ΤΟΠΙΚΑ

«Παγώνουν» τα διετή προγράμματα στο Π.Θ.

παγώνουν-τα-διετή-προγράμματα-στο-π-418539

Την αναστολή των προγραμμάτων στα Πανεπιστήμια ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως – Δυσφορία στο Π.Θ., που ήταν πανέτοιμο να λειτουργήσει δέκα τμήματα

Ψυχρολουσία για 300 περίπου αποφοίτους ΕΠΑΛ και 100 διδάσκοντες, που επρόκειτο να στελεχώσουν τα δέκα διετή προγράμματα σπουδών, που θα ξεκινούσαν τη λειτουργία τους στο πλαίσιο του νέου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από τον ερχόμενο Οκτώβριο, δίνοντας στους αποφοίτους της επαγγελματικής εκπαίδευσης τη δυνατότητα να αποκτήσουν τίτλο σπουδών, που θα έφερε το κύρος του θεσσαλικού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Αρχικά ως προφορική εντολή και χθες από επίσημα χείλη, αυτά της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, τα διετή προγράμματα σπουδών ανεστάλησαν μέχρι… νεωτέρας. Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τα πάντα ήταν έτοιμα για τη λειτουργία των δέκα τμημάτων, όπως είχε άλλωστε ανακοινωθεί σε συνέντευξη Τύπου των πρυτανικών αρχών στα τέλη του περασμένου Ιουνίου.

Το Π.Θ. είχε καταλήξει στις ειδικότητες, στα προγράμματα σπουδών, στους διδάσκοντες που θα τα στελέχωναν και ήδη αρκετοί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και διευθυντές είχαν εκφράσει μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησής τους. Αναμενόταν η απελευθέρωση της χρηματοδότησης προκειμένου να δρομολογηθεί η λειτουργία τους από τον ερχόμενο Οκτώβριο, όμως το Υπουργείο Παιδείας έβαλε στον «πάγο» όλον τον σχεδιασμό για το σύνολο των διετών προγραμμάτων σπουδών στα ελληνικά ΑΕΙ. Ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης ήταν εκείνος που επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τον πρύτανη του Π.Θ. Ζήση Μαμούρη, δίνοντας προφορική εντολή αναστολής των προγραμμάτων. Χθες με επίσημη δήλωσή της την αναστολή των διετών προγραμμάτων ανακοίνωσε η υπουργός Νίκη Κεραμέως.

«Ημασταν πανέτοιμοι για να λειτουργήσουμε τα προγράμματα και χωρίς προβλήματα. Περιμέναμε την απελευθέρωση της χρηματοδότηση και αντ’ αυτού λάβαμε προφορική εντολή αναστολής των τμημάτων. Περιμένουμε με ενδιαφέρον και αγωνία να δούμε πώς σχεδιάζει το Υπουργείο την υλοποίηση των προγραμμάτων», σχολίασε ο πρύτανης του Π.Θ. Ζήσης Μαμούρης.

Τα διετή προγράμματα σπουδών είναι ένας διεθνώς καταξιωμένος ακαδημαϊκός θεσμός που εφαρμόζεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Μέσω των προγραμμάτων διαμορφώνονται νέες προοπτικές και ειδικεύσεις εναρμονισμένες με την αγορά εργασίας και τις σύγχρονες τάσεις στην οικονομία, δίνοντας την ευκαιρία σε αποφοίτους ΕΠΑΛ να λάβουν δωρεάν, υψηλού επιπέδου δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση. Η νέα πραγματικότητα στην αγορά εργασίας, η ραγδαία παραγωγή και η συσσώρευση νέας επιστημονικής γνώσης, η ανάγκη για εξειδίκευση, οι νέες τεχνολογίες που ανέδειξαν νέα επαγγέλματα και ειδικότητες αλλά και οι αυξημένες γνωσιακές απαιτήσεις των παραδοσιακών επαγγελμάτων απαιτούν αναβαθμισμένου επιπέδου παροχή γνώσεων που διασφαλίζουν τα συγκεκριμένα προγράμματα στα οποία θα δίδασκαν καθηγητές του Π.Θ.

Μάλιστα το Π.Θ. είχε φροντίσει οι ειδικότητες των προγραμμάτων να είναι συναφείς με γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στα ΕΠΑΛ και ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Τα προγράμματα που «παγώνουν» είναι τα εξής: Ειδικός Ξενοδοχειακών Υπηρεσιών και Εστίασης (Λάρισα), Τεχνικός Ποτοποιίας – Αποσταγματοποιίας (Λάρισα), Τεχνικός Αγροτικών Καλλιεργειών (Λάρισα), Μεσίτης – Διαχειριστής Ακίνητης Περιουσίας (Βόλος), Τεχνικός Κηποτεχνίας και Αστικού Πρασίνου (Βόλος), Εργοδηγός – Τεχνικός εργοταξίου (Βόλος), Τεχνικός Δενδροκομίας – Ελαιοκομίας (Λαμία), Ειδικός οργάνωσης δραστηριοτήτων σε εναλλακτικές και ειδικές μορφές τουρισμού (Τρίκαλα), Ειδικός Σχεδιασμού – Παραγωγής Επίπλου (Καρδίτσα) και Τεχνικός Αγροδιατροφής Κτηνοτροφικών Προϊόντων (Καρδίτσα).

Τι λέει επισήμως το Υπουργείο Παιδείας

Σε δήλωσή της η κ. Κεραμέως υποστηρίζει ότι «το σημερινό καθεστώς που χαρακτηρίζεται από τον κατακερματισμό του νομοθετικού πλαισίου, την παροχή εκπαίδευσης από παράλληλες δομές και την ανάγκη πιστοποίησης των παρεχόμενων προγραμμάτων, επιβάλλει την εκ βάθρων αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου. Ενόψει της θεσμοθέτησης νέου πλαισίου και με δεδομένη την αδήριτη ανάγκη διόρθωσης στρεβλώσεων του συστήματος συνολικά, αναστέλλεται η έναρξη λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019 – 2020».

Σύμφωνα με την ίδια, «κεντρική μας στρατηγική στόχευση είναι να αναδείξουμε τις αστείρευτες δυνατότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ώστε να καταστεί συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς, από λύση ανάγκης για λίγους που θεωρείται σήμερα. Είναι βέβαιο ότι, με βάση και την ευρωπαϊκή εμπειρία, οι συντονισμένες παρεμβάσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) και η Διά Βίου Μάθηση (ΔΒΜ) θα συνδεθούν άμεσα με την αύξηση της παραγωγικότητας και της οικονομικής μεγέθυνσης και την ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού ανεργίας και κυρίως των νέων».

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου