ΤΟΠΙΚΑ

Κυρίαρχη η Airbnb στη Μαγνησία

κυρίαρχη-η-airbnb-στη-μαγνησία-326024

Στοχευμένο άνοιγμα σε νέες αγορές για το 2020 από τον ενιαίο τουριστικό προορισμό Βόλος – Πήλιο

Σε απόλυτη κυρίαρχη στην τουριστική αγορά της Μαγνησίας, που μάλιστα διαμορφώνει τάση και νέο προφίλ τουριστών, αναδεικνύεται η Airbnb, σύμφωνα με τα αποτέλεσμα έρευνας, που διενήργησε για το 2019 το τμήμα Τουρισμού του Δήμου Βόλου, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στην προχθεσινή συνεδρίαση για το πρόγραμμα δράσης της νέας χρονιάς.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Χαρακτηριστικό είναι ότι στον Δήμο Βόλο από τα 450 ακίνητα και 1.800 κλίνες Airbnb, που διατέθηκαν προς ενοικίαση τον Αύγουστο του 2018, τον Αύγουστο του 2019 αυξήθηκαν σε 641 ακίνητα και διπλάσιο σχεδόν αριθμό κλινών, 3.269. Αύξηση ακινήτων και κλινών μέσω Airbnb καταγράφεται και στον Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου όπου διατίθενται 2.992 κλίνες (έναντι 1.426 το 2018) αλλά και στον Δήμο Νοτίου Πηλίου με 3.615 κλίνες (έναντι 1.900 το 2018). Συνολικά μέσω Airbnb οι διαθέσιμες κλίνες για τον Αύγουστο του 2019 ανήλθαν σε 9.877 όταν οι αντίστοιχες κλίνες των ξενοδοχείων και στους τρεις προορισμούς Βόλο, Ζαγορά – Μούρεσι και Νότιο Πήλιο για την ίδια περίοδο ήταν 8.940 και των ενοικιαζομένων δωματίων 5.535.

Στον Δήμο Βόλου υπάρχουν 641 ενεργά σπίτια στον Δήμο Βόλου με μέσο όρο 5,1 επισκέπτες τα οποία μάλιστα οι χρήστες αξιολογούν με βαθμό 4,67 με άριστα το 5 για την τιμή, την καθαριότητα, την περιοχή. Στην ίδια έρευνα μάλιστα καταγράφεται σταθερή αυξητική τάση από χρόνο σε χρόνο.

Στον Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου υπάρχουν 525 ενεργά σπίτια στην πλατφόρμα της Airbnb με μέσο όρο επισκεπτών 5,7 άτομα και βαθμό 4,76 με άριστα το 5.

Η μεγαλύτερη συγκέντρωση καταλυμάτων καταγράφεται στο Νότιο Πήλιο με 709 ενεργά σπίτια και μέσο όρο επισκεπτών 5,1 άτομα και αξιολόγηση 4,3 με άριστα το 5.

Αθέμιτο ανταγωνισμό καταγγέλλουν ξενοδόχοι

Η έρευνα, στην οποία αποτυπώνεται για πρώτη φορά επισήμως το τουριστικό έδαφος που κερδίζει η Airbnb, στάθηκε αφορμή για νέες αντιδράσεις από ξενοδόχους του νομού που μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό.

Οπως κατήγγειλαν, οι ξενοδόχοι δέχονται αθέμιτο ανταγωνισμό από τη στιγμή που ίδιοι φορολογούνται σε συντελεστή 28% και όσα από τα σπίτια ενοικιάζονται νόμιμα με μόλις 15% χωρίς επιπλέον να πληρώνουν ΤΕΒΕ, ΙΚΑ, άδειες πυρασφάλειας, τηλεοπτικά δικαιώματα, συγγενικά δικαιώματα, άδειες εστιατορίου. «Επικρατεί ένα χάος στην τουριστική αγορά το οποίο στέρησε από τις τσέπες των ξενοδόχων 500 εκατ. ευρώ», τόνισε ο κ. Ζαφείρης προσθέτοντας επιπλέον τον κίνδυνο δυσφήμησης ολόκληρου του τουρισμού σε περίπτωση ατυχήματος. «Αν γίνει κάποιο ατύχημα δεν υπάρχει στην Airbnb ασφάλεια αστικής ευθύνης και ο τουρίστας που θα διαμαρτυρηθεί θα μιλήσει για τον Βόλο, το Πήλιο κι όχι για τον ιδιοκτήτη του καταλύματος», επεσήμανε.

Στο 50,2% η μέση πληρότητα

Σύμφωνα με την έρευνα η χρονιά που πέρασε ήταν περίοδος με «χαμένες» αλλά και «κερδισμένες» ευκαιρίες για τον τουρισμό τοπικά. Καταγράφτηκαν περισσότεροι ξένοι τουρίστες έναντι των Ελλήνων οι οποίοι φέρονται να προχώρησαν σε μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων λόγω του περιβάλλοντος που δημιουργήθηκε από τη διπλή εκλογική μάχη σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Σε γενικές γραμμές η μέση πληρότητα στα καταλύματα ανήλθε στο 50,2% ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με πέρυσι που οι πληρότητες άγγιξαν το 49,7%

Καταγράφτηκε αύξηση των επισκεπτών μέσω αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου και συγκεκριμένα μέσω Βιέννης (1.475 επιβάτες), Αμστερνταμ (1.427 επιβάτες), Ντίσελντορφ (6.477 επιβάτες), Λονδίνο (5.154 επιβάτες), Παρίσι (6.589 επιβάτες) και αντίστοιχη μείωση στην κρουαζιέρα.

Οι στόχοι για το 2020

Ανοιγμα νέου τουριστικού διαδρόμου μέσα από στοχευμένες δράσεις στην αγορά της Τσεχίας, θα επιχειρήσει ο ενιαίος τουριστικός προορισμός Βόλος – Πήλιο, όπως καταγράφεται στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2020 που συζητήθηκε χθες παρουσία φορέων της πόλης, στο Κέντρο Τουριστικής Πληροφόρησης του Δήμου Βόλου. Το πρόγραμμα πρόκειται να έρθει προς έγκριση σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και στη συνέχεια θα κατατεθεί στον ΕΟΤ.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο τοπικής ανάπτυξης και τουριστικής προβολής Βόλου, Τάσο Μπατζιάκα θα επιχειρηθεί στοχευμένο άνοιγμα στην αγορά της Τσεχίας, παράλληλα με την συμμετοχή του προορισμού σε τουλάχιστον 15 τουριστικές εκθέσεις αγορών – στόχων. Σε προτεραιότητα όπως ανέφερε ο κ. Μπατζιάκας μπαίνει η αγορά της Πολωνίας, καθώς τα χαρακτηριστικά του Πολωνού τουρίστα εξυπηρετούν τον στόχο της αναβάθμισης του εισερχόμενου τουρισμού, ενώ την ίδια ώρα ο προορισμός Βόλος Πήλιο θα εστιάσεις και σε κλασικούς «τροφοδότες» του όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία και η Ολλανδία που ενδιαφέρονται για περιπατητικό τουρισμό όπως και το Ισραήλ που ανεβαίνει σταθερά και μάλιστα με τουρίστες εκτός τουριστικής σεζόν. Ρουμανία και Σερβία συμπεριλαμβάνονται επίσης στο τουριστικό πρόγραμμα δράσης για το 2020.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου