ΤΟΠΙΚΑ

Ψυχολόγοι σε δέκα Δημοτικά στη Μαγνησία

ψυχολόγοι-σε-δέκα-δημοτικά-στη-μαγνησ-396892

Για τη διαχείριση κρίσεων, παραβατικών συμπεριφορών και υποβοήθηση των παιδιών

Σε σταθερή βάση φαίνεται να μπαίνουν από το νέο σχολικό έτος ψυχολόγοι στα Δημοτικά Σχολεία. Πέρυσι το πρόγραμμα είχε εφαρμοστεί δοκιμαστικά σε περιορισμένο αριθμό σχολικών μονάδων και για μικρό χρονικό διάστημα προς το τέλος των μαθημάτων. Από φέτος οι ψυχολόγοι φαίνεται να μπαίνουν πιο δυναμικά στα σχολεία για να αποτελέσουν τον «σύμμαχο» στο έργο των εκπαιδευτικών, που σε αρκετές περιπτώσεις καλούνται να διαχειριστούν κρίσεις πέραν των εκπαιδευτικών τους καθηκόντων.

Ηδη έχουν δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι 140 ομάδες Δημοτικών Σχολείων, στις οποίες θα παρέχουν υπηρεσίες ψυχολόγοι για το νέο σχολικό έτος. Στη Μαγνησία θα λειτουργήσουν δύο ομάδες σχολείων. Στην πρώτη θα συμπεριλαμβάνονται τα 5ο, 7ο, 11ο και 27ο Δημοτικά Σχολεία Βόλου και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγριάς και στη δεύτερη τα 10ο, 12ο, 14ο, 21ο και 32ο Δημοτικά Σχολεία Βόλου.

Κάθε ψυχολόγος θα λειτουργεί με βάση εβδομαδιαίο πρόγραμμα στο οποίο θα καθορίζεται συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας, σταθερή κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, κατά την οποία θα επισκέπτεται κάθε σχολείο. Θα έχει συνεργασία με το τοπικό ΚΕΣΥ και στο τέλος θα υποβάλει έκθεση προς τον διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας, ενώ παράλληλα θα οργανώνει ενημερωτικές δράσεις.

Το πρόγραμμα είχε εφαρμοστεί πιλοτικά και πέρυσι σε Δημοτικά Σχολεία του νομού. Σε πιο σταθερή βάση λειτουργεί σε Επαγγελματικά Λύκεια της Μαγνησίας στο πλαίσιο του προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ- Υποστήριξη σχολικών μονάδων». Εκπαιδευτικοί τόσο της Πρωτοβάθμιας, όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας τονίζουν ότι πρόκειται για ένα χρήσιμο πρόγραμμα, γιατί πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαχειριστούν κρίσεις και καταστάσεις που είναι έξω από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, χωρίς να ξέρουν τον τρόπο. Η διαχείριση μιας κρίσης, η αντιμετώπιση ενός μαθητή με δύσκολη συμπεριφορά ή ενός μαθητή με διαταραχή που δεν εντάσσεται σε ειδικό σχολείο, ακόμη και η συγκρότηση «κλίκας» μαθητών στην τάξη και στο διάλειμμα που ενδεχομένως να προκαλούν προβλήματα, είναι μερικές από τις καταστάσεις της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών που νιώθουν αβοήθητοι. Οι ψυχολόγοι εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν πολύτιμο εργαλείο για τη στήριξη των εκπαιδευτικών στη διαχείριση κρίσεων και δύσκολων καταστάσεων μέσα στο σχολείο.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου