Το πρόβλημα στη σωστή του βάση

το-πρόβλημα-στη-σωστή-του-βάση-340145

Της Ελένης Χάνου

Στον Βόλο πρόκειται να πραγματοποιηθεί φέτος, από 17 έως 20 Οκτωβρίου, το ετήσιο πανελλήνιο συνέδριο Ημέρες Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας της Πνευμονολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια ζωής.

Πρόκειται για σπουδαίο συνέδριο, που διοργανώνεται κάθε χρόνο και στη διάρκεια του οποίου παρουσιάζονται οι νεότερες εξελίξεις στο επιστημονικό πεδίο της πνευμονολογίας, αλλά και οι σύγχρονες προκλήσεις.

Μία από αυτές τις σύγχρονες προκλήσεις, που μάλιστα είναι κυρίαρχο θέμα στον Βόλο, την πόλη που θα φιλοξενήσει το συνέδριο, είναι και η ατμοσφαιρική ρύπανση. Θέμα που «ακούμπησε» το περσινό συνέδριο, που διεξήχθη στη Λάρισα. Μάλιστα σε αυτό ανακοινώθηκε η διενέργεια έρευνας για την ατμοσφαιρική ρύπανση στον Βόλο, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και τα πρώτα αποτελέσματά της αναμένονται την άνοιξη του 2020.

Φέτος, όμως, δεν θα υπάρξει αντίστοιχο θέμα στη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου. Κι αυτό γιατί η επιστημονική κοινότητα περιμένει να μιλήσει με στοιχεία και να βάλει το πρόβλημα στις σωστές του βάσεις.

«Στον Βόλο επικρατούν δύο θέσεις. Η μία ότι δεν υπάρχει ατμοσφαιρική ρύπανση και η άλλη ότι υπάρχει ατμοσφαιρική ρύπανση και γι’ αυτό ευθύνεται η ΑΓΕΤ. Ούτε η μία, ούτε η άλλη άποψη είναι επιστημονικά ορθές. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και φυσικά η πηγή δεν είναι μία», εξηγεί ο διευθυντής της Πνευμονολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Γουργουλιάνης, εκθέτοντας τόσο εκείνους που επιχειρούν να εφησυχάσουν, όσο κι εκείνους που επιχειρούν να τρομοκρατήσουν.

Ο Βόλος διαχρονικά είχε πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω δυσκολίας ανανέωσης του αέρα μέσα στην πόλη. Διαχρονικά έχουν γίνει μελέτες, που δείχνουν το πρόβλημα και τις πηγές του. Ιδίως τα τελευταία χρόνια, οπότε και το πρόβλημα της αιθαλομίχλης εμφανίζεται όλο και πιο έντονο κάθε χειμώνα. Το θέμα είναι το πρόβλημα να συζητηθεί στη σωστή του βάση, μακριά από την τρομοκρατία, που επιχειρείται, να καταγραφεί και άμεσα να δρομολογηθούν τρόποι αντιμετώπισής του.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου