ΤΟΠΙΚΑ

«Τουρισμός και υγεία, αναψυχή και θεραπεία»

τουρισμός-και-υγεία-αναψυχή-και-θερα-50568

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του Π.Θ. Ιωάννης Σπηλιώτης και Δήμητρα Ζιώγα ανάδειξαν τη δυναμική της υγείας στο πεδίο του τουρισμού

«Τουρισμός και υγεία, αναψυχή και θεραπεία», το νέο μότο πάνω στο οποίο δομήθηκε η μελέτη των φοιτητών του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών «Ηθική και Δεοντολογία στις Βιοϊατρικές Επιστήμες» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Ιωάννη Σπηλιώτη και Δήμητρας Ζιώγα οι οποίοι απέσπασαν το τρίτο βραβείο στον 26ο economia διαγωνισμό με θέμα «Τουρισμός: Προορισμός Ελλάδα».

Οι φοιτητές ανέδειξαν τη δυναμική του τομέα της υγείας ακόμα και στο πεδίο του τουρισμού, αλλά και τα οφέλη αναμφίβολης οικονομικής αποτελεσματικότητας που δύναται να αποκομίσει η Ελλάδα από την διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά του ιατρικού τουρισμού.

Μάλιστα σε μία περίοδο κατά την οποία ο ταξιδιώτης προτεραιοποιεί τον παράγοντα ασφάλεια, αναπτύχθηκαν οι ιδέες των φοιτητών για την ανέλιξη του ιατρικού τουρισμού εστιάζοντας στην προώθηση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσα από ένα ισχυρό πρότυπο ασφάλειας σε επίπεδο παροχής ιατρικών υπηρεσιών εφάμιλλο -ή και καλύτερο- με εκείνο που θα προσφερόταν στη χώρα του επισκέπτη. Κατόπιν κριτικής επισκόπησης της ισχύουσας κατάστασης για το μειωμένο έως τώρα θετικό πρόσημο του ιατρικού τουρισμού, συνιστώνται αναφανδόν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο αναθεώρησης του ελληνικού brand, σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα αλλά και υποδομών.

Η πρόταση των φοιτητών

Ο Ιωάννης Σπηλιώτης και η Δήμητρα Ζιώγα παρατηρούν ότι η Ελλάδα θα ήταν άκρως ανταγωνιστική μέσα από τον ιατρικό τουρισμό, εάν αξιοποιούσε προς όφελός της την ανταγωνιστικότητα των τιμών και την ποιότητα των θεραπειών της. «Ο ταξιδιώτης, φιλτράροντας πληροφορίες σχετικά με αξιοπιστία και την τιμολογιακή πολιτική των θεραπειών που επιδιώκει να πραγματοποιήσει ή που μπορεί να προκύψουν, δύναται να διαπιστώσει, ότι η χώρα μας τον υπερκαλύπτει. Ξεχωρίζουμε τη δυνατότητα της IVF για την αντιμετώπιση της υπογονιμότητας, με κόστος θεραπείας στην Ελλάδα από 3.000 έως 5.000 ευρώ, ενώ στις ΗΠΑ κοστίζει περίπου 20.000 ευρώ και στην Αγγλία 8.000 ευρώ», αναφέρουν οι δύο φοιτητές διαπιστώνοντας ωστόσο, ότι η Ελλάδα δεν χρησιμοποιεί στην τουριστική ατζέντα τα πλεονεκτήματά της, με αποτέλεσμα να παρατηρείται έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού σε σύγκριση με άλλες χώρες.

Επίσης, σύμφωνα με τους Ιωάν. Σπηλιώτη και Δήμητρα Ζιώγα δεν υφίσταται συντονισμένη-στοχευμένη πολιτειακή δράση που να ενισχύει την διεθνή εικόνα των ελληνικών νοσοκομείων και ξενοδοχείων στη βάση του ιατρικού τουρισμού. «Σε μία περίοδο που η διαμόρφωση ενιαίας στρατηγικής είναι πιο απαραίτητη από ποτέ και που η αναγκαιότητα σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου φορέα είναι προφανής, ο ιατρικός τουρισμός τροφοδοτείται μόνον από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Μέχρι και σήμερα, η δυναμικότητα του ιδιωτικού τομέα μέσα από τη σύσταση του Elitour δεν αξιοποιείται πλήρως, καθώς αποτελείται μόνον από ιδιώτες, όπερ σημαίνει, ότι η συμμετοχή των αρμόδιων φορέων της πολιτείας και εκπροσώπων των παρόχων είναι ανύπαρκτη», παρατηρούν.

Οι φοιτητές σημειώνουν ότι δεν έχει δημιουργηθεί θεσμικό πλαίσιο για την πιστοποίηση των νοσηλευτικών μονάδων, την ενημέρωση ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού αλλά και του κοινού που αναμένεται να ανταποκριθεί. «Αντ’ αυτών, συναντώνται ανεπάρκεια ενημέρωσης των επιχειρηματιών και ξενοδοχειακών μονάδων, ελλείψεις σε δυναμικό- ιατρικό, νοσηλευτικό, προσωπικό καθαριότητας, γραμματειακή υποστήριξη- και μεγάλες λίστες αναμονής» παρατηρούν.

Οι δυο τους υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα μπορεί να πετύχει scale up στον τουρισμό και να διεκδικήσει το μερίδιό της από την αναδυόμενη αγορά που δημιουργεί ειδικότερα ο ιατρικός τουρισμός, μέσα από 4 βήματα:

  • (Re)Branding & Marketing
  • Destination Management Guide
  • Εκσυγχρονισμός της δημόσιας πολιτικής
  • Βιώσιμες κτηριακές και εργασιακές αλλαγές

«Εκτιμούμε ότι το τρίπτυχο ασφάλεια, υγεία, τουρισμός βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Η μοναδική λύση για να κερδίσει αυτή τη στιγμή η Ελλάδα, σε κάθε τομέα ανάπτυξης, είναι η ανάδειξη του ιατρικού τουρισμού μέσα από τα παραπάνω βήματα, ήτοι από την αναθεώρηση του ελληνικού τουριστικού brand, τη δημιουργία ψηφιακού θεματολογίου, τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας πρωτοβουλίας και της υλικοτεχνικής υποδομής», αναφέρουν οι δύο φοιτητές.

ΕΛ. ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου