Επαναπροσδιορισμός προτεραιοτήτων

επαναπροσδιορισμός-προτεραιοτήτων-447782

Της Ελένης Χάνου

Συνολικά έντεκα δημοτικοί αστυνομικοί, που τέθηκαν σε κινητικότητα – διαθεσιμότητα και απορροφήθηκαν στα καταστήματα κράτησης, επέστρεψαν μέσα στην εβδομάδα στη Δημοτική Αστυνομία Βόλου. Μία δομή που κάποτε αριθμούσε περί τους 30 δημοτικούς αστυνομικούς και μέχρι πρότινος λειτουργούσε με μόλις… 5!

Η επιστροφή των 11 δημοτικών αστυνομικών μετά από έξι χρόνια στο πόστο τους ενισχύει τη δύναμη της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία αναμένεται να έχει πλέον πιο εμφανή παρουσία στην πόλη. Χρειάζεται όμως επαναπροσδιορισμό προτεραιοτήτων.

Το βάρος θα πρέπει να πέσει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη, το οποίο τις ώρες αιχμής μετατρέπει τους δρόμους σε κόλαση. Παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, πάνω σε λεωφορειόδρομους, διπλοπαρκαρισμένα θα πρέπει να μπουν στο μικροσκόπιο της Δημοτικής Αστυνομίας.

Προς το παρόν έχει δοθεί προτεραιότητα στην τήρηση της δίωρης στάθμευσης στους δρόμους του κέντρου, όπου ισχύει το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.

Δεν είναι όμως μόνο αυτό το πρόβλημα. Πεζοδρόμια στο κέντρο, πεζόδρομοι καθίστανται απροσπέλαστοι εξαιτίας της παράνομης στάθμευσης οχημάτων. Πεζοί κάνουν σλάλομ ανάμεσα στα οχήματα για να κινηθούν. Ράμπες αποκλεισμένες από παράνομα σταθμευμένα οχήματα στερούν το δικαίωμα στην αυτόνομη μετακίνηση σε άτομα με αναπηρίες και δυσκολεύουν τις μητέρες με τα κοριτσάκια.

Και την ίδια ώρα… χάος στους δρόμους από παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα σε Ιωλκού, Κ. Καρτάλη, Δημητριάδος, Ιάσονος δυσκολεύουν τη ροή της κυκλοφορίας, προκαλούν μποτιλιάρισμα και εκνευρισμό στους οδηγούς.

«Πληγή» είναι και η φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων στο κέντρο σε ώρες που δεν επιτρέπεται, με αποτέλεσμα να εντείνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Σίγουρα κανείς δεν περιμένει από 11 άτομα να επιλύσουν το δυσεπίλυτο κυκλοφοριακό στην πόλη. Ομως η διαρκής αστυνόμευση σε κεντρικές οδικές αρτηρίες μπορεί να αποτρέψει εν μέρει την παράνομη στάθμευση και σιγά – σιγά οι απαγορεύσεις να γίνουν συνείδηση.

Αν το παραπάνω συνδυαστεί με τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης στο κέντρο, όπως το πάρκινγκ της Φιλελλήνων όπου οι εργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, αλλά και με άλλες παρεμβάσεις, όπως οι ποδηλατόδρομοι και οι σταθμοί διάθεσης ποδηλάτων, τότε ίσως μπορέσει να «ανασάνει» το κέντρο από το κυκλοφοριακό πρόβλημα, στην επίλυση του οποίου συντελούν και οι κυκλικοί κόμβοι που έχουν κατασκευαστεί και λειτουργούν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου