ΤΟΠΙΚΑ

«Ξαφνικός θάνατος» εκπαιδευτικών

ξαφνικός-θάνατος-εκπαιδευτικών-21426

Μειώνονται ώρες μαθημάτων και καθηγητές εξοβελίζονται από το δημόσιο σχολείο – Παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας – Απείχαν από τη βαθμολόγηση γραπτών

«Ξαφνικό θάνατο» δεκάδων εκπαιδευτικών στη Μαγνησία συνιστά η αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος σε γυμνάσια και λύκεια. Καθηγητές μένουν χωρίς ωράριο και κινδυνεύουν με απόλυση από το δημόσιο σχολείο, κάποιοι μάλιστα λίγο πριν συμπληρώσουν χρόνο για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Χθες αντιπροσωπεία των θιγόμενων κλάδων προχώρησε μαζί με το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ Μαγνησίας σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Βόλο, ενώ σε ένδειξη συμπαράστασης σταμάτησε η βαθμολόγηση των γραπτών στο βαθμολογικό κέντρο, που λειτουργεί στο συγκρότημα Μουρτζούκου.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τα νέα προγράμματα μειώνουν την οικιακή οικονομία στα γυμνάσια, καταργούν τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα ΓΕΛ, καταργούν ουσιαστικά τις κοινωνικές επιστήμες, μειώνουν ώρες φυσικών επιστημών, καταργούν τη δυνατότητα μαθημάτων επιλογής στη γ’ λυκείου που οι μαθητές μπορούσαν να διδαχθούν β’ ξένη γλώσσα ή ελεύθερο ή και γραμμικό σχέδιο που είναι και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Δεν δίνουν καν τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν ως εξεταζόμενο μάθημα την κοινωνιολογία αντί των λατινικών.

«Μιλάμε για υποβάθμιση και εξοβελισμό ειδικοτήτων από τα γυμνάσια και λύκεια με σημαντικές συνέπειες όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους ίδιους τους μαθητές. Όλα τα μαθήματα έχουν χώρο στο δημόσιο σχολείο και δεν δεχόμαστε άλλες αποσπασματικές παρεμβάσεις στα ωρολόγια προγράμματα», διεμήνυσε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Μαρία Γιαννουλή.

«Βιώνουμε στην πράξη τι σημαίνει ο αναχρονιστικός νόμος που ψηφίστηκε. Δεν μιλάμε για προσθαφαιρέσεις ωρών, αλλά για «ξαφνικό θάνατο» των κοινωνικών επιστημών, των εικαστικών με άμεση συνέπεια στην καλλιέργεια των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών», σημείωσε από την πλευρά της η γ.γ. της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Διαλεχτή Τσιτούμη.

«Η αλλαγή των προγραμμάτων αναδεικνύει το ζήτημα της επιστημονικής και παιδαγωγικής αντιστοιχίας. Τα παιδιά του λυκείου που δεν θα διδάσκονται συγκεκριμένα μαθήματα δεν θα μπορούν να συνεχίσουν στο σύνολο των σχολών της Τριτοβάθμιας» είπε ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Βόλου και καθηγητής κοινωνικών επιστημών, Νίκος Ιωαννίδης.

«Ζητούμε ξανά την εισαγωγή τη τέχνης στο λύκειο. Η λέξη τέχνη δεν υπάρχει καν» είπε ο αναπληρωτής καθηγητής εικαστικών Σταμάτης Λάσκος ο οποίος βλέπει τον εαυτό του αδιόριστο από το νέο σχολικό έτος, αφού ούτε καν οι μόνιμοι δεν θα μπορούν να συμπληρώσουν ωράριο.

«Είναι απαράδεκτο να βγαίνει η τέχνη από το σχολείο», δήλωσε εξάλλου ο εκπαιδευτικός εικαστικών Αχιλλέας Ζάζος.

Τη συνεχή τα τελευταία χρόνια υποβάθμιση του μαθήματος της οικιακής οικονομίας βίωσε και περιέγραψε η καθηγήτρια της συγκεκριμένης ειδικότητας Κωνσταντία Τσακίρη: «Αρχικά το μάθημα διδασκόταν και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Περιορίστηκε σε πρώτη φάση στην α΄ και β’ τάξη, στη συνέχεια αφαιρέθηκε από τη β’ τάξη και έμεινε στην α’ ως δίωρο και πλέον από τις δύο ώρες μένει μία μόνο στην α’. Κινδυνεύουν οργανικές θέσεις και όσοι απομείνουν θα περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν ωράριο».

«Οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα προκαλούν τεράστιο πρόβλημα σε κατηγορίες εκπαιδευτικών που μένουν χωρίς ωράριο και το μέλλον τους είναι εξαιρετικά αβέβαιο λίγο πριν από τη σύνταξη», είπε από την πλευρά του ο αιρετός του ΠΥΣΔΕ (Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) Μαγνησίας, Σταύρος Κατσούρας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου