Θέμα διάθεσης

θέμα-διάθεσης-283950

Της Ελένης Χάνου

Black Friday η περασμένη Παρασκευή και μόνο… μαύρη δεν ήταν για την αγορά του Βόλου, που γέμισε ασφυκτικά από κόσμο, ο οποίος βολτάριζε στα μαγαζιά και προχώρησε σε αγορές, τονώνοντας τους τζίρους των καταστημάτων.

Στον κεντρικό εμπορικό πεζόδρομο της πόλης και γενικά στους δρόμους επικράτησε το αδιαχώρητο, θυμίζοντας περίοδο Χριστουγέννων. Συνέβαλε ο εορταστικός διάκοσμος, που άναψε για το τελευταίο τσεκ πριν τη μεγάλη πρεμιέρα των εορταστικών εκδηλώσεων της ερχόμενης Τρίτης για τον Δήμο Βόλου, αλλά και ο κόσμος που κατέκλυσε την αγορά και τα καταστήματα. Ολοι σχεδόν κυκλοφορούσαν με τουλάχιστον μία σακούλα με αγορές στο χέρι.

Οι εκπτώσεις από τα εμπορικά καταστήματα πρόσφεραν στους καταναλωτές την ευκαιρία να προβούν σε αναγκαίες και όχι μόνο αγορές. Από νωρίς το πρωί μέχρι το κλείσιμο της αγοράς και μετά η πόλη ήταν ζωντανή και θύμιζε γιορτή.

Μπορεί ο ξενόφερτος θεσμός να είχε προκαλέσει κάποιες αντιδράσεις, όταν επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί για πρώτη φορά στον Βόλο, φαίνεται, όμως, ότι τελικώς αποδίδει. Στο κλίμα συμπαρασύρονται όλοι. Βομβαρδισμός μηνυμάτων από πολυκαταστήματα, αλλά και μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, που συμμετείχαν στη Black Friday διεκδικώντας μερίδιο από την κατανάλωση.

Κατανάλωση που ο εμπορικός κόσμος μπορεί να συγκρίνει μόνο με αντίστοιχες σε εορταστικές περιόδους, τότε που, πέρα από τα αναγκαία, οι καταναλωτές προχωρούν στις λεγόμενες αγορές διάθεσης.

Οπως αποδεικνύεται τελικώς, η αγορά για να κινηθεί χρειάζεται να δημιουργηθεί ευχάριστο κλίμα, να τονωθεί η διάθεση κόντρα στην καθημερινότητα των μισθών, που δεν επαρκούν για τα απαραίτητα, που επιβάλλουν προτεραιότητα σε άλλες ανάγκες έναντι της προσωπικής ευχαρίστησης. Είναι θέμα διάθεσης των καταναλωτών.

Από τους φρενήρεις ρυθμούς της Black Friday στην εμπορική αγορά συμπαρασύρθηκαν κι άλλοι κλάδοι, κυρίως η εστίαση, αλλά και οι μεταφορές.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου