν σε πειραματικές και πρότυπες. Από το νέο σχολικό έτος ως πειραματικά θα λειτουργήσουν το Νηπιαγωγείο και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς, το 1ο Γυμνάσιο και 1ο Γενικό Λύκειο Ν. Ιωνίας και ως πρότυπες το 2ο Γυμνάσιο και 2ο Γενικό Λύκειο Βόλου.

Σύμφωνα με τη διευθύντρια του 1ου Γενικού Λυκείου Βόλου, Βάσσα Παρασκευά, από τη στιγμή που τα σχολεία μετατρέπονται σε πειραματικά και πρότυπα οι οργανικές θέσεις καταργούνται. Οι εκπαιδευτικοί που θα παραμείνουν στα σχολεία θα υπηρετούν με διετή θητεία και στη συνέχεια θα αξιολογούνται, ενώ όσοι φύγουν μπαίνουν στη ρύθμιση της υπεραριθμίας κατά προτεραιότητα, εμφανίζονται δηλαδή ως υπεράριθμοι και θα πρέπει να αναζητήσουν σχολική στέγη σε μονάδες που θα υπάρχουν κενές θέσεις. «Χίλιες οργανικές θέσεις σε όλη την Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή στον αέρα», σημείωσε η κ. Παρασκευά.

Στη Μαγνησία, οι θέσεις υπολογίζονται σε περισσότερες από 40. Πρόκειται για οργανικές θέσεις τις οποίες καλύπτουν εκπαιδευτικοί που έχουν «οργώσει» όλη την Ελλάδα με μία βαλίτσα στο χέρι, μέχρι να προσληφθούν και να αποκτήσουν οργανική θέση και ξαφνικά βρίσκονται ξανά σε σημείο μηδέν.

Η κατάργηση των οργανικών θέσεων αποτέλεσε casus belli για τους εκπαιδευτικούς ιδίως στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, που βλέπουν τα σχολεία στα οποία υπηρετούν να μετατρέπονται σε πειραματικά και πρότυπα και μάλιστα χωρίς τη συναίνεση των συλλόγων διδασκόντων και μετά από αλλεπάλληλους αγώνες που έδωσαν για να μην προχωρήσει η μετατροπή των μονάδων.

Η αγανάκτηση εκφράστηκε και στην προχθεσινή διαδικτυακή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προκειμένου να επιλυθούν λειτουργικά προβλήματα. Ηταν μία «μαραθώνια» σύσκεψη που διήρκησε πάνω από τρεις ώρες. «Διατυπώθηκε πληθώρα και ποικιλία ερωτημάτων, κάποια εκ των οποίων απαντήθηκαν και κάποια εκ των οποίων θα απαντηθούν προσεχώς», σημείωσε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Χαράλαμπος Σταχτέας.

Την ερχόμενη Δευτέρα ή Τρίτη αναμένεται η εφαρμοστική εγκύκλιος που αναμένεται να λύσει πολλά ζητήματα. Μέχρι τη Δευτέρα όμως οι εκπαιδευτικοί των έξι σχολικών μονάδων θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα στελεχώσουν τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία ή αν θα αναζητήσουν αλλού την… τύχη τους. Οι καταστάσεις θα πρέπει να σταλούν στο περιφερειακό συμβούλιο των πειραματικών και ολοήμερων σχολικών μονάδων στη Λάρισα έως και την Τρίτη.

Στη συνέχεια τα σχολεία θα πρέπει να ενημερώσουν τους γονείς και μαθητές προσκαλώντας να καταθέσουν αιτήσεις ή να συμμετέχουν στις εξετάσεις για την είσοδό τους στα πειραματικά και πρότυπα σχολεία αντίστοιχα προκειμένου έως τέλος Ιουνίου να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. Σημειώνεται ότι η επιλογή των μαθητών και οι εξετάσεις αφορούν μόνο στις πρώτες τάξεις (α’ δημοτικού, α’ γυμνασίου, α’ λυκείου) ενώ οι μαθητές των υπολοίπων τάξεων θα συνεχίσουν κανονικά τα μαθήματα στο σχολείο τους.

Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να συγκροτηθεί το επιστημονικό συμβούλιο, το οποίο θα διαμορφώσει το πρόγραμμα των μαθημάτων, μέχρι τότε όμως, στο μεταβατικό αυτό στάδιο, την ευθύνη θα έχουν οι διευθυντές.

Μνημόνιο συνεργασίας

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας συμφώνησαν να προχωρήσουν από κοινού σε σύναψη μνημονίου συνεργασίας. Το σύμφωνο συνεργασίας υπέγραψε από πλευράς του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ο πρύτανης καθηγητής Ζήσης Μαμούρης και από πλευράς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο διευθυντής της υπηρεσίας δρ. Χαράλαμπος Σταχτέας.

Το πλαίσιο συνεργασίας περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών δράσεων που θα αποβαίνουν σε κοινή ωφέλεια τόσο των δύο συμβαλλομένων μερών όσο και της τοπικής κοινωνίας και γίνεται με αφορμή τη λειτουργία στον νομό πειραματικών και πρότυπων σχολείων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου