ΤΟΠΙΚΑ

Ουσιαστικός διάλογος για την Παιδεία ~ Όπως ζητούν εκπαιδευτικοί και γονείς

ουσιαστικός-διάλογος-για-την-παιδεία-47986

Διεκδικούν απόσυρση του νομοσχεδίου – Στο 3,65% στη Δευτεροβάθμια και στο 17% στην Πρωτοβάθμια η συμμετοχή στην απεργία

Τρεις ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων στα Γυμνάσια και Λύκεια, εκπαιδευτικοί τόσο της Πρωτοβάθμιας, όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας συγκρότησαν κοινό μέτωπο αγώνα και μαζί με την Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου για την παιδεία. Το αγωνιστικό ραντεβού δόθηκε στην πλατεία Αγίου Νικολάου και συμμετείχαν εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων.

Η συμμετοχή των καθηγητών δεν ξεπέρασε το 3,65% στα Γυμνάσια και Λύκεια, ενώ υψηλότερη, κοντά στο 17%, ήταν η συμμετοχή των δασκάλων.

«Αυτή τη στιγμή στα σχολεία επικρατεί οργασμός για την προετοιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων», δικαιολόγησε τη μικρή συμμετοχή η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Μαρία Γιαννουλή.

Σύμφωνα με την ίδια «είναι απαράδεκτη η χρονική στιγμή που κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την παιδεία εν μέσω πανδημίας και απαξιωτικό από τη στιγμή που δεν υπήρξε ουσιαστικός διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα». «Ζητήματα αιχμής για εμάς είναι η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, ο αποκλεισμός των αναπληρωτών από τους πίνακες αν δεν μπορέσουν να παρουσιαστούν στους τόπους διορισμού τους αντί η παροχή κινήτρων και η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων, που ζητούμε να αποσυρθεί άμεσα. Διεκδικούμε επαρκή χρηματοδότηση για την παιδεία, προσλήψεις και ουσιαστικό διάλογο», σημείωσε η κ. Γιαννουλή. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Αποστόλης Μούσιος αναφέρθηκε «στην ανάγκη αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου κι όχι υποβάθμισης και συρρίκνωσής του όπως γίνεται μέσα από το νομοσχέδιο». «Το νομοσχέδιο προβλέπει αύξηση μαθητών ανά τμήμα στο δημοτικό και στο νηπιαγωγείο από 22 που είναι σήμερα σε 24 με δυνατότητα αύξησης κατά 10% δηλαδή 26 και την ίδια στιγμή τιμωρεί τους αναπληρωτές που για προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους δεν θα μπορέσουν να αναλάβουν υπηρεσία στις περιοχές πρόσληψής τους», σημείωσε ο κ. Μούσιος. «Η κυβέρνηση εν μέσω καραντίνας έφερε σε διαβούλευση ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και σε τροπολογία άδραξε την ευκαιρία να επιβάλει τις κάμερες στις τάξεις χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα για τα μαθήματα που χάνουν μαθητές που απουσιάζουν από το σχολείο. Δεν λέει κουβέντα για τις χιλιάδες διδακτικές ώρες που χάθηκαν εξαιτίας της αδιοριστίας και των με καθυστέρηση προσλήψεων αναπληρωτών και σφυρίζει κλέφτικα για τις υλικοτεχνικές υποδομές», είπε ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, Βασίλης Τίρχας.

Το «παρών» στο πλευρό των εκπαιδευτικών έδωσαν γονείς. «Το γονεϊκό κίνημα συμπαραστέκεται στον αγώνα των εκπαιδευτικών», ανέφερε η γραμματέας της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, Λιάνα Πασχούδη.

Εξοβελίζονται οι κοινωνιολόγοι

Εξοβελισμό των εκπαιδευτικών κοινωνικών και πολιτικών επιστημών από το λύκειο κατήγγειλε ο εκπρόσωπός τους Σταύρος Κατσούρας με αφορμή άρθρο που θέτει εκτός πανελλαδικών εξετάσεων το μάθημα της κοινωνιολογίας και κίνδυνο αποδυνάμωσης και των υπολοίπων αντικειμένων διδασκαλίας του κλάδου στο γενικό λύκειο και ιδίως στη β’ τάξη.

Σύμφωνα με τον κ. Κατσούρα με βάση τις αλλαγές από τους 1.800 εκπαιδευτικούς του κλάδου πανελληνίως οι 1.300 θα μείνουν χωρίς ωράριο. «Φοβόμαστε ότι η καμπάνα των διαθεσιμοτήτων που ζήσαμε στο παρελθόν χτυπά για τους κοινωνικούς επιστήμονες», είπε και πρόσθεσε: «Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά μας να υπάρχει η κοινωνική σκέψη και τα μαθήματα κοινωνικών και πολιτικών επιστημών στο σχολείο». Για το θέμα ο κλάδος έχει καταθέσει υπόμνημα στους βουλευτές του νομού και στον Δικηγορικό Σύλλογο Βόλου.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου