ΤΟΠΙΚΑ

Ετοιμάζονται για επιστροφή στα λατομεία του Πηλίου

ετοιμάζονται-για-επιστροφή-στα-λατομ-398129

Τα 29 μέλη του συνεταιρισμού λατόμων Νεοχωρίου, μετά από τέσσερα «γεμάτα» χρόνια

Στον χώρο εργασίας τους και στο μεροκάματο ετοιμάζονται να επιστρέψουν τέσσερα χρόνια μετά το κλείσιμο της μπάρας και οι λατόμοι της περιοχής του Νεοχωρίου. Σύμφωνα με τον γραμματέα του συνεταιρισμού λατόμων Νεοχωρίου Νίκο Πρέκα, εκτιμάται ότι έως τέλος της ερχόμενης εβδομάδας θα έχει εκδοθεί η άρση απαγόρευσης και από την επόμενη Δευτέρα οι μπάρες θα ανοίξουν.

Τον περασμένο Ιούνιο, η… Οδύσσεια έληξε για τους λατόμους του Καλαμακίου. Ηταν οι πρώτοι που επέστρεψαν στα πόστα τους. Συνολικά 22 επαγγελματίες μετά από τρία χρόνια απαγόρευσης και έξι χρόνια περιπετειών κλήθηκαν να στήσουν τις δουλειές τους από την αρχή και να ορθοποδήσουν.

Στο Νεοχώρι η πολυπόθητη απόφαση άρσης απαγόρευσης δεν έχει ακόμη εκδοθεί. Αύριο Δευτέρα ο συνεταιρισμός θα στείλει την τεχνική έκθεση που ζήτησε η Διεύθυνση Μεταλλείων Βορείου Ελλάδος που είναι και το τελευταίο δικαιολογητικό που απαιτείται. «Μέχρι τέλος της εβδομάδας περιμένουμε την απόφαση της άρσης απαγόρευσης για να μπορέσουμε από την επόμενη Δευτέρα να επιστρέψουμε στην εργασία μας μετά από τέσσερα «γεμάτα» χρόνια» αναφέρει ο κ. Πρέκας.

Ο ίδιος εξηγεί ότι με την άρση της απαγόρευσης οι λατόμοι αναλαμβάνουν και μια σειρά υποχρεώσεων όπως τα μέτρα αποκατάστασης. Η μεγαλύτερη πρόκληση όμως που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν είναι να ξεκινήσουν από το μηδέν. Οι χώροι είναι εγκαταλελειμμένοι, τα μηχανήματα χρειάζονται συντήρηση και αυτό σημαίνει ότι οι επαγγελματίες θα πρέπει να στήσουν από την αρχή τη δουλειά τους. «Τα μηχανήματα επί σειρά ετών βρίσκονται σε αχρηστία. Χρειάζονται επισκευές και συντηρήσεις» προσθέτει ο κ. Πρέκας.

Ο ίδιος τονίζει ότι από το σημείο μηδέν θα ξεκινήσει και το εμπορικό κομμάτι. «Δεν φθάνει μόνο η εξόρυξη. Θα πρέπει να ξαναστήσουμε το πελατολόγιό μας. Αυτή τη στιγμή είμαστε τέσσερα χρόνια εκτός αγοράς και άρα εκτός ανταγωνισμού», αναφέρει.

Μόλις αρθεί η απαγόρευση και στα λατομεία Νεοχωρίου θα απομένει η αντίστοιχη απόφαση για τη Συκή, που πάντως θεωρείται πιο δύσκολη περίπτωση, λόγω μπαζωμένου ρέματος. Αυτή τη στιγμή έχει κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η υπογραφή της ωστόσο αναμένεται στα μέσα του φθινοπώρου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου