ΤΟΠΙΚΑ

«Υιοθετήθηκαν» 23 πρωτάκια στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγριάς

υιοθετήθηκαν-23-πρωτάκια-στο-1ο-δημοτι-368323

Από μαθητές της στ΄ τάξης, που τους βοηθούν στα πρώτα τους βήματα στη σχολική ζωή

Συνολικά 20 μαθητές της στ’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγριάς «υιοθέτησαν» 23 πρωτάκια και ανέλαβαν από την πρώτη ημέρα των σχολικών μαθημάτων να τους βοηθήσουν στα πρώτα τους βήματα στη σχολική ζωή και στην ομαλή ένταξή τους στο σχολείο. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που εφαρμόζεται φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο σχολείο μετά από πρόταση της διευθύντριας Ζωής Γεροστάθη, την έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου και τη σύμφωνη γνώμη των γονέων που ξεπέρασαν τις πρώτες ενστάσεις τους.

Η «υιοθεσία» μαθητών της α’ τάξης δημοτικού από τους τελειόφοιτους είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε από το 2000 σε κάποια σχολεία της Ελλάδας και συναντά ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση, καθώς φαίνεται ότι όχι απλώς βοηθά στην ομαλή ένταξη των λιλιπούτειων μαθητών στη σχολική ζωή αλλά είναι μία πρακτική που χαίρονται τα ίδια τα παιδιά και μαζί τους οι γονείς τους.

Στο δημοτικό σχολείο Αγριάς ο θεσμός εφαρμόστηκε πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια, όταν ανέλαβε χρέη διευθύντριας η κ. Γεροστάθη. Φέτος εφαρμόζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Στο πλαίσιο του θεσμού, οι μαθητές της στ’ τάξης ως μεγαλύτεροι και πιο έμπειροι ανέλαβαν να υποδεχθούν τους πιο μικρούς μαθητές του σχολείου κατά την ημέρα του Αγιασμού. «Συνήθως τα πρωτάκια είναι κολλημένα στους γονείς τους, πολύ ντροπαλά και δυσκολεύονται να ενσωματωθούν. Τα μεγαλύτερα παιδιά τούς βοηθούν στην ομαλή ένταξη», αναφέρει η κ. Γεροστάθη.

Στο ίδιο πλαίσιο οι μαθητές της α’ και της στ’ τάξης θα κάνουν μία φορά την εβδομάδα κοινό μάθημα εικαστικών ή φυσικής αγωγής, ενώ οι μαθητές της στ’ τάξης θα αναλάβουν να συνοδεύουν τα πρωτάκια στις παρουσιάσεις δράσεων στο σχολείο, στις διδακτικές επισκέψεις.

Παράλληλα, ήδη κατά την πρωινή προσέλευση στο σχολείο μαζί με τον εκπαιδευτικό επιτηρητή που υποδέχεται τους μαθητές στη σχολική αυλόπορτα, το «παρών»δίνουν και μαθητές της στ’ τάξης για να υποδεχθούν τα πρωτάκια και να τα βοηθήσουν να πάνε στην τάξη τους και να αφήσουν τη σχολική τους τσάντα.

«Ο θεσμός έχει ήδη βοηθήσει στην ενσωμάτωση των μαθητών της α’ τάξης στο σχολείο από την πρώτη κιόλας ημέρα των μαθημάτων και παράλληλα πιστεύουμε ότι μέσα από την γνωριμία των μαθητών μεταξύ τους εξαλείφονται τυχόν κρούσματα bullying και αναπτύσσονται ισχυροί δεσμοί» τονίζει η κ. Γεροστάθη.

Οι δεσμοί αυτοί είναι εμφανείς στις γιορτές λήξης των μαθημάτων, όταν τα εκτάκια αποχαιρετούν το δημοτικό και ετοιμάζονται για τα μεγάλα… σαλόνια της εκπαίδευσης, στο γυμνάσιο. «Τον αποχαιρετισμό των παιδιών που φεύγουν για το γυμνάσιο αναλαμβάνουν τα ίδια τα πρωτάκια. Την πρώτη χρονιά τους είχαν πει μαντινάδες και προσέφεραν γλαστράκια με φυτά, ενώ τη δεύτερη τους αφιέρωσαν ποιήματα και δημιούργησαν χάρτινες καρδούλες με συγκινητικά μηνύματα αγάπης», περιγράφει η κ. Γεροστάθη.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου